Ik woon in een flat, drie hoog. Nu zijn ze gisteren de flat gaan verven. Het stinkt heel erg en je ruikt het de hele dag. Vandaag gaan ze verder. Het is gelukkig de laatste dag. Nu is mijn vraag of dit kwaad kan voor de baby? Ik ben pas 4 weken en 6 dagen. Liefs, Linda
Nee, kan geen kwaad, want zeker de professionele schildersbedrijven mogen alleen nog gebruik maken van verf op waterbasis. De verf op oliebasis, (die je met terpentine en thinner schoon moet maken), mogen ze helemaal niet meer gebruiken, zowel om milieu- als gezondheidsredenen: die is namelijk niet alleen schadelijk voor (ongeboren) baby's, maar ook gewoon voor volwassenen. Maar goed, die rotzooi mogen ze helemaal niet meer gebruiken, dus maak je geen zorgen... Enneh, de stank, ja die is vervelend. Ook verf op waterbasis blijft stinken, (dat zijn de kleurstoffen die je ruikt).
Muurverf is inderdaad meestal op waterbasis, maar geldt dit ook voor lak? Ik dacht dat dat wel standaard op oliebasis was? Ik zou in ieder geval de flat flink luchten, alle ramen en deuren open en waaien maar
Voor het houtwerk is volgens mij helemaal geen verf op waterbasis te krijgen. Tenminste, voor onze wieg te verven konden wij het nergens vinden. Dus echt niet alles is op waterbasis hoor. Goed luchten maar.
Mijn hele kamer is op waterbasis geverft, gewoon hout hoor. Hout wordt overal voorgebruikt en das echt wel op waterbasis gewoon Acrylverf.
de schilders mogen idd alleen nog maar waterbasis verf gebruikten. heb hier ook de babykamer toen met water basis gedaan gewoon bij de bouwmarkt vandaan. maar zal idd voor je beby niet schadelijk zijn alleen de stank voor je zelf niet prettig.