badedas

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by klein hummeltje, May 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Beste verloskundigen, ik heb een knip gehad en nu de hechtingen eruit zijn, wijkt de wond iets. Om ontsteking te voorkomen gebruik ik 2 X per dag badedas. Mn man heeft nu een nieuwe fles gekocht, maar dat is niet de classic, maar heet vital classic, herbal bath. Kan ik deze ook gebruiken, of zal ik toch gewoon nog een fles classic in huis halen? Bedankt voor het antwoord alvast!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even gekeken wat de verschillen zijn, in de vital zit ook dennenolie wat prikkelend fris is, dus ik zo dat niet doen bij een open wond.

Groetjes Ineke

3. klein hummeltje

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Oei, nee, dat klinkt dan niet goed! Stuur ik manlief nog even om andere, bedankt!

4. klein hummeltje

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Heb ik nog een vraagje...

Ik heb een aambei, die nu weer iets groter begint te worden. Ik gebruik al Curanol tabletjes, maar ben een beetje bang om de zalf te gebruiken, zal het tegen de wond komen en iets gaan doen?? En is het gebruik van de Badedas slecht voor de aambei?

Vervelend hoor, al dat "gedoe" van onderen ;)

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

badedas is niet slecht voor een aambei en het gebruik van die zalf kan geen kwaad.
    Probeer ook je ontlasting dun te houden, veel drinken en veel vezels eten.

Mirjam

6. klein hummeltje

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Dank je wel! Fijn dat jullie tijd vrijmaken om ons allemaal te beantwoorden!

Share This Page