Badje: tips, ervaringen,...

Discussion in 'De babyuitzet' started by SANne1987, Dec 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SANne1987

SANne1987 Actief lid

Jan 11, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een diversiteit aan badjes! Van € 10 tot € 50 of nog meer. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is er handig?
    Waar moet ik op letten?

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Ik had een hele simpele voor de eerst paar weken. Daarna gewoon in het normale badje in een zitje. Ik heb dus wcht niet veel geld uit gegeven, maar ik weet niet of je zelf een bad hebt thuis.

3. Punky16

Punky16 Actief lid

Jun 5, 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor het in bad gaan maakt het niet uit. De standaard moet stevig zijn maar qua badje maakt het echt niet uit. Dat is meer afhankelijk van smaak.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik heb een bad set gekocht bij de baby dump van hun huismerk. En alleen de standaard die erbij zat hebben we omgeruild voor een stevige standaard.
    We hebben het badje de eerste maand gebruikt, daarna een maand of 7 hem mee onder de douche genomen omdat meneertje daar de voorkeur aan had. En sinds hij stabiel blijft zitten gebruiken we het badje weer (lekker spetteren), alleen zonder de standaard omdat we die in de douche zetten.

5. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Wij hebben helemaal geen standaard en het badje heeft gewoon vanaf het begin in de douche of het grote bad gestaan. Net zo makkelijk! Ik vind het toch maar een gedoe van niks om het bad in de babykamer te zetten. Wordt alles daar nat, waarom zou je dat willen?

Het badje waar wij voor hebben gekozen is de Stokke flexibath omdat je die makkelijk kunt opbergen. Wel met zo'n inzet erbij voor kleine baby's, zo'n soort badbanaan.

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    ik ben ook op zoek, wat mij handig lijkt is dat er wel een afvoer inzit met een slangetje, zodat je niet dat hele bad hoeft om te kiepen of leeg te scheppen. Standaard koop ik wel voor kraamzorg, maar daarna doe ik het ook in mijn grote bad.

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Een basis bad kan prima zijn. Die kan je tweedehands ook nog erg voordelig krijgen. Ik heb 65 euro uitgegeven aan een bad met standaard. Tot nu toe hooguit 10 keer gebruikt. Vaak is het veel makkelijker om een kleine gewoon mee te nemen onder de douche.

8. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

Oct 17, 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de goedkoopste variant gekocht. Maar we hadden achteraf wel beter moeten letten op een hogere standaard. Deze is nu vrij laag en dat maakt het soms wat minder prettig voor onze rug omdat wij vrij lang zijn.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Kraamzorg heeft het standaard hier niet gebruikt, badje werd op de keukentafel gezet.

Ik heb een badje + standaard van bebejou. Badje wordt nu nog erg veel gebruikt. Standaard had ik niet hoeven kopen.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    hier de goedkoopste via mp, wel met standaart waar hij hooguit een maand in gelegen heeft, toen een tijdje in de tummy tub die we konden lenen en daarna kon hij in zon ring zelf zitten in bad.
    was heel blij dat we er niet zo veel geld aan uitgegeven hadden...

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    In het begin het uitschuifbare badje in de verzorgingstafel (Quax) gebruikt.. Dan de tummy tub tot ze daar te beweeglijk in werd.
    Nu al even het stokke flexi bad, dat zetten we in ons grote bad.. Is opvouwbaar en makkelijk zuiver te houden.
    De douche gaat ook, maar vind ik zo omslachtig nu ze nog zo klein is

12. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken al bijna 2 jaar het badje van de Hema, eerst met standaard onder de douche en later gewoon in het grote bad.
    Douche is hier geen succes, ik vond het eng om een spartelende, glibberige, ingezeepte baby in mijn armen te hebben. Ons zoontje is ook als de dood voor de douche, hij begint al te huilen als ik de douche aanzet om het bad uit te spoelen terwijl hij ernaast staat.

Hij begint nu wel stilaan te groot te worden voor het badje, er kan bijna geen water bij als hij erin zit. Hij is nu 21 maanden trouwens dus het badje is echt een goede koop geweest!!

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Gewoon een standaard badje van prenatal hebben wij.

Wat ik wel heel makkelijk vind is dat er een 'afvoer' in zit.. Zo kan je gewoon de stop eruit trekken en m leeg laten lopen.

14. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Wij hebben een set van prenatal. Dochter is 2 jaar en nogsteeds dol op in bad gaan.
    Advies is wel om te kiezen voor 1 met afvoer. Dan zet je in kraamtijd gewoon de emmer eronder om leeg te laten lopen. Dan kun je evt. Badderen in warm slaapkamertje.

15. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Als je een kleine badkamer hebt is het flexbadje van Stokke echt een aanrader. Ideaal ook om van de zomer mee te nemen op vakantie :)

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Lijkt me sowieso handiger. Het is dat ik geen zin heb om een tweede badje te gaan kopen. Maar ik heb telkens zoiets van waar laat ik dat grote ding. Hij is net te lang voor de kast enzo.

Share This Page