Leuk, veel mensen en veel verschillende meningen. Hier bad en douche apart. Hebben geen tweede toilet (nog). Is de bedoeling om die wel te realiseren, maar dan in de oorspronkelijke inloopkast. Dus niet in de douche zelf. Wij hebben geen stopcontact in de douche. Echt zo onhandig. Dat zou ik dus wel aanraden. En hier juist wel een kleine wasbak. Wordt enkel gebruikt voor het tandenpoetsen. verder altijd douchen of in bad hier. Dus wij vonden een grote juist zonde van de ruimte. En veel natuurlijk licht door de kapel die we hebben laten plaatsen. Met draai-kiep ramen. Makkelijk schoon te maken in de douche. Maar wel ramen met melkglas laten plaatsen. En een grote (design) radiator waar ook de handdoeken op hangen.
Mocht je een oud huis hebben, let dan op met tegels tot aan het plafond. De muren staan hier schots en scheef en als je pietluttig bent, net als ik, kun je dat zien aan de tegels aan de bovenkant. Verder, matte tegels zijn heel goed schoon te maken en inderdaad, let op dat je gewoon anti kalk producten kunt gebruiken.
Volgens mij koste hij rond de 1200 euro. Wij hebben wel een grote met zout zuivering en hars. Zodat ook de antibiotica's uit het water wordt gezuiverd.
Wij hebben op de vloer tegels die eruit zien als hout... Is heel mooi! Moet wel je smaak zijn natuurlijk. We hebben grote witte tegels aan de muren. Kies een douchekop die je gemakkelijk uit de standaard kunt pakken. Die van ons gaat heel lastig en dat is irritant. Hangtoilet vind ik ook een aanrader! En een wandradiator voor je natte handdoeken... Heel praktisch, hoef je ze niet nat in de was te gooien en als je wilt kun je ze nogmaals gebruiken. Succes.
Bedankt voor de reacties allemaal! Hoop nuttige tips voorbij zien komen. Zie t bij mn schoonzusje ook, met de matte tegels dat het lastig kalkvrij te krijgen is. Waterzuiveraar, lijkt me ideaal. Wel prijzig zeg... Maar wel wat om over na te denken! We wonen in een nieuwbouw appartement en hebben een vreselijke badkamer haha. Gifgroen haha (zat er zo in!) Designradiator willen wij ook inderdaad. Maar nu dacht ik nog, we willen een glaswand laten plaatsen bij de douche, we douchen nu in de ''open lucht'' om t zo maar te noemen. En daar zit een vierkant afvoerputje in. Nou komt t water niet zo ver de badkamer in dus dat scheelt. Willen wel graag zo een regendouche uit de muur laten komen, Maar zouden we dan ook de afvoer moeten aanpassen? Een drain noemen ze dat toch? Binnenkort maar ns een bedrijf laten komen..
Wij hebben antraciet tegels. Supermooi hoor behalve de kalkplekken in de douchecel die je amper nog weg krijgt. Ook hebben wij een mooie (ja behandelde) glazen douchewand maar idem met kalk je blijft boenen en nog gaat het niet weg. Ik zou dus een matte wand nemen of een douchemuurtje. Ik heb zelf een hekel aan in bad douchen dus ik zou altijd apart nemen. Al zou ik een huis er niet op af laten ketsen (zijn nu op zoek naar een nieuw huis) maar zou dan wel op termijn dat willen splitten.
Wat mijn ouders hebben gedaan in de nieuwe badkamer: speakers in het plafond (en versterker op zolder) en een aansluiting voor een mp3 speler (kabeltje met zelfde plug als een koptelefoon/oordopjes). Ideaal! Kun je heerlijk muziek luisterem tijdens het douchen Regendouche zou ik dan weer niet doen, maar dat vind ik helemaal niet fijn douchen. Wordt bij mijn ouders nooit gebruikt (wel een hele mooie die uit het plafond komt). Bad zou ik persoonlijk ook niet willen. Tja, wij hebben een hele simpele kleine douche waar als 'luchtafvoer' gewoon een buis door het dak zit. Woningbouw badkamer. Dus ergens in de komende jaren wordt dat hier ook veranderd.
2 wasbakken ! Verder ben ik fan van ons bubbelbad/stoomcabine/douche/radio in 1 ! En een wc in de badkamer. Verder zou ik idd grote stenen doen !
Do's: Grotere tegels douche en bad apart inloop douche regendouche en aparte handdouche vloerverwarming verwarmde spiegel hangende wc spotjes in plafond Geeeeeeeeeeen glas bij je (inloop)douche. Lijkt me een drama om schoon te houden. Wij hebben dus een inloopdouche zonder glas Aflopende douchevloer richting goot/drain hangende wc worstel En de absolute aanrader: een thermostaatkraan die aan de kraan zelf niet warm word. Mijn ouders bijv hebben een thermostaatkraan die altijd heet wordt als je hem aan hebt staan. Het hete/warme water wordt naar het koude water geleid om te mengen zeg maar. Met als gevolg dat de kraan an zich dus gewoon heel heet word. Bij ons word koud naar warm geleid en is onze kraan dus altijd koud. Wel zo handig voor kinderhandjes die de kraan nog wel eens vast willen pakken.... Zo'n beetje alles wat ik beschreven heb, hebben wij en ik vind het echt ideaal! De regendouche gebruik ik zelf erg weinig, maar mijn man juist des te meer! Wij hebben een antraciet kleur vloer met witte wandtegels. Alles mat. Geen last van kalk, zelfs niet in de inloopdouche. Maar moet wel zeggen dat we na iedere douche beurt de vloer van de inloopdouche droog trekken met een trekkertje
Het enige waar ik spijt van heb in onze nieuwe badkamer is de wasbak. Zo'n brede wasbak die overal even diep is in plaats van dat hij afloopt naar de afvoer. Daardoor blijft alles erin liggen en spoelt het niet weg.