badje met of zonder badstop

Discussion in 'De babyuitzet' started by mukje, Jul 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

2. mukje

mukje Actief lid

Oct 17, 2008
    480
    0
    0
    rotterdam

Klopt, zit ik ook een beetje mee. Maar als ik los een standaard, badje, waskussen en luieremmer koop ben ik al duurder uit. Dus dan neem ik die wattenstaafjeshouder en kommetjes er maar bij ;)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als je het badpakket goed genoeg vind voor jou zou ik dat ook doen mukje...
    Anders liever een bad dat je goed zint en wat jou handig in gebruik lijkt en dan maar wat duurder....

Ik gebuik hier ook alleen maar het bad, de standaard en het aankleedkussen op de commode...

Trouwens een idee als je een bad hebt....
    Maak een plank die je op het bad kan leggen. Die geen kant op kan... Hier kan je het aankleedkussen opleggen en hoef je met je kindje niet helemaal van de badkamer naar de commode. Het kindje heeft het nl. koud als het uit bad komt en is nat en glibberig... Je kan het kindje dan ook hier inzepen....

4. mukje

mukje Actief lid

Oct 17, 2008
    480
    0
    0
    rotterdam

Is er iets niet goed aan het badpakket dan? Is het badje niet stevig of heb je er een slechte ervaring mee? Ben benieuwd naar ieders mening, ik wil gewoon een goed badje met standaard hebben, maar er is zooooooveel keus...

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb geen idee wat het badje in het pakket is... Ik ging er vanuit dat je dat zelf ging bekijken of het naar jouw wensen is ;)
    Ikzelf ben geen voorstander van de ijzeren standaards... Ik ben ze ook niet gewend... Ze lijken mij ielig... die ik heb van plastic is heeeel stabiel...

Heb de plasticen gekregen van mijn nicht met mijn dochter en deze bevalt mij gewoon supergoed... Ik wil geen ander meer!
    Hij bevalt mij zo goed dat ik niet wist of de slangetjes los te verkrijgen waren en mijn badje had 8 jaar op zolder gestaan.. Dat vond ik dus geen fris idee en toen hadden ze bij de prenatal voor 2.50 of 2.95 die setjes met slangetje los verkrijgbaar... Ik was dus gered! ;)

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als ze klein zijn kun je ook een dikke handdoek in je wasbak leggen met daarop een badcape.
    Je kan ze dan vanuit het bad in de wasbak leggen, inwikkelen en naar het kamertje lopen.

Meid het enige wat ik kan zeggen is dat een bad met een stop mij veel handiger lijkt dan zonder.
    Ik heb er niet zoveel zin in om dat bad leeg te scheppen en nog even 15 minuten extra bezig te zijn met dat ding.
    Even omkiepen gaat niet zo makkelijk dus dat valt dan ook af.

Succes met zoeken

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn ervaring met het badje is gewoon goed.het kussen is ook normaal. niets op aan te merken op de set hoor.
    ik denk ook niet dat er bedoeld word dat er iets mis mee is.maar er zijn nog veel duurdere badjes ( waar ik het nut dan weer niet van in zie maar das een ander verhaal)

wij gebruiken ook alleen het badje aankleed kussen luieremmer de rest is voor de sier.
    overigens gaat fynn bijna niet meer in het badje hij gaat gewoon mee onder de douche

8. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Als het badje een stop heeft, is het dan ook noodzakelijk om er een universele slang bij te kopen? En is die van de Prenatal ook universeel?

9. mukje

mukje Actief lid

Oct 17, 2008
    480
    0
    0
    rotterdam

Precies, zo denk ik er ook over. Ga du gewoon voor een 'budget bad' Maar als je samen onder de douche gaat, hoe doe je dat dan als het heel koud is? Sta je dan zelf druipend te kouwkleumen terwijl je je mannetje warm aankleedt?? Sorry, heb 0 ervaring dus heb geen flauw idee hoe het straks allemaal zal gaan...

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zet de wipper in de badkamer met een bad cape er in als we onder de douche uit gaan fynn snel in de wipper in de badcape wikkelen en dan ik de badjas aan trekken en een handoek in mijn haar. daarna fynn weer drogen en aan kleden.

maar mocht je met zijn 2en thuiszijn kun de ook de kleine aan je man geven dat hij dat de kleine afdroogt.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Tip voor badjes zonder stop: stukje tuinslang nemen van 'n meter of zo, uiteinde in 't water leggen, aanzuigen en slang naar beneden hangen (wel in 'n emmer oid natuurlijk...)

En over 't douchen. Ik heb mijn dochtertje vaak meegenomen onder de douche. Ten eerste lekker de verwarming aan natuurlijk en dan naderhand eerst haar lekker in d'r warme handdoekje wikkelen, daarna zelf 'n badjas en en vervolgens haar weer verder aankleden...
    Nou ja, eigenlijk zoals blusvrouw het al zei dus...

12. mukje

mukje Actief lid

Oct 17, 2008
    480
    0
    0
    rotterdam

Ah , de ouderwetse methode!! dat ik daar zelf niet aan gedacht had:)!!!
    Douchen samen met man is natuurlijk ook veel gezelliger, maar ja, die is er ook niet altijd...

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Voor degene die vroeg of het een universele slang moet zijn en of die van Prenatal universeel is...

Volgens mij zijn alle slangensetjes die je koopt universeel en die van Prenatal is sowieso universeel...

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hadden eerst een slangetje gekocht bij de Hema, maar die paste blijkbaar niet helemaal goed, de 2e keer dat Eva in bad ging en we het badje leeg lieten lopen, raakte de slang los. Was gelijk haar kamer weer gedweild ;), maar goed, dat wil je dus niet... Het slangetje van babydump paste wel goed. Wij hebben een badje van Snoopy trouwens :)

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    In die tijd was ik alleenstaand, dus die was er inderdaad niet... Maar ik zie 't nu ook niet gebeuren, aangezien manlief en ik een heel klein badkamertje hebben, haha!

Ik had trouwens 't badje gewoon in de douche staan, gaat ie deze keer ook weer heen. Dat gesjouw met die emmers is niets voor mij!

16. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Wij hebben ook een ander bad met stop en daar de slang van de Hema op gezet... maar dat werkt echt niet! Die slang is te klein en het water sijpelt er zo doorheen. Nu maakt dat voor ons niet zo heel veel uit, want het badje staat in de badkamer, maar als je tapijt of een houten vloer hebt... niet zo fijn.
    Ik vul dus gewoon het badje met de douchekop en daarna kiep ik of mijn vriend (als hij thuiskomt) het badje leeg. Zo zwaar is dat ook weer niet. Je moet dit niet direct na je bevalling doen, maar na een tijdje moet dat echt wel weer lukken hoor!
    Ik heb dus nu in dat gat gewoon de stop zitten.

17. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Heb niet het hele topic doorgelezen maar de hema heeft betaalbare badjes met stop

Share This Page