Baarmoederverzakking

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door LadyMe, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyMe

LadyMe Nieuw lid

2 dec 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ik maak me sinds twee dagen erg zorgen volgens mij steekt er een gedeelte van mijn baarmoeder uit de vagina. Ik krijg al het schaamrood terwijl ik dit opschrijf! Vorig jaar ben ik bevallen van een mooie dochter. Normale bevalling. Nu was ik in verwachting van ons tweede kindje maar tot ons groot verdriet bleek twee weken geleden het hartje nog maat zachtjes te kloppen en een dag later was het gestopt. Drama natuurlijk. Week gewacht niks gebeurt. De gynaecoloog stelde voor om tabletten te nemen zodat de miskraam opgewekt ging worden. Na het nemen van de tabletten kreeg ik dezelfde nacht nog erge buikkrampen en veel bloedverlies en was ik binnen drie uren her vruchtje verloren. Dat wist ik zeker. Nergens last van behalve een beetje drukkend gevoel zo nu en dan tot wee dagm geleden. Ontdek ik dat er iets uit mijn vagina hangt kreeg de schrik van mijn leven mijn eerste gedachte wad het is toch niet iets van de foetus wat er nog uit moet. Was echt in paniek. Google. Verloskundige Bellen en t zo goed als zeker de baarmoeder en dan vrij ernstig lijkt mij. Nu hen ik pas over twee weken een afspraak verschrikkelijk ik zit me nu al gek te maken terwijl ik toch echt niet zo ben. Ze zeggen dat t ook door de zwangerschapshormonen kan komen. En dat die eerst uit mijn lichaam moeten zijn en dat waarschijnlijk maar mijn eerste bevalling de baarmoeder al verzakt is. Sorry voor het lange verhaal! Heeft er iemand ervaring mee.? Of een positieve peptalk. Het is lastig omdat we hebben afgesproken de miskraam eerst niet aan anderen te vertellen en dat was goed zo maar dit geeft er toch een hele andere draai aan, misschien kan ik wel nooit meer zwanger worden

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Beetje rare vraag maar hoe voelt het uitsteeksel of hoe ziet het eruit? Is het glad of een soort bobbelig balletje?

3. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Wat ontzettend vervelend zeg! Kan je echt niet eerder terecht? Ben benieuwd wat eruit komt en duim voor je dat het meevalt

4. Feilo2015

Feilo2015 Lid

22 mei 2015
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Ladyme,

Wat vreselijk wat jullie is overkomen :(

Ik had na de bevalling van ons tweede dochtertje een verzakking. Kreeg ook de schrik van mijn leven en in gedachten zag ik de operatie al voor me. Bij mij waren mijn baarmoeder en blaas flink verzakt. Maar na een aantal sessies van bekkenbodemfysio werd het snel minder. Ook duurt het nog een tijdje voor het weefsel weer op zijn plek komt. Na ongeveer een half jaar ging het veel beter en na nog wat langer had ik helemaal geen last meer. Dat klinkt ongelooflijk, omdat men zegt dat een verzakking niet over zal gaan, maar van mijn kant een positief verhaal. Ik kan zelfs trampolinespringen met mijn dochters!

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Wat een naar verhaal en wat erg dat je pas na zo lang terecht kan.
    Ik had na mijn tweede bevalling een balletje wat eruit hing, maar dit was van de vaginawand, niet van de baarmoeder zelf. Ik heb fysio gedaan en nu bijna 2 jaar later voelt het eigenlijk pas echt weer ok, zoals vroeger. Wel een positief verhaal dus , maar wel ff geduld hebben 😉

Deel Deze Pagina