beestjes op eieren

Discussion in 'De lounge' started by Emama, Aug 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    hoi

naar aanleiding van een nieuwsbericht over besmette eieren ging ik mijn eieren even controleren op de nummers, en toen zag ik ineens hele kleine witte beestjes over de eieren lopen.
    Ik heb het opgezocht en kom uit op bloedluis, maar nu heb ik al dagen last van jeuk overal en nergens op mijn lichaam en nu vraag ik mij af zou dat hier door komen. Moet ik er wat aan doen de eieren stonden hoog op de keukenkast moet ik de boel gaan ontsmetten hier krijg het niet gevonden hier op internet.

groetjes

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bloedluis lijkt me sterk. Hele jonge bloedluizen zijn idd wit, maar ze hebben bloed nodig om te overleven. Aangezien de eigeren al zeker een week niet meer in de buurt van een kip zijn geweest, waren se dan al lang dood geweest. Daar komt bij dat bloedluizen niet 'wonen' op mensen. Tuurlijk kriebelt het als er eentje van het ei op je hand loopt, maar ze zullen dit niet doen omdat er bij jou eten te halen valt. Ontsmetten hoeft dus niet.
    Hier kippen gehad en ook heel veel bloedluis gehad helaas...

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
  4. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    nee idd maar ik ging de eieren controleren en zag ineens beestjes op de eieren lopen echt hele kleine witte en omdat ik al een hele tijd last heb van jeuk overal linkte ik dat gelijk

5. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    ja ik snap het ook niet, de eieren staan al een hele tijd denk miss iets van 3 weken op de kast, ondat ik geen plaats heb in de koelkast snap het ook niet zijn echt bezaait gewoon de eieren ik vond het karton waar ze inzaten ookal zo stinken weet echt niet wat het zijn ik denk bloedluis hoe ik het gevonden krijg op google

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    meelmijt? staat er ook iets van meel/rijst oid in de kast?

7. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    ja daar zat ik ookal aan te denken vond ze al beetje daarop lijken er staat wel een meter verder in een kast een paar pakken meel en de eieren stonden op de kast

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan denk ik eerder dat er een ei (in de doos of in de winkel een andere doos) kapot is gegaan en dat het ei wat eruit is gekomen is gaan rotten (vieze lucht zei je) en dat dat beestjes heeft aangetrokken.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    Wat zijn dat al veel eicodes die je beter weg kan gooien. Ik ben ''bang'' dat bijna iedereen wel de afgelopen tijd besmette eieren heeft gegeten.:eek: Ben erg benieuwd wat nou uiteindelijk de consequenties voor consumenten zullen zijn nadat je die eieren hebt gegeten.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Alleen de bovenste moet je weggooien. De andere zijn voornamelijk als je kinderen onder de 4 hebt, daarvoor worden ze afgeraden.
    Maar ik vraag me inderdaad af hoelang er al besmette eieren in omloop zijn? Ik heb wel periodes dat ik boven die 3-4 eieren per week zit namelijk. En ik heb een dochter van 2, nu eet die niet heel veel ei, maar toch....

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Blij dat wij biologische eieren eten :oops:

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ook daar zijn al een aantal van uit de handel gehaald. Biologisch of niet biologisch maakt in dezen totaal niks uit. Helaas.

Tenzij je zelf kippen houdt en daarvan de eieren eet, zit je eigenlijk niet veilig.

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hoe kan dat dan, een biologisch bedrijf zou deze stof toch nooit gebruiken?
    Dat snap ik even niet zo goed.

14. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat zou idd raar zijn als er ook biologische eieren besmet zouden zijn. Das niet logisch/biologisch!

15. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Wij hadden de meest gevaarlijke eieren in huis die dus een acuut gevaar voor de volksgezondheid zijn. Ik heb er 1 gegeten en mijn man 4. Ik maakte me zorgen dus hap en vwa gebeld en daar vertelden ze me dat het inzo'n kleine hoeveelheid geen kwaad kan, maar wel als je bijv 6 weken achter elkaar iedere dag een besmet ei eet. Het zit me alsnog niet helemaal lekker maar zolang we ons goed voelen zal er idd wel niks aan de hand zijn, hwt is ook maar echt een kleine hoeveelheid natuurlijk. Wel erg blij dat ons zoontje van 1.5 geen ei heeft gegeten

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is ook een rare reactie! Men spreekt over 'acuut gevaar' en als je er naar vraagt valt het opeens wel mee qua hoeveelheid consumptie.

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik vraag me nu ook af hoe het met kippenvlees zit...
    Kon alleen terug vinden dat ze vermoeden dat het niet bij de "slachtkippen" is gebruikt.

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Toch heeft bijv Hoogvliet al hun bio+ eieren eruit gedaan en klanten gewaarschuwt de bio+ eieren met bepaalde codes weg te gooien.

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan is dat hele 'bio' dus ook doorgestoken kaart...

20. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

Oct 14, 2012
    1,160
    497
    83
    Dat vraag ik me dus ook af. En ik kan natuurlijk niet meer van eieren die al gegeten zijn de codes opzoeken...

Share This Page