badje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DastyQueen, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Ik zou dan voor een tummytub gaan, evt met standaard, neemt veel minder ruimte in en kan je ook altijd nog gebruiken om kleertjes in te weken etc ;)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Die zijn ook fijn ja. Afgelopen zomer op de camping zo'n grote gebruikt voor 5/4/1jarige (niet tegelijk erin haha :D).

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dit vind ik een hele goede. En als je hem mee neemt naar de camping dan kan je hem evt ook vullen met spullen om ruimte te besparen. Maar een emmer voor het weken van kleding is best vaak nodig. Zelfs met pampers....

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga bij dit kindje ook niet meer voor het badje met standaard. Deze hebben we vorige keer misschien 3 keer gebruikt. Verder gebruikten we alleen de Tummytub en gin ons mannetje mee onder de douche. Toen hij iets ouders was, ging hij zelf in het grote bad.

Ik heb voor dit kindje daarom alleen een tummytub. Deze zetten we in de wastafel van de badkamer (we hebben een grote wastafel) als we de kleine in bad willen doen. Scheelt ook veel ruimte, want hij staat bij geen gebruik gewoon op de kledingkast in de babykamer.

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nee klopt. Daarom ook geleend. Ga er zelf echt niet 1 kopen. Maar ook ivm de houding van de kraamhulp.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is de eerste paar dagen niet in bad geweest. Daarmee wil ik aangeven dat je je kindje niet per se direct iedere dag hoeft te badderen. Wassen met washand is ook voldoende (en zelfs beter voor de huid).

Er bestaan badjes die je in kunt klappen (stokke flex), mocht je die gebruiken kun je 'm dus in het bad zetten, niet gebruiken is opgeklapt ergens naast een kast ofzo. Persoonlijk zou ik in jullie geval geen heel badje met standaard aanschaffen.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

hier gebruiken wij het badje nog steeds! super handig.
    het douchen samen met mijn zoon vind ik niks, mijn zoontje ook niet.
    ps even aangepast want 'het douchen vind ik niks' klinkt een beetje raar:D

8. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    En zo eentje, die je in de wasbak kunt doen en verder amper ruimte inneemt? Ik heb er voor een tientje eentje gekocht van iemand op marktplaats, kan dan altijd kijken of het bevalt.

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Is het dan de bedoeling dat je het water op je kindje laat stromen of ligt je kindje gedeeltelijk onder water als in een badje? Als je geen thermostaatkraan op je wastafel hebt (ik niet, wie wel?) dan is het heel gevaarlijk om het water rechtstreeks op je kindje te laten stromen. De temperatuur kan namelijk opeens veranderen. Straks heb je brandwonden...

10. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb het badje wel regelmatig gebruikt. Vooral op de tijden dat ik de kleine lekker wilde gaan wassen en vriend werken was. Als we samen waren ging de kleine lekker mee onder de douche. Nu staat het badje tijdelijk op zolder. Als ze zelf goed kan zitten mag ze er weer in. Nu ligt ze in het grote bad in zo'n stoeltje (vind ze geweldig)

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij gebruiken het badje nog af en toe omdat onze dochter het echt heel leuk vindt en we geen groot bad hebben. Ze is nu 2 jaar. In het begin een paar keer gebruikt en algauw over op de tummy. Deze hadden we ook gewoon op de commode staan, dat zou ik nu ook weer kiezen, neemt amper ruimte in. We hadden trouwens wel een badje dat je dmv een slang gewoon in de douche/wc kon laten leeglopen dus geen gesjouw.

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind zo een badje op standaard niet nodig maar wel handig als je het krijgt of voor een prikje kan kopen.
    Ik heb de reacties nog niet gelezen, weet dus niet of het al gezegd is geweest, maar waarom zet je de staander met bad niet in de badkamer? dan kan je het slangetje in het bad laten leegklopen en de douchekop gebruiken om het te vullen....

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Vandaag op pad geweest voor de laatste babyspullen en het is uiteindelijk een tummy tub geworden. Gaat weinig water in en is dus niet zo zwaar. Past op de commode naast het aankleedkussen en is dan op goede hoogte en als we hem niet gebruiken neemt hij weinig ruimte in :)

Deel Deze Pagina