Dochterlief gaat 's avond niet slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pat, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ik zit met het volgende probleem;Mijn dochtertje wil 's avonds maar niet gaan slapen.Overdag kan ik haar wegleggen en dan huilt ze maar zelden, vaak draait ze haar hoofdje bij en gaat lekker slapen.Maar 's avonds is het echt drama, we hebben al een heleboel geprobeerd maar het word maar niet beter. Ze huilt echt heel erg, dat begint zodra je haar neerlegt. (wakker) Ze huilt zich al heel snel over haar toeren en het houd echt niet op totdat je haar eruit haalt en meestal leg ik haar dan maar even aan en valt ze al heel snel in slaap. Ik kan haar dan zo in haar bedje leggen en dan slaapt ze door. (komt wel 2x 's nachts voor voeding) Dit zo doen kan niet echt goed zijn toch? Maar ze is zo overstuur en niets helpt dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet. Hebben haar ook al eens laten huilen en het houd echt niet op. Niet als je eventjes bij haar gaat kijken, of even oppakt en weer teruglegt. We hebben al eens een muziekje geprobeerd om haar in slaap te krijgen en een sterrenhemel gekocht zodat het wat gezelliger is...maar niets lijkt te lukken...ben nu echt een beetje radeloos.Het is zo'n beetje een maand geleden begonnen toen ze ziekjes was. Ze heeft toen bij mij in bed gelegen omdat ze ziek was en ik al uren met haar op was. ik heb haar toen bij mij in bed gelegd en toen is ze in slaap gevallen.Wij proberen wel steeds dezelfde handelingen uit te voeren als we haar naar bed toe brengen.Hebben jullie nog tips? Moet ik haar toch laten huilen als ze zo overstuur is misschien??Of zal eventueel inbakeren nog kunnen helpen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Wil ze 's-avonds ook niet vaker aan de borst? Clusteren heet dat. Als dit zo is probeer je daar dan aan toe te geven.
    Daarbij worden 's-avonds alle prikkels verwerkt wat gaat gepaard gaat met huilen. Daarnaast willen ze dan echt dat stukje geborgenheid. Echter helemaal overstuur kan niet de bedoeling zijn.

Je schrijft zelf al dat dit na ziek zijn begonnen is. vaak is het dan een fase die vanzelf weer over gaat.

Als je het idee hebt dat ze erg onrustig in bed ligt is zou je kunnen denken aan inbakeren, maar meestal zie je dat patroon dan ook overdag.
    Blijf consequent.

Ilja

Deel Deze Pagina