welke flessen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MissSol, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hoi,
    Ik vraag me af welke flessen jullie het beste bevallen. Ik wil graag een set aanschaffen vanaf de geboorte die eventueel te combineren is met BV.

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vond de s flessen van difrax het fijnst maar volgens mij verschilt t heel erg per persoon/kindje.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou nog niet meteen een set kopen wanneer je van plan bent borstvoeding te gaan geven. Het is per kindje verschillend welke fles hij/zij het beste pakt. Ik zou hooguit twee flesjes halen en dan kiezen voor een fles waarbij het kindje wel wat moeite moet doen om de melk uit de fles te krijgen (bv een dr brownsfles).

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb bv gegeven en daarna overgestapt op flesvoeding in Avent flessen...
    Had wel zo'n startpakket gekocht (niet aan gedacht wat als ze het niet pakt...) en dit ging prima bij haar..
    Misschien inderdaad 2 soorten in huis halen en tzt kijken wat je kindje het beste pakt? en daar dan eventueel meerdere van halen?

5. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Een hele set is dan inderdaad niet verstandig, heb nu wel 2 flesjes uit pakketten liggen een avent en difrax volgens mij..
    Weet nog niet of ik BV ga geven, wil het misschien proberen maar ben er nog niet over uit dus ik wil wel alles voor flesvoeding klaar hebben staan.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Verschilt inderdaad erg per kind...zou dus inderdaad twee verschillende flesjes halen (of die uit de babydozen gebruiken) en niet meer dan dat. Als je bv geeft heb je ze in principe ook niet meteen nodig (als je bv geeft kun je beter een aantal weken wachten met je kind uit een fles laten drinken).

Dochter 1 dronk goed uit de Difrax S-fles, dochter 2 absoluut niet, die drinkt juist goed uit Avent. Dus zelfs bij twee kinderen van dezelfde ouders kan het nog verschillen. ;)

7. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    wij hebben ook advent flessen in combinatie met borstvoeding gebruikt en dit ging prima,wij hebben idd een starters zet gekocht.bij de kids deden dat prima.maar het is per persoon verschillend wat jij zelf fijn vind

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    avent flessen !

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wij hebben 2 avent flesjes en 2 van difrax. Die 2 van avent hebben we gekregen dus werd ons aangeraden dan 2 andere erbij te kopen voor als het kindje de avent flessen niet wil.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik zou ook niet een hele set aanschaffen. Dat kan altijd nog.

Onze dochter dronk eerst goed uit een Nuby fles (nadat ik was gestopt met BV), en daarna overgestapt op Dr. Brown en Born Free (Bfree) breede hals. Dronk ze perfect uit.
    Ook nog een difrax geprobeerd, maar daar werd ik gillend gek van. Wat ik ook deed, hij bleef vacuüm zuigen.

Onze zoon drinkt ook goed uit de Dr. Brown en Born Free flessen. Ook bij hem een difrax geprobeerd, maar dit werd hem ook niet, en nog een uitstapje naar Avent gemaakt. Opzich kan hij hier wel uit drinken, maar dit duurd een minuut of 10. Daarvoor is hij super onrustig, waardoor hij een hoop lucht in zijn buik krijgt (met alle ellende van dien).

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hebben beide dochters zonder moeite uit de avent flessen gedronken en difrax was een drama.
    Dus wilde zoontje ook weer uit de Avent laten drinken en dat is dus drama. Daarna difrax en dat gaat super. Dus zo zie je maar dat het bij elk kind anders is.

12. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Hier beviel avent niet bij dochter.

Heb de difrax en de tommee tippeafles naar volle tevredenheid gebruikt.

Nu weer nieuwe set tommee tippeeflessen in de kast

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    wij in de kinderopvang vinden tommee tippee super te combi-en met bv en fl

14. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb bij beide kinderen de difrax s fles gehad.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik zou een difrax en een avent in huis halen met zo'n klein doosje met 3 mini verpakkingen kunstvoeding(kan je bij de etos halen geloof ik). Wel even wachten met kopen, in die pakketten zitten ook vaak wel flesjes, geloof vaak de avent.

Heel pakket kan ik je echt afraden. Hier dronk de oudste naast de BV uit avent, jongste pakte de borst niet en drinkt uit difrax.

16. misa

misa Niet meer actief

Hier gebruikte ik Difrax en die wil ik straks weer gaan gebruiken. Maar we hebben ook al vele anderen gebruikt omdat ons zoontje zo snel dronk. Uiteindelijk kwamen we weer terug bij difrax.

Maar omdat het voor elk kindje anders is, zou ik niet te veel kopen. Vaak heb je in allerlei babydozen wel proefflesjes. En als je een voorkeur hebt kun je er eentje kopen. Bevalt die uiteindelijk, dan pas zou ik er meerdere kopen.

17. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    De S-fles van Difrax werken hier goed.

18. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Wat het makkelijkst is met BV weet ik niet.

Ik had dus een hele Avent set gekocht en 1 losse Difrax fles. Uiteindelijk dronk ze beter uit een Difrax, dus had die set helemaal niet moeten kopen.

Volgende keer zou ik gewoon 2 losse flessen halen. 2 verschillende.

19. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Wij hebben hier Tommee Tippee flessen. Ik vind het erg fijne flessen. En er wordt al vanaf baby af aan goed uit gedronken. Het lijkt me voor een kleintje zo fijn dat hij zacht is en aanvoelt als een borst/tepel.

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Tommee Tippee flessen! die lijken op een borst..
    Oh en Avent ging ook wel oke..

De difrax S flessen waren hier een ramp..

Deel Deze Pagina