Badkamer raam open of dicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 29 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    #1 suus02, 29 jul 2017
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
    Ooit heb ik gehoord dat je juist het badkamer raam dicht moet houden ivm anders snellere schimmel vorming? Maar is dit ook zo? We hebben beginnende schimmel op het plafond. Dus tips ter voorkoming en behandeling zijn welkom. Hg kan niet op plafond ivm steen/stuc

Ter aanvulling, we hebben centrale afzuiging die altijd op 2 staat en als we eraan denken op 3 zetten als we gaan douchen.

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb dat ook wel eens gehoord. In de praktijk is dat bij mij niet zo. Hier altijd raam open én afzuiging/ventilatie aan. Nooit last van schimmel. Toen de afzuiging een tijdje kapot was kregen we ineens schimmel. Toen hij gemaakt was en de schimmel weggehaald en schoongemaakt was, weer niets aan de hand. Hier blijft het raam dus lekker open.

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Onze badkamer zit in het midden van het huis en daar zit dus geen raam maar wel een ventilatiesysteem.
    Tijdens het douchen zit de deur dicht en het ventilatiesysteem op de hoogste stand die blijft 30 min. na het douchen nog aan staan.
    8 jaar geleden is de badkamer vernieuwd en ondanks dat het ventilatiesysteem er is kwam er toch nog schimmel, we hebben nu een extra plafond aangebracht.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als je geen constante afzuiging hebt open laten staan!

Wij hebben een afzuiging die 24/7 aan staat en evt harder kan, wij hebben het raam altijd dicht

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ter aanvulling: Wij hebben een afzuigsysteem die altijd op 2 aan staat en op 3 zetten als we eraan denken als we douchen

6. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Hier raam altijd poosje open na het douchen. En wij hebben ook een gestuct plafond, maar ik gebruik gewoon HG schimmel en werkplekken reiniger. Werkt super!

puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    In ons huurhuis hadden wij schimmel. Wij kregen de opmerking dat wij niet genoeg de ramen open hadden.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij hebben het raam bijna 24/7 open staan, alleen met koud weer tijdens het douchen doen we het raam even dicht.

puzzelstukje en Aegyo vinden dit leuk.
  9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier mechanische ventilatie,maar ook altijd het badkamerraam open mits de wind er niet volop op staat of het vriest. Maar zodra wij het raam dicht laten, krijgen wij ondanks de 24 uur mechanische ventilatie toch vrij gauw last van schimmel. En dan is die HG tegen schimmel echt een wondermiddel. Schimmel vrijwel direct weg en blijft een hele tijd weg.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier staat het raam in de lente en zomer meestal open en het ventilatie systeem aan. Als het koud is, bijvoorbeeld in de winter dan alleen even het raam open na het douchen.
    Ik douch ook bijna altijd met de badkamer deur open.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn doucheraam staat altijd open en ik heb geen last van schimmel.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Onze badkamer zit in het midden van ons huis en we hebben daar geen raam. We hebben wel 2 deuren, die staan altijd open en er zit een afzuiger.
    Wij hebben nog nooit schimmel gehad.
    We hadden wel een tijdje terug vochtplekken. Ik dacht dat het schimmel was, maar de monteur zei het zijn vochtplekken en met bleekmiddel veeg je dat zo weg.
    Dat was ook zo. Kan het niet dat het bij jou ook vochtplekken zijn ipv schimmel?

13. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Precies dit.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij ook!

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een afzuigsysteem. Maar na t douchen doen we wel vaak het raam even op een kier.

Nooit schimmel gehad trouwens.

16. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier staat het raam ook altijd open, behalve als ik douche of de kleine in bad doe. Nog nooit schimmel gehad.
    Wij hebben trouwens ook geen ventilatie.

17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hier inpandige badkamer.
    Ventilatie staat aan tijdens het douchen en nog 30 min daarna.
    Hadden na 5 jaar klein schimmelplekje in de badkamer.
    Behandeld met HG en toen kwam dat deel naar beneden, dus pas er wel mee op.
    De schimmel was wel weg :p

18. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Klinkt wel logisch...
    Warme lucht binnen botst met de koude lucht van buiten, wat nog meer condens veroorzaakt.. waardoor sneller schimmel.

Maar dan moet je wel een goede ventilatie hebben.
    Zo niet, raam en deur open voor goede luchtcirculatie. Zou dat eens proberen. Na het douchen raam en deur open.

Ik haal schimmel op onze muur in de gang weleens weg met chloor. Maar dan gaat het niet echt weg... je hebt ook speciale verf tegen schimmel.

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

bij ons staat het raam altijd open, na het douchen laat ik ook de deur een tijdje open staan. Nog nooit last van schimmel gehad

20. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou dit dus. Nieuwbouw huis, geen raam wel ventilatiesysteem. Draait standaard laag en met of na douchen zet ik m een tikje harder. Geen schimmel ooit gezien

Deel Deze Pagina