Hoi, je kunt je baby echt met 1 hand vasthouden in de tummytub hoor! Hij zit namelijk redelijk klem, dus je gebruikt 1 hand om de baby op z'n plek te laten houden en de andere om te wassen. Voordeel van de tummytub: je baby is gemakkelijk, (met minder water) helemaal onder water: minder koud. Nadeel: na een tijdje past het gewoon niet meer. Wij gaan beide kopen, eerst lekker met de tummytub, (die kun je ook nog eens gemakkelijk in de keuken kwijt, hoef je niet te sjouwen met een zware emmer water). Vriendin van mij zette 'm dan in de gootsteen en waste de kleine daar. Voor haar nog eens extra handig als de oudste twee dan beneden aan het spelen waren. Maar goed, in principe kan een gewone emmer natuurlijk ook, als die ongeveer eenzelfde maat heeft. Als je moet kiezen zou ik dus voor een badje gaan: die gebruik je langer en als je toch het gemak van een half zittend kindje wil, dan pak je een gewone emmer...
precies de tummytub vinden de meeste kindjes echt heel erg fijn jason van mij vond het geweldig hoe klein die ook was voelde zig erg geborgen in de tummy tub toen we hem in bad deden bleef hij maar huilen omdat hij het tegroot vond zei de kraamhulp
Hier een kraamverzorgende. In de kraamweek vraag ik altijd aan de gezinnen of ze hem een keer willen emmeren of tummyen zoals ik dat noem hahaha, de meeste willen dat wel. Het is mooi om te zien omdat ze vaak dan helemaal in de houding terug gaan zitten zoals ze in de baarmoeder hebben gezeten. Het geeft ze vaak een veilig gevoel. Hoewel er ook kinderen zijn die het helemaal niks vinden en er bijv. alleen in gaan staan. Ze zitten er als het ware gevouwen in zeg maar. En het kan ook met een gewone luieremmer. De kraamverzorgende zal je dan ook meteen de handgrepen leren om je kindje daarin vast te houden. En het kan idd met 1 hand. Eigenlijk op dezelfde manier als je hem in het gewone badje vast houd. Je kan hem dan met je andere hand afspoelen. Het wassen met een washandje en zeep gebeurd op het aankleedkussen. Als ze op een gegeven moment kunnen zitten kan hij of zij er zelfs alleen zonder hulp in zitten. Die bredere zijn dan wel fijner daarvoor dan die doorzichtige smalle. Hoewel dat doorzichtige mooi is om door heen te kijken hahaha. Als er geen aparte standaard is voor de tymmy dan doe ik de tummy gewoon in het badje zetten. Hoop dat het zo duidelijker is.
hey hallo, Wij hebben alle 2 eerst vond onze zoon de tummy tub niet leuk. maar nu sinds vorige week heb ik het geprobeert en hij bind het geweldig. zo doe ik veel afwisselen. 1x doesje 1 badje 1x tummy. en het voordeel van die tummy tub... droog hem goed af en zet hem boven op zijn kast of zo. Wij hebben hem onder het badstandaard staan. Succes met je keuze oh ja wij hebben de tummytub bij de prenatal gekocht voor 15 eurie
Wij hebben zowel de Tummytub als het badje geprobeerd en ik vond de Tummy helemaal niks. Je staat er heel krampachtig bij, je kunt niet lekker met je kindje spelen, het kindje kan zelf amper bewegen. Dus wij gebruiken nu alleen het badje nog. Lianne vindt dat prachtig, dan trappelt ze met de beentjes, lekker zwaaien met de armpjes, lichaampje bewegen, volop rondkijken. De emmer vond ze maar niks... Het is maar net wat jijzelf en je kindje het leukst vinden, gewoon uitproberen!
Wij kopen geen van beide. In de wasbak! (heeft mijn moeder ook met mij gedaan) en daarna onder de douche! De intake mevrouw van de kraamzorg vond het ok (niet laaiend enthousiast moet ik eerlijk zeggen). Het kon wel.
pff wat moeilijk! gisterenavond is er niets meer van gekomen. maar vanaaf zijn ze tot 21u open dus rijden dan ff... nu weet ik het helemaal niet meer vind een tummy tub helemaal te gek. maar lijkt me idd moeilijker om hem te wassen als in een badje. en in een badje kunnen ze ook lekker spartelen.. zzz nouja, kijken vanaaf wel
Wij hebben een tummytub en een badje gekregen. Hij heeft de eerste maanden in de tub gezeten, heerlijk vond hij het. In het gewone badje heeft hij nooit gezeten, die heeft alleen dienst gedaan als tummytub standaard. Sinds 2 maanden gaat hij met ons mee onder de douche of liever nog, samen in het grote bad. Hij ging namelijk staan/springen (zijn beentjes uitstrekken) in de tummytub en dat werd een beetje een groot waterballet.
zijn net terug van de winkel en hebben toch maar voor een gewoon badje gekozen. als het blijkt dat hij het badje niet lekker vind, of te groot ofzo kunnen we nog steeds een tub aanschaffen. in het badje wat we nu hebben zit ook een zeephouder enzo dus is wel handig nou, alles is klaar. nu is het alleen nog wachten op onze kleine vent !
Wij hadden een badje en een emmer. Het badje gebruiken we wanneer we haren wassen en verder de emmer. We hadden een beetje een grote emmer (breed), nu is ze 10 maanden en gaat er nog in. De emmer is de favoriet. In het badje vind ze het niet lekker om met haar oren in het water te liggen. Ze zit liever lekker rond te kijken.