Hoi Ik wil graag voor het nieuwe peuterkamertje van onze zoon zelf wat schilderen op canvasdoeken. Ik heb meerdere malen gezien dat er meerdere dames hier op het forum zoiets hebben gedaan.... Mijn vraag is.... Hoe zijn jullie te werk gegaan. Uit de losse hand eerst iets getekend en dan ingekleurd? Wat voor soort verf hebben jullie gebruikt? Ik las ergens dat er als finishing touch een laagje van glanzend vernislak op werd gedaan.... Is dit nodig of kan ik dit weglaten?? Waar kan ik het beste de canvasdoeken van halen? Ik dacht trouwens aan 3 kleine schilderijtjes naast elkaar en een grotere op een andere muur. Kortom... Alle tips zijn welkom meiden!
canvas goedkoop bij action, verder hebben een heleboel winkels canvasdoeken (xenos, v&d, etc.). verf: acrylverf Ik heb zelf van het merk Amsterdam. Maar veel winkels hebben goedkopere verf. Je kunt natuurlijk zelf tekenen als je dat goed kunt. Maar je kunt ook kleurplaten uitprinten en deze overtrekken (zoek bij google op afbeeldingen en dan op lijntekening)
Dit is gewoon een persoonlijke smaak. De 1 vind dat dat het afmaakt, de ander heeft er niks mee.... Wat ik wel zelf heb ervaren dat de kleuren van je schilderij dan langer mooi blijven. Maar je vraagt of het nodig is. Nee, dat is het dus niet. Ik koop mijn canvassen altijd bij Action of Xenos, zoals hierboven al werd gemeld. Ik weet niet welke maat je wilt. Maar soms (Xenos sowieso) heet 3 in 1 pakket van canvassen. Qua verf gebruik ook ik acrylverf en dat kan zo goedkoop/duur als jij zelf wilt. Hoe ik te werk ga; Met potlood maak ik mn tekening. Hoewel ik vrij goed kan tekenen, is het toch veilig om te beginnen met potlood. Lekker licht, zodat je het kan uitgummen, maar ook zodat het niet door je verf heen komt. Daarna met verf mn schilderij maken.... Wat voor schilderijtjes wil je gaan maken? Wat is je plan? Mijn laatste tip is: Vooral niet bang zijn om te beginnen... Het komt allemaal goed Heus! Succes!
Ik heb voor Mara een schilderij gemaakt van een schaap. Op het uitgeprinte plaatje had ik een raster getekend. Dit raster in een grotere verhouding op het canvas gezet en de tekening per hokje overgenomen. Dan behoud het plaatje de juiste verhoudingen. Ik zal kijken of het me lukt een foto hier neer te zetten. Het canvas was van de Xenos.
Ik heb canvasdoeken van de kruidvat gebruikt en acrylverf van de kruidvat (waren laatst in de aanbieding) en ik gebruik kwasten van de Action. Op internet leuke voorbeelden en plaatjes gezocht, deze op het juiste formaat uitgeprint en overgetrokken door middel van carbonpapier (ik ben namelijk totaal geen tekenwonder). Vervolgens met verf 'ingekleurd' en ik heb het vervolgens afgemaakt met zwarte lijntjes om de contouren te benadrukken (hier heb ik ook een beetje gesmokkeld en een dikke zwarte stift gebruikt). Het resultaat is heel leuk geworden al zeg ik het zelf. Als inspiratie heb ik voornamelijk naar de schilderijtjes van Decoratie kinderkamer - Babykamer en kinderkamer schilderijtjes. Een uniek kraamkado met naam. gekeken.
Hartstikke bedankt voor jullie bruikbare tips meiden! Lovelybrunette bedankt voor jouw tip. Ik wil graag de volgende schilderijtjes namaken, aangezien ons ventje helemaal gek is van autootjes leek me dit ideaal voor hem.
mamavanmara, ik ben benieuwd naar jouw werkje! Ster27, bedankt voor de link. Er staan hele schattige afbeeldingen op. Ook leuk zo met de naam van je kleine erop. Als deze schilderijtjes mij goed af gaan, wil ik het graag nog eens proberen voor de nieuwe babykamer van het babietje in mijn buik....
oma heeft voor de aankomende kleinzoon ook 4 schilderijtjes gemaakt... uitprinten, overtrekken en verder met verf bewerkt ! erg mooi geworden en goedkoop, alles bij Action weg... van een schaap, koe, schildpad en een kikker !