Al 3 dagen niet veel gegeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik maak me even zorgen om mijn dochter. Ze heeft al 3 dagen geen avondeten gegeten. Ze wil gewoon niets, nog niet 1 hapje. Vanavond heeft ze met heel veel tegenzin 1 hapje gehad. We hadden macaroni en verder wortelenstampot. Normaal vind ze dit lekker.

Ik word er radeloos van, normaal geef ik haar wel gewoon pudding na afloop, maar vanavond had ze echt nergens zin in.

Vandaag heeft ze dit gegeten:

Vanmorgen 1 boterham en een flesje melk 120 cc
    Vanmiddag 1 boterham en een flesje melk 120 cc

(normaal krijgt ze 's morgens een fruithapje, maar vanmorgen heeft ze tot half 10 geslapen, dus daar was geen tijd meer voor vandaag).

Vanmiddag 1 kiwi, 1,5 fles drinken (sap).

Vanavond nog 1 fles melk 100 cc. Dat is toch veel te weinig of niet?

Ik maak me wel zorgen. Nu zat ze altijd wel iets boven gemiddeld, dus ze is niet graadmager, maar toch.

Wie herkent dit en wat is hier aan te doen?

2. randi

randi Niet meer actief

nu ik hoor en lees wel meer dat ze rond de leeftijd van een jaar heel moeilijk kunnen doen over hun eten en dat het het beste is om dit te negeren en gewoon blijven aanbieden, het keert van zijn eigen. mischien kan ze ook iets aan het broeien zijn, een virusje ofzo? het is dan gewoon belangrijk dat ze voldoende vocht binnen krijgt en dat doet ze zo te lezen ook dus effe afwachten nog zou ik zeggen

3. Niet meer actief

Nou dat is al meer als wat mijn dochter de laatste dagen eet! Vanmorgen heeft ze 140cc bambix pap op. Vanmiddag 3 stukjes brood en vanavond gelukkig wel een bord warm eten en wat yoghurt. Ze wilt ook echt niet eten! Ook van alles geprobeerd maar ze moet t echt niet. Tja ik denk dan maar als ze echt honger krijgt dan eet ze wel. Ga het er niet inproppen! En schijnbaar kunnen ze wel wat hebben (volgens cb heeft ze genoeg reserves en ze is niet 1 van de zwaarste!)
    Ik ga er vanuit dat het binnenkort wel weer over is, zo niet dan ga ik naar HA of CB

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier nog zo een die moeilijk loopt te doen met eten, het wordt ook één grote smeerboel, en dat terwijl ze vroeger altijd zo goed at....
    ik denk dat het een fase is, ze is ook zo ontzettend hangerig en verkouden en de hele rambam.

5. Niet meer actief

Moet er nog bijzeggen dat Faye vorige week ziek is geweest en sindsdien dus slecht eet....Ze had luchtweg infectie maar is weer helemaal beter. Ze is wel super actief enzo, merk dus niet dat ze minder eet.
    Ik zit zelf nog te denken dat er misschien weer tandjes aankomen....

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heel herkenbaar
    Deze fase duurd bij ons al heel lang, vanaf de 11 maanden sprong dus al.
    Hij heeft tussen door 1 week goed gegeten en het begint nu dus weer.

Je er niet druk om maken, ze honger zich zelfs niet uit en komt wel weer terug

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook erg herkenbaar; Sverre eet op dit moment ook erg slecht. Met vlagen weer iets beter (zoals toevallig vanavond). Maar 't maakt ook niets uit wat we eten. Ik dring maar niet aan. 't Komt wel weer.

De huisarts van mijn moeder zei vroeger tegen haar toen ze over mijn slechte eten klaagde (toen was ik ook ruim 1 jaar) dat als ik maar wat yoghurt, water, klein beetje fruit en wat stukjes brood binnen kreeg, dat al meer dan genoeg was.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook een kindje wat op het moment onmogelijk is wbt eten.. Soms is het erg frustrerend..

Hier wordt op het moment behalve een papfles s'morgens en een warme hap s'avonds amper wat gegeten.

als iemand tips heeft.. :rolleyes:

Ik vind dat je kindje nog wel redelijk eet eigenlijk! ;)

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja dan valt het inderdaad nog mee, ze eet eigenlijk dan 'alleen' haar avondeten niet. Maar dat vind ik wel belangrijk natuurlijk.

Hopelijk is het dan een fase!

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Al wil je natuurlijk dat alles lekker wordt opgesmikkeld.. ;)

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier wil ze de laatste 3 dagen ook 2 happen warm eten en daarna niet meer. Nu is zij wel erg verkouden en zit erg vol. Hopelijk is het tijdelijk. Ze is altijd een goede eter geweest.

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dit heeft ze ook, verkouden en na 1 of 2 happen wil ze niets meer. Hopelijk gaat het vanavond beter.

De boterham wil ze wel. Ze heeft vanmorgen 1 boterham op met melk, na het zwemmen 1 mandarijn en 2 koekjes en net 1 boterham met melk. Dus dat is goed!

Nou ja, het zal idd vanzelf weer overgaan maar het is soms wel frusterend.

13. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Hier hetzelfde. Heb van alles geprobeerd, afleiden, liedjes zingen enz. Niet helpt. Hier is het begonnen toen ze de waterpokken kreeg. Daarvoor at ze goed. Nu kan ze het avond eten niet zien of ze begint te steigeren..
    En zo slecht kook ik niet al zeg ik zelf :)

Deel Deze Pagina