Hallo, Mijn dochtertje heeft haar eerste tandjes. Nu werd mij aangeraden om haar tanden te gaan poetsen. Wat is hiervoor het beste moment? Voordat ze naar bed gaat voed ik naar namelijk nog (bv) en dan valt ze vaak in slaap. Ik wil haar dan niet weer wakker maken om haar tanden te poetsen. En wat voor tandpasta gebruiken jullie? Want ze snapt niet dat ze het moet uitspugen na het poetsen, dus de kans is groot dat ze het doorslikt haha.
baby/kinder tandpasta mogen ze gewoon door slikken! hoeven ze niet uit te spoelen! ik deed het vaak s morgens en anders kan het ook s avonds voor je gaat voeden toch? vanaf 2 jaar is het officieel pas 2 keer per dag volgens mij.
Ik doe het 's avonds voor het slapen met elmex voor kinderen. Prodent en huismerk van de Jumbo vind ik niet fijn en echt misselijkmakend zoet ruiken. Heb t ook een tijdje 's morgens gedaan omdat mijn zoontje dus ook bij de laatste fles in slaap viel.
Ja die van mij bleven wel wakker na de voeding van 7 uur. Dus daarna. Het gaat ook meer om dat het kindje gewend raakt aan de tandenborstel. Ik gebruik elmex peutertandpasta, andere tandpasta's zijn inderdaad meestal van die kauwgomzooi. Brrr.. Vies.
Hier ook 2 tandjes, Ik poets haar tandjes zonder tandpasta voor het omkleden in de pyjama. Ze mag ook nog even zelf ermee spelen, daarna voed ik haar wel nog.
Wij poetsen met Nijntje (elmex denk ik) hij vind tanden poetsen erg leuk en stiekem wel lekker. (Ook vrij zoet)Wij poetsen meestal 1 a 1.5 uur voor de laatste fles.
De oudste poetst met nijntje tandpasta en de jongste heeft net 1 tandje, dus die poets ik met een rubber borsteltje en weleda tandpasta (zonder fluor). Beide na de laatste fles, ze zijn nog wakker. In jouw geval zou ik het dan gewoon ervoor doen, of vlak voor een langer slaapje overdag.
Wij poetsen 's avonds tijdens het badje, zo deed ik het ook nog toen ik nog borstvoeding gaf, die laatste voeding kreeg hij ook na het badje. Wij poetsen met weleda vanwege de fluoride en andere chemische troep die in de meeste andere kindertandpasta's zit.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens kijken voor die weleda tandpasta. Ik zag laatst ook zo'n tandenborstel die je om je vinger kon schuiven, leek me ook wel handig. En ik doe het voorlopig ook maar even tijdens haar badje voor ze naar bed gaat. Die laatste voeding zal vanzelf wel een keer wat eerder op de avond komen dan. Ze kauwt nu wel nog op de tandenborstel, maar dat zal vanzelf wel beter worden neem ik aan.