wij hebben badkamer boven, badje staat op een standaard in de douche (inloop), vullen met de douchekop en leeg laten gewoon stoppie eruit trekken. hartstikke handig. moet zeggen dat toen de 1e klein was we ook vaak beneden in de keukengootsteen hebben gewassen, woonkamer is toch wat warmer dan de bovenverdieping en hartstikke leuk als opa's en oma's willen meekijken. anders wordt het ook zo vol op de badkamer
ter afwachting zou ik mss het badje in de kamer zetten maar hier komt het op de badkamer te staan ipv de slpk
Hier gaat Nikki in de keuken in bad. Badje op het aanrecht, aankleedkussen er naast. en het badje kan boven de wasbak zo leeg lopen!
Hier ook t badje gewoon in de badkamer, simpelweg ook omdat ik niet met emmers kan sjouwen lichamelijk gezien dus ik wilde m persee bij een kraan hebben! Ik kreeg meteen op mn kop van de kraamhulp, iig dat wilde ze doen.. want je moet idd het aankleedkussen naast het badje hebben in het hele begin. daarom wil de kraamzorg vaak dat je het kindje badderd op de babykamer.. Maar wij hadden eigenlijk een simpele oplossing die echt perfect werkt! We hebben een klein wastafelmeubel en daar hebben we een plank op gemaakt.. er staat nu een losse witte plank naast die de maat heeft van het wastafelmeubel en daar hebben we alleen een gleuf in gezaagd in t midden zodat ie om de kraan heen past Ik schuif dus zo die plank op mn meubel onder de handvaten van de kraan (ouderwetse kraan met heet en koud apart haha ) en daardoor ligt ie ook meteen klem. in heb dan dus eigenlijk in een handomdraai een commode gebouwd! Aankleedkussen erop en billendoekjes enzo en voila! Oh en ik heb bij de action voor een paar euro een lange douche-slang gekocht.. even op onze douchekop gezet en nu kunnen we de douchekop uit de douchecabine halen, helemaal om een hoekje en zo in t badje leggen en kan ik m dus vullen via de douchekraan Leeglopen doen we als volgt: Slangetje in t toilet hangen. simpeler en toch praktischer kon echt niet en heb er veel plezier van gehad met mn BI. kon zo toch de kleine in bad doen op een gegeven moment Oh en misschien nog een tipje.. Toen de kleine op een gegeven moment te groot werd voor lekker liggen in bad, maar te klein was om erin te zitten heb ik een ouderwetse stoffen wippertje in mn douchecabine gebruikt! Dat is echt nog een hele oude.. eigenlijk alleen een stalen frame-pje en een dubbel katoenen stofje erom.. zou zelfs nog wel zelfgemaakt kunnen zijn (van mn oma gehad) Die gebruikte ik toch al vaak boven om de kleine in te doen als ik ging douchen Zitjes in t badje werkte niet en ik kan helaas ook niet even staand met de kleine douchen, zittend op mn stoel was in mn eentje ook soms teveel. dus als ik m dan ff snel wilde douchen zette ik gewoon dat wippertje in de douche en waste m gewoon daarin.. stofje droogt vanzelf weer
Of je moet het badje gewoon elke keer opruimen. Misschien heb je wel net ruimte om het badje in het looppad op de badkamer te zetten. Puur voor als je het gebruikt..?
Wat een reacties allemaal. Iedereen doet het dus op een andere manier. En vindt het idee van PamPapilio wel heel goed. Wij hebben ook wel een aardig groot wasmeubel en denk dat daar ook wel makkelijk een plank op gezet kan worden voor een aankleed kussen. Badje dan op een andere plek opbergen. Bedankt voor de tips..!
Ik heb bij de eerste een badje geleend en het gewoon op de badkamer gebruikt, waar verder ook geen ruimte was, en hem telkens weer ergens anders opgeruimd. Wegens ruimtegebrek bij tweede niet een gekocht maar gewoon in de wasbak gebadderd, meegenomen onder de douche en als ik zelf in bad ging. Nu een derde op komst en ik mis het absoluut niet. Als ruimte een probleem is, is dan misschien zo'n emmer iets voor je? Tummytub heet het geloof ik? Kan je ook gewoon in de keuken doen, zet je je aankleedkussen op het aanrecht.