Ontlasting

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Daantje84, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Hallo,

Lana is nu iets meer dan 6 weken oud en vandaag had ze een hele andere poepluier dan normaal. Ipv geel, was haar ontlasting nu meer groen-bruin, het stonk ook wat meer en was minder waterig dan normaal.

Sinds drie weken combineer ik borstvoeding met flesvoeding, ik ben begonnen met Nutrilon HA en sinds afgelopen woensdag (9 juli) krijgt ze 's avonds Friso Extra. Vrijdagavond had ze nog een normale poepluier, zatredag heeft ze niet gepoept en zaterdag op zondag heeft ze bij haar opa en oma gelogeerd, waardoor ze alleen maar fv heeft gehad.
    Ze heeft overigens bij opa en oma anders dan normaal gedronken, veel minder. Mijn moeder gaf aan dat ze eigenlijk al haar flesjes niet helemaal leeg dronk. Mijn moeder bood haar overdag flesjes van 120/4 aan en 's avonds 150/5. Elke x bleef er tussen de 20 en 40cc over. Wel kreeg ze ongeveer elke 3u a 3,5u een flesje en de ochtendvoeding rond half 9 heeft ze wel helemaal leeg gedronken ('s nachts om half 5 heeft ze ook een fles van 120/4 gehad, maar deze had ze dus ook niet leeggedronken).

Thuis gekomen (19.00u) heeft ze afgekolfde melk gekregen, zo'n 140cc en deze fles dronk ze helemaal leeg en 1,5u later, nadat ze bleef zoeken en jammeren, heeft ze nog een keer een fles gekregen en daar dronk ze nog eens 100cc van. Toen was mw tevreden en is heerlijk gaan slapen.

Dus, om tot mijn vraag te komen, waar kan deze omslag in ontlasting van komen?

Daarnaast is er nog wel een situatie om aan toe te voegen, wellicht dat het verband houd.
    Het zoontje van een vriendin van mij is bijna 6 maand oud, hij is hier afgelopen woensdag geweest, heb ik op hem gepast. Zijn papa was echter vergeten de afgekolfde melk mee te geven en we hebben geen mogelijkheid gehad, om dat na de ontdekking alsnog op te halen. Op zich geen probleem dachten wij, want ik heb immers fv thuis voor Lana. We hebben geprobeerd hem dit te geven, maar meneer wou dit niet hebben, vond dit ontzettend vies (dit was om ongeveer 11.15u) Al met al heeft hij die dag ongeveer 30 tot 40cc fv gehad. Om toch het kleine ventje eten te kunnen geven, hebben we in overleg met zijn mama, hem mijn afgekolfde melk gegeven (ik had voor Lana net woensdag een fles-dag, om vast te kijken hoe ze daar op reageert met oog op haar logeerpartij, dus er was genoeg afgekolfde melk). Dit dronk hij heerlijk op (dit was al weer een uur later om ongeveer 12.30u)
    Direct na de voeding heb ik zijn luier verschoond en zijn ontlasting was wat donker dan de laatste keer dat ik van hem had gezien, ook was het wat minder waterig. Verder heb ik er niet over na gedacht, hij is immers bijna 6 maand, dus het veranderd soms wel eens.
    Nou vertelde die vriendin mij vandaag dat haar zoontje na woensdag ipv 1 meerdere poepluiers per dag heeft en dat zijn ontlasting wat groen-bruin is en minder waterig dan normaal.
    Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij dit heeft van het kleine beetje fv en als hij last zou hebben van mijn melk, lijkt het mij dat dit na 2 dagen toch wel over zou moeten zijn. Hij heeft overigens nergens last van, hij si net zo vrolijk als anders, plast goed, drinkt goed, kortom: niets aan de hand met hem zelf.

Nou komt de vraag:
    Kan het zijn dat de verandering in de ontlasting van Lana en de verandering in de ontlasting van het zoontje van die vriendin toch met elkaar te maken hebben?
    Waar moeten we nu verder op letten? Wat kunnen we doen?

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk kun je ons helpen.

Danielle

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik kan je niet vertellen waardoor de ontlasting is veranderd. Ontlasting zie je bij kleintjes wel vaker veranderen. Zolang Lana er geen last van heeft zou ik me niet druk maken.

wat betrfet het ander kindje, ik denk niet dat er verband staat met elkaar.

ilja

3. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Dank je wel voor je antwoord.

Lana heeft ook maar 1 dag een wat andere ontlasting gehad, daarna was het weer het gelige als normaal en ze had ook niet ineens vaker ontlasting.

Share This Page