Hallo ! Vroeg me af vanaf wanneer jullie de box in de huiskamer zetten? Mijn moeder deed het altijd pas een paar weken na onze geboorte,maar vind het veel gezelliger als hij al een tijdje staat. We hebben ook katten die ik van te voren duidelijk wil maken dat de box verboden terrein is. Ik dacht zelf vanaf een maand of 7, of is dit te vroeg?
Ik denk dat ik de box neerzet in de eerste week dat ik zwangerschapsverlof heb, dus met 36 weken ongeveer
Wij hadden de box met ongeveer 30 weken staan zodat onze hond er goed aan kon wennen. Ik vond het zelf erg leuk staan Bij de volgende zal ik hem weer rond die tijd neerzetten.
Ik zet de box ook vroeg (denk week 30 of zo)in de woonkamer ook om de katten te laten weten dat dit verboden terrein is.. nu maar hopen dat dit gaat werken
wij hebben de box 1 mnd na de geboorte van Teun in de kamer gezet...eerst nog ff de kerstboom op die plek. De kat is er 1x ingesprongen en heeft gensuffeld toen ze wilde gaan liggen heb ik haar eruit getild en ze is er nooit meer ingegaan....
Misschien kan je hier een kijkje nemen? Deze is een week of 2 geleden geplaatst: Wanneer de box in de kamer? Wij hebben de boxen in huis gezet toen de kleintjes geboren waren, ik ging thuis weg toen stonden ze nog niet, en toen ik met de kleintjes thuis kwam stonden ze 'ineens' in de huiskamer .
wij wouden wachten tot de 34e week ofzo. maar bij prenatal hadden ze de mamma mazzeldagen we hebben toen box gehaald en die staat nu in de kamer
Wij hebben de box pas neergezet toen onze zoon geboren was, ik vind het een enorme sta-in-de-weg en snap niet dat mensen dat al zo vroeg in hun huis zetten...
Hier staat ie nu 2 weken geloof ik. Nou zal je vertellen, NIETS helpt tegen onze katten, dat ze erin gaan!
Misschien een tip om katten uit de box te weren: Blaas wat ballonnen op en leg deze in de box...dus een behoorlijk aantal ballonnen. Als er eentje klapt (door nagel van kat) schrikken ze wellicht zo dat ze er niet meer in gaan.
Wij hebben hem met 37 weken of zo, neergezet. Inderdaad om de kat te laten wennen. Ballonnen erin, hielp hier fantastisch. Hij is er nog nooit in geweest!
Wij gaan de box ook met een week of 30 neerzetten. En dan hopen dat de katten er niet in gaan (wij hebben er 5 ). End anders de truuk met de balonnen proberen
Bij mijn zoontje hadden we hem met 33 weken staan, maar denk dat het deze keer iets later wordt, zo rond de 37 weken.
Hoi Kaatje, Wij hebben hem al staan hoor! Geleend van vrienden en toen we gingen kijken waar ie kon staan, vonden we het eigenlijk wel handig om 'm te laten staan. Er is toch geen andere plek om 'm te stallen hier in huis. Een ding is een beetje jammer: de katten gebruiken 'm als onderdeel van hun achter-elkaar-aan-ren-route.... Ben er nog niet uit hoe we dat nou afleren...
Bij de 1e hebben we de box pas een dag na de geboorte opgezet. Nu gaan we hem dit weekend neerzetten omdat we even moeten kijken waar het meest praktisch is.
De box bij eerste zwangerschap neergezet iets na de 20 weken. Dit omdat we hem via marktplaats hadden, en dus geen levertijd... En om onze 4 katten af te leren erin te gaan. Ook hier is het niet gelukt. Niets was eng genoeg. (balonnen, water, zilverfolie, dingen naar ze toe gooien). Uiteindelijk heeft mijn man een deksel gemaakt, zo kunnen ze er niet in. En de box is hier niet weggeweest, staat nu dus te wachten hahaha (maar sam gaat er ook nog in)
Bedankt voor alle reacties. Zie dat 30 weken zo ongeveer het gemiddelde is Ik heb 3 katten, en was idd ook van plan om er ballonnen in te doen. Denk dat een deksel hier weinig zin heeft want die kruipen gewoon tussen de spijlen door haha.
Mijn katten zijn juist helemaal niet zo geinteresseerd in de box... en ze zijn te dik om tussen de spijlen door te kunnen, hahaha Paar keer duidelijk laten weten dat ze er niet in mochten dmv een plantenspuit en wat ballonnen erin en nu geven ze er helemaal niets meer om.