wanneer ook achter de voorhuid schoonmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweety, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik weet dat het ff duurt voordathet nodig is en kan maar vanaf wanneer moet je dit gaan doen en gaat het huidje zonder hem pijn te doen ofzo makkelijk naar achter durf het nu niet zo eigenlijk.

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    voorhuis :D ....
    op het cb zeiden ze dat je het voorhuidje pas naar achteren kan doen als de kleine een jaar of 3, 4 is.
    dus eerder kan/mag het niet.

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha ik las ook het onderwep dacht voorhuis wat is dat nou weer...

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja ik dacht ook al voorhuis? hahaahha

sorry maar kan geen antwoor dop je vraag geveven

5. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Hahaha ja, dat d8 ik dus ook :p

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Haha dat duurt indd nog wel eff

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    o oeps idd voorhuid tik foutje moet kunnen de d zit naast de s. maar iig duurt het nog ff dan weet ik dat ook weer.

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    piep zei de muis...

Nee zonder gein, dat vroeg ik me ook al af over t spleetje hoor.. De kraam zei bij ons dat je er ook gewoon overheen moet schoonmaken, maar ertussen zit ook altijd billenzalf en soms een beetje poepje, dat haal ik soms wel met een billendoekje een beetje weg.. tsja, ik weet het ook niet

9. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Ik kreeg eerst van het cb te horen dat het voorhuidje voorzichtig naar achter moest vervolgens dan schoonmaken.
    Maar bij de kinderarts dit nagevraagd, dit mag je dus absoluut niet doen, dat kan namelijk litteken weefsel geven en veel problemen op later leeftijd. Het kan zelf voorkomen dat de voorhuid pas rond de 16de echt goed loskomt.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ey dat vroeg ik me dus ook van de week af...vraag me alleen af of het dan niet vernauwt als je t niet naar achter moet doen...(zie wel vaker kindjes op de operatiekamer waarvan dit dus het geval is)
    maar nog niet dus...
    als ze t op cb dan maar in de gaten houden...

11. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Nou ik begreep van de kinderarts, dat als blijkt dat het te vernauwd is je dat kan zien aan de plasstraal(deze sproeit dan) of bijv dat het voorhuidje onstoken lijkt.

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wist niet dat het zo lang kon duren bij sommige hihi zelf geen ervaring mee dus ja dan weet je het niet he. we laten het lekker zoals ie zit niks aan doen.

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    En dan kan de plas niet goed doorstromen waardoor er een soort "ballonnetje" ontstaat.

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    is dat zo ma2be? daar heb ik nog nooit van gehoord, ik maak daar tussen altijd goed schoon, er zit altijd van alles haha, dan krijg je toch blaasontstekingen als je dat niet doet? ik heb alleen dat vet toen laten zitten. (heel lang geleden :rolleyes: )

Deel Deze Pagina