Vraag aan Mama's van drie kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Wow me eerste dag alleen overleefd! En kon gelukkig alsnog boodschappen doen omdat me vader in de tuin aan het werk was dus toen de middelste sliep kon ik snel even naar de supermarkt met de jongste en oudste.

Ik heb alleen amper tijd voor me kleine meisje gehad. Als ze ouder is wordt het wel makkelijker maar heb er vandaag bijna de hele tijd moeten weg leggen. Hoe doen jullie dit? Vond het wel knap van mezelf dat ik voor 09:00 allemaal aangekleed en wel beneden zaten :)

2. adi

adi Niet meer actief

Je vindt vanzelf een ritme. Hoe oud zijn de andere twee? Hier is de start van de dag afhankelijk van de planning. Op kdv dagen kleden we ons boven aan (snel snel) en zet ik ze dan beneden met de boterham en beker melk, en ga dan mijzelf klaarmaken.
    op thuisdagen gaan we eerst eten en dan rustig wassen en aankleden (rond 10 uur).

Misschien kun je de baby voeden voordat andere twee wakker zijn, en alvast hun brood smeren. Hun kleding s avonds klaarleggen beneden op de bank, zodat het aankleden en eten in 1 ruimte gebeurt, waarbij jij ook de baby kunt vasthouden en kletsen met de oudste twee. Koken als de baby slaapt, kinderen in bad en de was doen als je man thuis is enz.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

De praktische dingen gingen gelukkig allemaal goed vandaag daar heb ik geen moeite mee, of ik er nou 2 of 3 heb daarin merk ik gelukkig weinig verschil. De oudste is 4 en de middelste is 2. Alleen elke keer als ik met haar wilde gaan zitten dan vlogen ze elkaar in de haren. Die 2 hebben echt een haat/liefde verhouding zoals elke peuter denk ik maar ze willen perse samen spelen maarja dat gaat niet altijd goed.

Ze heeft vandaag minder geslapen dan normaal omdat ze het soms nodig heeft om bij mij in slaap te vallen. Vooral in de ochtend en laat in de middag en dit lukte vandaag dus niet. Was blij dat me man thuis kwam. Ben snel met haar naar boven gevlucht om lekker te douchen en daarna uitgebreid op de bank te installeren. Ze viel gelijk in een diepe slaap bij me haha. Papa mocht de jongens lekker doen ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn ervaring is dat de onderlinge ruzies het snelst overgaan als je ze negeert, en jezelf "verstopt', want de kinderen zijn het binnen 2 sec vergeten.

Maar ik snap waar je mee zit. Is een draagdoek een optie? Maar daarmee moet je ook niet springen tussen twee vechtende peuters ;)

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Haha nee. Ze zijn soms echt aan het vechten en dat accepteer ik niet dus dan haal ik ze echt uit elkaar. Daarbij is mijn oudste sterker dus moet soms echt voorkomen dat hij zijn broertje niet erg pijn doet op zo'n moment. Ik ben 1 dag in de week alleen met ze (andere dagen gaan ze of naar het KDV, is me man thuis of gaan ze naar me moeder) dus kijk het nog even aan. Ze ging net heerlijk in haar bedje verder slapen dus ze lijkt er geen last van te hebben gehad van het slaaptekort.

Deel Deze Pagina