badje HELP!

Discussion in 'De babyuitzet' started by onsukkie, Jan 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb een leuk goedkoop badje op de kop weten te tikken (wel nieuw), maar ik kan er niet echt een goede standaard voor vinden, en eigenlijk heb ik weinig zin in een heel duur badje zowel niet kostentechnisch alswel dat daar vaak die Zwitsal in weggewerkt zit (die twee potjes) en dat werkt in ons geval niet, omdat we geen Zwitsal gaan gebruiken op aanraden van de kraamhulp.

Zou je zo'n badje ook gewoon op de commode kunnen zetten, of is dat een heel dom idee?

Weet iemand dat of heeft iemand ervaring?

Topic verplaatst naar 'Babyuitzet'. Wil je opletten waar je iets plaatst? Bedankt!

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    bij de hema heb je gewone univerzele standaards
    ik dacht dat ze dat allemaal waren :)

3. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Zou niet weten waarom dat niet kan? Alleen lijkt het me lastig, als je de baby eruit haalt.. waar moet je het dan afdrogen en aankleden? De commode is dan immers bezet door een loodzwaar gevuld bad! Misschien kun je een extra tafel neerzetten op de babykamer, om daar het badje op te zetten?

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Op de commode is denk ik niet handig als je het badje wilt vullen of leeg wilt laten lopen. Of je moet met emmers water in de weer?

5. baby4me

baby4me Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    1,830
    0
    0
    mij lijkt t idd ook niet handig zo op commode. komt nog bij t risico dat de commode nat wordt. ook niet echt fijn denk ik zo en idd gesjouw met water. dan is een standaard toch echt makkelijker en dan zo'n afvoerslang in badje en emmer eronder en je hebt t makkelijk leeg laten lopen.

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi

Ik ben kraamverzorgende en ik zou toch willen adviseren om een badstandaard te halen. Was pas bij een gezin waar ze ook nog geen badstandaard hadden. Uit nood toen ook op de commode gedaan, maar dat gaat bijna niet. Je staat dan zoveel hoger dat je bijna de kleine niet goed kan vasthouden in bad. De commode is vaak op hoogte gemaakt en als je daar dan ook nog een groot bad op zet, kan je er dus bijna niet bij. Ik ben vrij klein dus helemaal een probleem. Weet niet hoe groot jullie zijn? Ook het leeglopen is zo een beetje een probleem. Wij hadden het de volgende keer wel op het keukenblok gedaan. De ene kant het badje en aan de andere kant het aankleedkussen. Dat werkt dan beter, je kan dan ook meteen het water weg laten lopen in de gootsteen.

7. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi

Ik ben kraamverzorgende en ik zou toch willen adviseren om een badstandaard te halen. Was pas bij een gezin waar ze ook nog geen badstandaard hadden. Uit nood toen ook op de commode gedaan, maar dat gaat bijna niet. Je staat dan zoveel hoger dat je bijna de kleine niet goed kan vasthouden in bad. De commode is vaak op hoogte gemaakt en als je daar dan ook nog een groot bad op zet, kan je er dus bijna niet bij. Ik ben vrij klein dus helemaal een probleem. Weet niet hoe groot jullie zijn? Ook het leeglopen is zo een beetje een probleem. Wij hadden het de volgende keer wel op het keukenblok gedaan. De ene kant het badje en aan de andere kant het aankleedkussen. Dat werkt dan beter, je kan dan ook meteen het water weg laten lopen in de gootsteen.

8. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi

9. MamavanJordy

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oeps, sorry 3x geplaatst. Hij werkte niet goed met plaatsen

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Volgens mij heeft Prenatal ook een universele badstandaard.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik dacht dat de meeste simpele badstandaards universeel waren..? Bij Hema en Prénatal hebben ze van die simpele.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Zou er gewoon eentje bij de Hema halen, heb ik ook en bevalt prima.

13. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Zoals bijna iedereen al zegt zou ik wel een badstandaartje kopen..

En anders, marktplaats? Staan veel badjes op met standaart!

Succes er mee!

14. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ander vraagje waarom geen zwitsal?

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik gebruik het bad ook op de commode hoor. De standaards zijn veel te laag voor mij, ik ben 1.80 m. en had meteen last van mijn rug na 1 keer badje. Ligt dus aan de maat van je commode maar ik heb het badje gewoon naast het aankleedkussen staan en dat werkt perfect, ook qua hoogte.

16. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    ik vind alleen die standaard zo eng, zijn ze wel echt stevig?

17. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    ja joh wel stevig het badje valt er helemaal tussen zeg maar.. je mag er geloof ik zelf tot 40 kg indoen.. nou dat weegt het niet hoor kindje en water ;)

18. JennyS

JennyS VIP lid

Dec 14, 2007
    6,001
    0
    0
    Analist
    ik heb ze wel eens op een foto gezien en dat ziet er best simpel uit, vandaar.
    bedankt en ja alles is nieuw voor mij en heb nog een hoop te leren.

gr jenny

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben 1.64 en ik kreeg ook last van mijn rug van de standaard... Je staat er zo raar krom bij... Wij hebben het badje altijd op het aanrecht gehad, met de stop boven de gootsteen. Dan moet je er nog wel met een emmer water in doen, want bij ons zat de kraan niet hoog genoeg, maar het leeg laten lopen is een eitje! :D

Het was trouwens onze kraamverzorgster die met dit idee kwam! Onze badkamer zit beneden en ik heb boven niet eens water, dus dit was voor ons de meest ideale oplossing.

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Je krijgt idd er zwitsal bij, bij dat thermobadje.......Maar zit nog niet in de pompjes.....Dus je kan ook kiezen er andere producten in te doen welke wel mogen...

Als je niet zo duur uit wilt zijn, koop dan een badje en standaard bij de hema....

Share This Page