Omdat eslem steeds wanneer we gaan douchen in de douche poept heb ik besloten dat ik haar zo langzamerhand een beetje aan het potje wil laten wennen. Ik zat er aan te denken om het potje bij ons in de douche te zetten en haar proberen wijs te maken dat als ze moet poepen dat ze het daar op moet doen.. maar verder heb ik geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken.. Graag hulp en tips!
Gewoon er op zetten als je ziet dat ze aanstalten maakt. Maar ook af en toe op een ander tijdstip douchen en haar wel op haar poeptijdje op de pot zetten. Want anders heb je straks een peuter die denkt dat je alleen maar kunt poepen als de douche aan staat!
ja hehe nee ik bedoelde ook niet alleen tips voor het onder de douche maar gewoon in het algemeen hoe ik het moet aanpakken..hoe ik haar het beste aan het potje kan laten wennen..
Sorry, heb er nog geen ervaring mee, maar ik lees verder voor de tips die komen gaan, want ook hier komt een tijd dat ze op het potje moet gaan. Succes ermee in ieder geval! Groetjes Kirsten
Daan is een ochtend peoper zodra hij zijn fles melk op heeft peopt hij standaard na 5 min en zet hem dan ook op het potje. nu zet ik hem overdag vaak voordat hij hij naar bed gaat even op de pot en soms een plasje. als hij 's midags en 's avonds zijn fles heeft gehad dan zet ik hem er ook op omdat kids meestal plassen nadat ze een vole fles hebben gedronken. mijn moto is ook om daan van de zomer zinnelijk te hebben. wat ook scheelt is dat daan heel graag zonder luier rond dwarreld hij vind het verschikkelijk.
Ik ben Kylian ook aan het wennen aan het potje, wat hier goed werkt is speelgoed bij het potje neerzetten waar hij alleen mee kan spelen als hij op het potje zit. Ik ga dan ook lekker met hem spelen terwijl hij op het potje zit, zo is het een beetje een soort van quality time . Hij heeft al 1 keer (perongeluk) geplast, maar was er zelf niet zo van onder de indruk Groetjes Anita
tegen mij werd gezegd..als je haar gaat laten wennen aan het potje moet meteen de luier voor altijd af..maar dat zie ik dus echt niet voor me.. Dan zou mijn hele huis onder de poep en plas zitten. Eslem heeft absoluut geen vaste poep en of plas tijden dus wat dat betreft is dat wel lastig. Ik ben haar wel aan het leren dat wat ze aan het doen is poepen heet hehe..ik merk het meestal wel wanneer ze aan het poepen is.. ıs het misschien ook een idee om meteen zodra ik merk dat ze aan het poepen is haar op het potje te zetten?
Ik zou beginnen om haar voor het douchen op de pot te zetten. Zo doen wij het hier ook. En inderdaad als je het idee hebt dat ze moet poepen haar direct op het potje te zetten. Ik geef er altijd een boekje bij en prijs hem de hemel in als hij wat doet.
het is natuurlijk ook de kunst om haar op het potje te laten zitten..en te zorgen dat nietde hele badkamer onder de stront zit hehe.. Dat geval hadden we dus net.die ging aan de wandel met poep aan haar kont