Onze bijna-peuter heeft gisteren op de glijbaan zijn onderbeentje gebroken en zit nu tot bijna aan zijn lies in het gips. Naar verwachting gaat het 3 weken duren, maar dit zou ook langer kunnen worden. Iemand misschien tips hoe we deze tijd zo aangenaam mogelijk kunnen doorkomen? Voor m'n zoontje maar ook voor ons. Op zich gaat het nu goed, maar wel zijn nog maar een dag verder. Alvast bedankt.
Ojeej zeg wat ontzettend zielig voor de kleine man en natuurlijk ook lastig. Geen tips, maar kon het niet laten om even te reageren.
Bah wat sneu zeg. Ben zelf helaas een gipsexpert . In ieder geval uit de warmte houden de komende dagen. Niks zo irritant als jeuk door zweten in je gips.
Heb je een tafeltje wat je aan de bank kan schuiven ofzo? Zodat hij lekker op de bank kan zitten en toch een 'werkblad' heeft? Wij hadden dat indertijd van iemand geleend. Verder kwam er in die periode vaak speelgoed uit de kast, wat er anders niet zo vaak kwam. Klei, verf.. En een leuk kadootje voor nu: Kinetisch zand ? Zand om binnen mee te spelen. Verder paste onze dochter niet handig in de kinderwagen, maar in de bolderkar, kon ze toch lekker mee naar buiten. Beterschap!
ik zit even foto's terug te kijken, mijn dochtertje was wel wat ouder dan jouw kindje, ze was ruim 2,5 toen... maar hier een (sip) fotootje terwijl ze aan het tafeltje zit.
Ah wat sneu! Lisa heeft vorig jaar haar knie verrekt, waardoor ze ruim een week niet kon lopen. Ze had ook best veel pijn, we namen haar vaak mee in de buggy, maar dat was ook niet altijd even prettig voor haar. Ze heeft veel aan tafel gespeeld. Ik dacht in het begin ook van oh jee hoe komen we deze dagen door (bij ons was niet bekend hoe lang het ging duren), maar het viel uiteindelijk best mee.
Mijn dochter had met kerst haar onderbeen gebroken (15 maanden), maar had gelukkig alleen maar onderbeensgips. Zij ging weer kruipen om toch vooruit te komen. Daarnaast een extra kussen bij de autostoel en kinderwagen zodat ze lekker kon zitten en haar beentje niet zo bungelde. Al met al is die gips periode mij erg mee gevallen.
Hier in april een gebroken beentje gehad, ook door de glijbaan. Gelukkig alleen gips tot net boven zijhn knie. De eerste week was lastig, veel huilen, ook in de nacht doordat hij niet lekker lag. Daarna, met gewoon gips, liep hij binnen een week, al mochten we het niet stimuleren. Veel gespeeld met hem en (ok het hoort niet) hij vond het geweldig om tv te kijken dus dat hebben we ook vaak gedaan. Nadat het gips eraf is gegaan duurde het even voordat hij weer normaal liep en is hij wat angstiger dan normaal. Op zich niet erg want hiervoor kende hij bijna geen angst voor dingen.
Bedankt voor jullie medeleven en reacties! Ik had alles wel al gelezen, maar was steeds online op m'n telefoon en dan kan ik niet fatsoenlijk reageren We zijn nu een paar dagen verder en het gaat eigenlijk best wel goed. Hij heeft goed door dat hij niet kan lopen en het lijkt wel of ie zich daar bij heeft neergelegd. Natuurlijk zijn er soms momenten van frustratie, maar dat is logisch. Verder is hij (gelukkig) z'n vrolijke zelf. Ik hoop dat dat de komende dagen met dag warme weer ook zo blijft. Dat tafeltje is een goede tip. M'n schoonouders hebben er zo eentje, dus die hebben we daar gisteren opgehaald. Zoontje vind het helemaal geweldig. Hij is momenteel helemaal dol op puzzels maken en dat gaat natuurlijk super aan dat tafeltje. Maandag mogen we weer naar het ziekenhuis. Dan hoop ik dat het gips dat hij nu heeft er af mag en alleen gips voor z'n onderbeen krijgt. Nogmaals bedankt!