HELP! Slapen kindjes met Reflux s'nachts ook niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben 2 weken geleden de diagnose verborgen reflux gekregen van de KA voor ons zoontje van bijna 12 weken.
    Hij krijgt nu aangepaste voeding Nutrilon A.R. met 4 schepjes Nutriton erdoorheen.. We zien hem nu niet meer herkauwen en hij slaapt in de avond van 20.00 tot 23.00 uur (moeten hem dan wakkermaken voor de laatste voeding) en dan slaapt hij gelijk weer van 23.45 tot 07.00 uur.

Slapen kindjes met Reflux die nog geen medicijnen krijgen eigenlijk in de nacht ook niet goed? (Lees overal op internet dat vooral in de nacht het meeste zuur omhoog komt en dan dus kindjes met reflux vaak wakker worden).
    Mijn zoontje heeft dit dus niet, die slaapt in de avond en nacht prima, zonder ook maar 1 x wakker te worden!

Alleen overdag slaapt hij absoluut niet goed. In de ochtend is hij na 45 minuten alweer wakker en is niet in staat zelf weer in slaap te vallen..
    En ook in de middag hetzelfde probleem, hij is wel ongelofelijk moe!
    Steeds jengelen, ogen wrijven, gapen, wallen..

Nu is mijn vraag, kan dit wel te maken hebben met zijn reflux? Want in de avond en nacht heeft hij dit probleem dus niet. Valt met even jammeren in slaap zonder speentje en word tussendoor niet wakker.
    En overdag wel steeds na kleine slaapjes en soms zelfs met speentje niet meer te troosten.
    Zijn er kindjes met reflux die er dus overdag meer last van hebben dan s'nachts? Of is t een patroon van overdag slapen wat doorbroken moet worden door vaste ritmes te hanteren? (Dus bij elke slaap 5 min huilen aanhouden, troosten, 10 min huilen, troosten..)

Wat zijn jullie ervaringen met je baby met reflux? Sliepen die zowel overdag als snachts niet? Wat denken jullie?
    Komt t slechte slapen overdag door reflux of doordat hij het opnieuw moet aanleren overdag ook te slapen?

2. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ik weet niet of het door de reflux kan komen, het overdag slecht slapen maar bij ons gaat het exact hetzelfde! Meneer krijgt om 19.00 uur zijn laatste fles (omneo met nutriton) en slaapt dan meestal goed door tot de volgende ochtend een uur of 06.00. Overdag slaapt hij echter voor geen meter! Een stuk of 3 x een hazeslaapje van max 45 min en verder helemaal niet.

Het is natuurlijk wel zo dat als ze snachts niet eten er ook niets meer omhoog kan komen en ze daar dus geen last van kunnen hebben, dus het zou daar misschien aan kunnen liggen?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ons dochtertje heeft ook reflux en sliep niet overdag, of hazeslaapjes. snachts sliep ze wel maar was dan zo moe, dat het wel logisch was.
    alleen kan het zijn dat als ze ouder en sterker worden dat ze dan snachts ook wakker gaan blijven.

wij hebben toen de medicatie aansloeg maar ze het ritme totaal niet had, begonnen met inbakeren, en dat heeft heel goed geholpen. nu heeft ze eenritme en slaapt snachts goed, en overdag zelfs ook.

en het bed goed schuin zetten

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hoe hoog staat t bedje schuin?
    Wij hebben houten blokken eronder van 12cm hoog.. Maar merken dus overdag daarmee nog geen verschil terwijl hij nu alweer 2,5 week zo ligt.
    Hadden gisteren geprobeerd nog een boek eronder te doen tot 15cm hoog, maar dat vond mijn zoontje te hoog liggen denk ik.
    Want hij kwam met zijn voeten dus omhoog te liggen doordat hij naar beneden zakte..
    Dus hebben die boeken maar weer weggehaald, omdat ik niet weet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet wegzakt en zo met zijn kont dus tegen de onderkant komt en zijn beentjes omhoog.
    Kan me voorstellen dat dat niet lekker slaapt haha..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook reflux en zij heeft de eerste 6 maanden perfect geslapen.
    Met het starten van de bijvoeding werden de refluxklachten veel erger, en ze ging ook slechter slapen. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet, de klachten zijn nu wel weer minder omdat ze heel veel staat en zit.

6. randi

randi Niet meer actief

kindjes met reflux en dan vooral verborgen reflux zullen s'nachts wel gemakkelijk door slapen omdat verborgen reflux pas na minimum een uur na de voeding opkomt en ze dan meestal in hun vaste slaap liggen waardoor ze niet gemakkelijk wakker worden van het zuur

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm toen ze geen medicijnen kreeg ben ik vrij regelmatig wakker geweest snachts

maar niet echt letterlijk elke nacht ofzo

wel waren de nachten vaak heel kort.. vaak zat ik om 5/6 uur al beneden terwijl ze dan de laatste voeding rond 11 uur kreeg.

het was snachts wel minder in iedr geval
    als het snachts net zo'n drama was geweest als overdag.. weet ik niet of het al die tijd had volgehouden
    slaap is essentieel :)

Deel Deze Pagina