Heeft er iemand ervaring met een osteopaat bij problemen met ontlasting? Ons dochtertje van 2 heeft een zeer moeilijke en pijnlijke stoelgang en ben aant overwegen om evt naar een osteopaat te gaan omdat eerdere bezoeken aan dokter niks hebben opgeleverd of maar voor korte duur
Wij zijn indertijd gegaan met huilklachten met daarbij moeizame ontlasting, ze waren toen nog wel heel klein maar het werkte ook zeker tegen de moeizame ontlasting dus ik zou zeggen, gewoon proberen....
Kasper was als baby een vreselijke huilbaby. Niets hielp. Van 2 tot 4 maanden zijn we 6 keer bij de osteopaat geweest. Helaas oftopic had dit niet met ontlasting te maken, maar hij had een te harde schedel. De hersentjes zwellen en krimpen als een soort ademhaling en daar gaat het schedeltje in mee. Bij Kasper dus niet en had naar alle waarschijnlijkheid vresleijke hoofdpijn. Met een soort masseren (foute benaming, maar ik weet het niet anders te zeggen) heeft hij zijn schedeltje weer soepel gemaakt. Na 4 maanden was het vreselijke huilen over. Bij de eerste ontmoeting en tijdens het onderzoek zegt hij tegen me: "Heeft hij niet gewoon vreselijke honger?" Nee ik geef borstvoeding en volgens het cb gaat dat perfect. Daar was ik al eens voor bij het cb geweest. met 3 maanden ging ik werken en dus ook kolven. Wat bleek, ik kolfde zo 300 ml blauw water af. We zijn over gegaan op flesvoeding. Of het dus de osteopaat was of de voeding? Ik zou zo weer naar een osteopaat gaan. Proberen kan geen kwaad en bij ons vergoede de verzekering het volledig.
zeker doen, ik ken iemand uit mijn omgeving, hun kind kon/drufte niet te poepen wegens harde ontlasting, bezoek aan de osteopaat probleem opgelost
je kan het altijd proberen, een osteopaat kijkt altijd naar het kind en let op zijn lichaamstaal. met hun handen voelen ze ook veel. een goede osteopaat is ook eerlijk in advies. als hij niets kan doen zal hij dat ook zeggen. onze dochter huilde veel, heeft reflux en was onrustig. het feit dat die luisterd, je serieus neemt en de tijd en rust neemt om te bekijken wat er is deed mij goed, en ook de kleine meid werd er rustig van. hij voelde veel spanning op haar buikje en hij bewoog haar en ging met de handen over haar buikje en ze liet achter mekaar windjes en vond het heerlijk. dus ja, ik denk dat ze zeker wat kunnen betekenen. dus gewoon proberen zou ik zeggen hoop dat je het laat weten hier
Wij zijn toen hij net een paar maanden was ook geweest ivm krampen en moeilijke ontlasting. Ik zou het iedereen aanraden. Wij hadden al allerlei voedingen en zo geprobeerd (op aanraden van het cb :x )Ik had zoiets baadt het niet schaadt het niet, maar je zag hem gewoon bekomen bij ons. Hij liet scheetjes en je zag gewoon dat het een opluchting was voor hem. Na een aantal keer totaal geen problemen meer gehad. Zou het altijd proberen als ik jou was.
Kben nu met haar naar de osteopaat geweest en bleek ze blokkades te hebben in middenrif ( waar spijsvertering begint) en blokkades bij gal , ze heeft een aantal blokkades weg kunnen nemen en druppels meegegeven kmoet over 3 weken terug maar ben heel blij dat ik gegaan ben en nu na een half jaar dokteren eindelijk weet wat de oorzaak is