Vanmiddag...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Arian, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik was vanmiddag met mijn twee kindjes in de speeltuin. Betaalde speeltuin, dus omheind. Opeens kreeg ik plotseling last van mijn darmprobleem. (Diarree, zomaar ineens, dat betekent dus Rennen!..) Ik was een eind weg van de toilet, en toen realisseerde ik me dat ik het nooit op tijd zou redden als ik eerst de kindjes uit de speeltuin moest plukken en dan met die kleine pootjes naar het toilet zou moeten slenteren. En waar moest ik ze laten? Bij mij in het hokje? (Kindjes zijn 1.5 en 2.5) Ik raakte in paniek, toen zag ik twee lief uitziende mensen op een bankje zitten, lettend op hun kleintje. Ben er naar toe gerend en heb gevraagd of ze eventjes 5 minuutjes op mijn kindjes wouden letten, zodat ik kon rennen naar het toilet... (Schaamschaam) Dit was geen probleem al zag ik ze het al ietwat vreemd vonden... Ik ben snel naar het toilet gerend en binnen 5 minuutjes was ik terug.. Toen was 1 van die mensen lief met de jongste aan het spelen. Ik voelde me wat beschaamd, maar het was dit of de wc niet redden met alle gevolgen van dien.....
    Wat zouden jullie doen in zo,n situatie en is jullie wel eens gevraagd om 5 minuutjes op iemands, onbekende kindjes te letten?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Oh dat zou ik zeker voor iemand doen. Vind het ook geen raar verzoek. Wat moet je anders hè.
    Groetjes Veerle

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, zou het ook helemaal niet vervelend vinden als iemand dat aan mij vroeg. Maar snap dat het voor jou genant is :(

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Nogal. :( Ook erg vervelend. Soms durf ik niet eens weg, want stel je voor.....

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik zou daar echt niet van opkijken hoor!
    Zou ik zonder twijfel doen. Kleine moeite(voor mij), groot plezier (voor jou)
    en ik denk dat ik zelf ook wel eens zoiets zou kunnen vragen aan en ander.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Je kon niet anders toch? En als iemand mij maakt het zou vragen dan zou ik echt wel snappen dat het nodig is hoor. Ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan.

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Fijn, hopelijk dachten die mensen er ook zo over. Want achteraf dacht ik echt, hmmm.. Was dat wel verstandig.. Het is natuurlijk ook een kwestie van (blind) vertrouwen op onbekende mensen..

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Natuurlijk zou ik het niet erg vinden om op kindjes te letten. Maar dan zou ik wel hopen dat het kindje het ook niet erg vind en niet keihard gaat huilen om mama. Dat zou ik sneu vinden, maar nog steeds doe ik het met liefde.

Ik zou het als ik jou was geweest ook wat beschamend vinden, maar als je geen keus hebt.. Dan moet het wel toch?

9. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zelf zou ik het niet zo snel doen denk ik maar ik heb nu ook maar 1 kindje.
    Mocht iemand het aan mij vragen geen enkel probleem. Met liefde help ik diegene dan uit de brand.
    Fijn dat het zo opgelost kon worden!

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Natuurlijk zou ik even op een kindje letten. Ik zou het ook geen rare vraag vinden hoor!

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hihi, nee das hier niet het geval. Toen ik terug kwam, was de jongste met een van die mensen aan het spelen op de loopbrug.. Kan ze niets schelen.. Hmm is dat nou goed of juist niet...;)

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee hoor, zou het met liefde doen als zoiets gebeurd. Maar dat is ook afhankelijk van de reden.
    In Ballorig is mij weleens gevraagd of ik op haar kindje kon letten, ze was zo terug. Ja prima. Geen probleem. Verder niks gevraagd. Loopt ze naar buiten met een pakje sigaretten in haar hand ;)
    Daar heb ik dan wel weer wat van gezegd.
    Maar voor de reden die jij nu opgeeft, zou ik daar absoluut geen probleem van maken.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik was eens met mijn kinderen bij een strandje. De jongste was net in slaap gevallen (en dat deed hij niet vaak) toen de oudste aangaf naar het toilet te moeten. Net buiten het zicht. En hij durfde niet alleen.
    Dus heb ik aan een gezin naast ons gevraagd of ze even op de jongste wilde letten. Gewoon zodat er niemand over hem heen loopt of zo. Ze deden het met liefde en we hebben daarna nog uitgebreid gekletst.

Mensen vinden dit eigenlijk nooit een issue is mijn ervaring. Ik leer mijn oudste ook dat als hij ons kwijtraakt hij zoekt naar een medewerker of een andere moeder of vader. Ik heb zelf meerdere keren op die manier kindjes geholpen, dat doe je toch gewoon voor elkaar?

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou ook zonder twijfel op een kindje van kemand anders letten hoor. Kleine moeite!

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Dat is in zo een geval een groot verschil 1 of 2 kindjes. Een neem je nog even snel op de arm. Maar twee nier.

16. tuc

tuc Niet meer actief

O nee hoor ik zou dat niet erg vinden.

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Oh ik zou het geen probleem vinden als iemand dat aan mij vroeg, hoor.
    Maar moet zeggen dat ik niet weet of ik het zelf zou vragen aan iemand anders. Ben toch te bang dat diegene m'n kind ontvoerd ofzo.. Heel stom eigenlijk, maar ja wat je allemaal hoort in het nieuws.

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Klopt hoor. Achteraf dacht ik ook zo. Vandaar ook deze vraag hier.. Maar op dat moment raakte ik zowat een beetje in paniek, aangezien het bij mij "Voelen? Rennen!" is... Helaas..

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jaa idd daarom zei ik dat ook:p

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb het zelf nog nooit aan iemand hoeven vragen, maar in zo'n situatie moet je wel! En ik zou het absoluut geen probleem vinden om dan even op andermans kinderen te letten. Ben ook wel eens gevraagd door een vrouw met een peuter in een grote fietskar of ik even op haar kind wilde letten (op straat) zodat ze even snel wat kon kopen in de winkel zonder het kindje er weer uit te halen, mee te nemen en dan weer erin te doen. Een minder 'goede' reden maar ik doe het met liefde. (ze zag dat ik ook liep met een peuter en zwanger was vd jongste, dus dan voelt dat denk ik veilig)

Deel Deze Pagina