Badkamer plaatsen: is dit normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bofkont :D

Hier moesten echt alle leidingen anders. Toilet komt op een andere plaats, inloopdouche helemaal aan de andere kant dan waar hij nu zat, muurtje metselen, bad kwam ergens anders.... Dus alleen al met de leidingen neerleggen zijn ze anderhalve week bezig geweest :$

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja maar leidingen achter de muur/ vloer?
    Wij hebben zelf de vloer uit de badkamer gehaald, lees 20 cm beton met twee kango's. Hier zijn we twee hele dagen mee bezig geweest.
    Daarna moest alles opnieuw gelegd worden, gestort en geëgaliseerd.
    Dus daarom vind ik het knap dat dit in 10 dg kan:)

Maar fijn dat het bij jullie wel kon, heerlijk toch! :)

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Veel klussers nemen meerdere projecten tegelijk aan
    Het is normaal dat je bv niet kan voegen als je de tegels net gelijmd heb halve dagen kunnen dus voorkomen om als klusser dan niet niks te doen nemen ze vaak nog een klus er naasa aan

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We krijgen een nw toilet, douche, keuken en wordt een 2e toilet geplaatst. Volgens de woningbouwvereniging zal het 2 weken duren.
    De oudste gaat dan bij Oma slapen..
    Ik, met de kleine van 1,5 jaar gaat waarschijnlijk naar ons vakantiehuisje. En ml zou thuis zijn, evt bij opa slapen.
    Dat doen we voornamelijk vanwege de enorme stof overlast en het feit dat je 2 weken dan buiten in een soort keet moet douchen en naar het toilet moet gaan. Dat zie ik niet zitten met ons ukkepuk.
    En dan nog het bouwlawaai...

5. Pffh, ja, dat heb ik ook enorm onderschat :$

We vluchten elke ochtend het huis uit met de kleine. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt en kan hij daar dan zijn ochtendslaapje doen. De rest van de tijd probeer ik veel met hem te wandelen. Ben echt helemaal op na twee weken constant heen en weer schipperen tussen mijn eigen huis en dat van mijn ouders en dan nog een baby erbij die de afgelopen twee weken middenin een sprongetje zat.

En dan nu ook nog eens ongesteld geworden. Ik dacht dat ik inmiddels wel weer thuis had kunnen douchen, maar nee.... Dus dat is ook nog eens heel vervelend.

En ik ben een emo-doucher. Als ik me rot voel sta ik gerust een half uur onder de douche om even te ontspannen en de stress van me af te laten spoelen. En dat gaat nu ook niet.

Dus ja, misschien stel ik me aan tov XmoonlightX valt het reuze mee, maar het valt me echt vies tegen allemaal :)

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja helaas, maar je weet nu in ieder geval dat de tijden kloppen. Gelukkig had je vaste prijs besproken.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Haha ik denk dat onze situatie uitzonderlijk was hoor

8. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

Mijn man is met zijn bedrijf ook monteur bij brugman.. Hij is nooit om 4 uur thuis mits er muren moeten drogen of de vloeren betegeld zijn...
    Hij maakt 1 badkamer per week en eigenlijk nooit klachten (waar mensen werken worden fouten gemaakt maar geen grove fouten en Niet bij elke badkamer)..
    Ik denk ook niet dat de Polen de service afhandelen, en dan is dat nog niet elke dag.. Ik zou even naar de afdeling planning bellen en het formulier wat je op het laatst krijgt eerlijk invullen hoe je het vond gaan. Snap dat het niet veel uitmaakt qua geld, maar 3/4 weken in de rommel lijkt mij verschrikkelijk.
    Succes en veel plezier van je nieuwe badkamer!!!

9. Thanks!

En ja, ik zat net ook te denken... Als het inderdaad zo is dat ze voor onderhoudsafspraken eerder weggaan, waarom zeggen ze dan elke keer dat ze naar de winkel gaan voor nieuw materiaal?! ;)

Er zit toch wel een luchtje aan vind ik... :(

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik persoonlijk zou overleggen met brugman zelf, wat hun gewoontes zijn en wat je opvalt.

11. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

#31 Paddy123, 7 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2014
    Heb het even aan m'n man laten lezen en die zei ook dat elke monteur zelf moet aangeven hoe lang ze bezig zijn. Al is 3 weken vrij overdreven als je geen over-de-top high-TEC badkamer hebt gekozen. En zeker als ze met meerdere zijn is de badkamer binnen 1-1,5 week klaar. Maar als ze laat aankomen en vroeg vertrekken en 20x per dag gaan roken tja.. Vind het persoonlijk niet normaal zou me dood irriteren.

Onderhoud komt wel voor :). Maar niet zo vaak!

Dat nieuw materiaal kan ik nog inkomen maar de bouwmarkten voor bedrijven zijn om 07.00 uur open sommige zelfs om 06.00 uur. Mijn man gaat dan eerst daar langs en is dan gewoon op tijd bij de klant.

Inderdaad met de juiste afdeling van brugman bellen en overleggen hoe jij het vind gaan, want hoe deze monteurs het doen kan niet en worden ze dan ook zeker op aangesproken. Jij zit weken in de rotzooi.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dit even oppakken met de aannemer en/of brugman, want het klinkt mij niet normaal in de oren.
    Onze badkamer is vorig jaar in anderhalve week verbouwd. Het wisselde hoeveel uur er per dag gewerkt werd, want er waren nogal wat verschillende vakmannen bij betrokken: personeel van het sanitairbedrijf zelf, die de sloop en afvoer van het afval hebben gedaan, loodgieter, electricien, stucadoor, tegelzetter, degenen die de kastjes enz opgehangen hebben en iemand die alles gekit heeft.
    Maar wij kregen steeds uitleg wat er gedaan was, wat de planning voor de komende dag was en hoe lang dat zou duren, enz.

En, even heel simpel: even naar de winkel om lampjes te halen, daar heb je een half uurtje voor nodig. Geen halve middag...
    Voor jullie komt het financieel niet anders uit door het totaalbedrag dat je afgesproken hebt, maar als brugman vakmannen inhuurt die expres delen van de dag gewoon niet werken terwijl het wel kan, kost dat brugman wel een enorme duit, en indirect is dit dan natuurlijk al lang doorberekend in de prijs...

13. @Paddy123: de monteurs zeiden dat het zo lang duurt omdat we een grote badkamer hebben, 3x3 meter. Dus dat ze er daarom zo lang mee bezig zijn.

Maar ik ga er wel over bellen op maandag denk ik, want ik heb er gewoon geen goed gevoel bij dat het zo gaat. Had ik al vanaf het begin niet, maar toen wuifde ik het weg, maar na dat gebeuren met die lampjes die ze zouden meoten halen terwijl iemand bij het bedrijf zelf al aangaf dat ze die op voorraad hadden liggen (en het bedrijf zit op nog geen 2 km rijden!) heb ik er een nog slechter gevoel bij...

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    3x3 meter noemen zij een grote badkamer ???????

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Sowieso vind ik het niet netjes dat Brugman je zelf niet even informeert dat de verbouwing een week uitloopt.

Wellicht huren zij de Polen ook all in, en maakt het financieel weinig uit voor Brugman maar daar huur je hen niet voor in! Dat stukje service mag je verwachten want daar betaal je dik voor. Zelf Polen inhuren is stukken goedkoper en kun je wel op en aanmerkingen maken over het werktempo.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou ook even met brugman bellen. Ik vind zulke korte werkdagen niet bepaald normaal en stoor me daar ook aan! Onze badkamer was in 2 weekjes (10 werkdagen) klaar. Die man had in die twee weken twee dagen vrij vanwege cursus dus alles bij elkaar 8 dagen en daar heeft ie ook nog de keuken en hal in getegeld.

Van de week waren hier bij de huurhuizen schilders aan het werk. Zat toevallig ff met wat buren te praten. Dus kreeg dat mee. Ze kwamen om 14.00 mededelen dat ze tot 15.00 werkten. En vervolgens gingen ze om 14.30 in de auto zitten. Buurtbewoners zouden de woningbouw bellen, niet echt netjes en hun maar thuis blijven! Gelukkig heb ik daar niks mee te doen, maar ik vind dat niet kunnen.

17. Ik ga mijn man morgenochtend met de aannemer laten bellen. Misschien een beetje te laat, want ze zijn nu dus al twee weken bezig, maar wilde er ook niet gelijk over gaan klagen.

Voel me nu wel een beetje dom.

Overigens ben ik er niet voor thuisgebleven. Kon niet met mijn zoontje...

Deel Deze Pagina