Ik heb gigantisch haaruitval. En dan niet slechts een paar haren op de schouders, nee gewoon veel! Eerst onder de douche vallen de plukken naar beneden. Daarna als ik m'n haren droog, vallen er nog meer naar beneden. Tenslotte kammen dan zit m'n borstel of kam vol en als ik dan nog even nadroog of een hand door m'n haar haal dan is het nog meer plukken valt me mee dat ik nog uberhaupt haar op m'n hoofd heb! Regelmatig zit de stoel van de auto vol, mijn kleren etc. Ik heb een tijdje vitamine B geslikt, hielp niet. Mijn ijzer was laatst 8.4 ! Dus tekort, nee heb ik niet! Ik ben niet zwanger, wel heb ik een zware prikpil. Zou het daarvan komen? Moet ik het dan maar accepteren? Lang haar kan ik eigenlijk niet hebben want het valt gewoon uit als ik al op de fiets zit
Ik heb er ook last van, ben ermee bij de huisarts geweest en die heeft mijn bloed na laten kijken. Daar kwam niks vreemds uit, hij adviseerde wel vitamine b-complex te gaan slikken dat doe ik al een jaar maar zie geen verbetering. In de loop van tijd is mijn haar wel zichtbaar dunner geworden, baal er heel erg van want had een mooie volle bos haar. Maar wat je eraan kan doen geen idee ben zelf ook zoekende.
Ik baal er zo van mensen zeggen: goh wat heb jij mooi haar! Ik heb ook echt golven als het wat langer is, maar ik kan het niet hebben eigenlijk want het is ontzettend zwaar (dik dus!) En sinds de kleine er is, wordt m'n haar er niet mooier op. Zou Plantur wat zijn? Die shampoo die claimt je haar dikker te maken voor vrouwen na de overgang?
Het schijnt dat meer eiwitten goed is om haar uitval tegen te gaan dit wordt geadviseerd bij een maagverkleining omdat het extreem afvallen ook voor haaruitval kan zorgen.
Ik gebruik en verkoop zelf Nioxin producten. Mijn haar breekt snel af en heb na een operatie een paar geleden ook veel haren verloren, dus geen volle bos meer maar dunne vlos. Maar werkt super bij mij!
Onzin.. Echte haaruitval/alopecia komt van binnenuit en kan een shampootje niks aan veranderen Ik heb alopecia ( extreem haaruitval vanaf de wortel, AFgebroken haar komt door andere oorzaken zoals verven/föhnen/stijlen) Bij alopecia onderzoekt de dermatoloog eerst je ijzergehalte ( ook al is je HB 9 dan nóg kan je ijzervoorraad laag zijn). Je biotine gehalte en je schildklier functie. Van alle anticonceptie werkt de Diane 35 redelijk tegen haaruitval ( zie bijsluiter) Shampootjes etc gaan je niet helpen bij ECHTE haaruitval waarbij de bossen vanaf de wortel uitvallen En zoals iemand hier zei: idd veel eiwitten eten ( eiwitshakes, eieren, zuivel, chiazaad, etc) en veel ijzer en biotine op recept (1000x de dagelijks aanbevolen hoeveelheid op recept). Ook stress is een oorzaak van alopecia. Ik heb nu een haarstuk laten aanmeten wat ik over 6 weken krijg
Mijn haren in 11 maanden tijd Kan geen shampoo wat aan doen hoor alopecia komt van binnenuit. AFGEBROKEN haar doe je zelf ( föhn/kleuren/stijltang,etc etc) maar als het met bossen vanaf de wortel uitvalt komt dat van binnenuit.
Jeetje bij jou is het erger als bij mij Shampoo helpt dus niet... Eiwitten wel en dat wist ik niet! Wist wel dat eiwitten zorgt voor goede wondgenezing. IJzer neem ik voldoende. Bedankt!
Ik zie dat je in 2014 bevallen bent. Onthoud dat je na een zwangerschap ook echt extreem veel haaruitval kunt hebben ondanks je 'gezond' bent. Hormonen doen ook rare dingen. En dat kan na 3, 6 of 9 maanden nog zijn... Edit, sorry of is het sterretje een sterretje? ik dacht eigenlijk een meisje en een jongetje.... Het spijt me anders Maar ook dat is een zwangerschap dan natuurlijk...
Biergist slikken helpt Nadeel je moet alleen 9 pilletjes per dag voordeel kost een paar euro voor een grote pot (500tabletjes)
Ik heb zelf erg last van haaruitval en nu weet ik sinds een paar dagen dat ik flink vitamine d tekort heb. Hier heb ik nu iets van gekregen van de dokter. Hopelijk helpt het, maar dat weet ik pas over een paar mnd.