badkamer schoonmaken met een schuursponsje??

Discussie in 'De lounge' gestart door Lara78, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Komende woensdag komt voor het eerst mijn hulp in huis. Ik heb haar via een vriendin leren kennen waar ze al een tijdje schoonmaakt. Ze maakt dagelijks bij mensen thuis schoon en doet dit al jaren.
    Nu wil deze vrouw graag schuursponsjes gebruiken om de badkamer mee schoon te maken. Van die schuursponsjes met één groene kant die je normaal in de keuken gebruikt.

Maar, dit kan toch harstikke krassen maken op mijn tegels? Ik heb witte tegels op de muren die glanzen. Op de vloer liggen wel matte tegels maar ik maak me vooral zorgen om mijn glanzende tegels.

Wie weet het??

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik gebruik ook altijd schuursponsjes hoor wij hebben ook glanzende witte tegels op de muren en natuurstenen grijze tegels op de vloer en heb er nog nooit een krasje op gezien denk ook niet dat dat zo snel gebeurd op zulke harde ondergrond.
    Maar als jij niet wil dat dat gebeurd zeg je dat toch tegen die vrouw?

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik gebruik ook altijd schuursponjes. Nooit geen krasje gehad.
    Maar wat gebruik je zelf dan? Anders kan je toch vragen of ze, dat wat je zelf gebruikt, ook wilt gebruiken?

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Volgens mij moet dat wel goed gaan enige nadeel is de groene kant laat wel sporen achter in de voegen , dus ik zou gaan voor witte schuurpads :D

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook altijd schuursponsjes en geen kras te bekennen.

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    het wordt wat eentonig...hahaha...maar hier ook een hele mooie glanzende witte badkamer ondanks gebruik van schuursponjes,... ik vind het ideaal!

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    hihi ik gebruik een afwaskwast.... ik spuit altijd de muren in met CIF power en dat laat ik ff intrekken en dan met water en de schuurspons alles schoonboenen...

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik werk zelf 10jr in deze branche en ik ga zoiezo altijd af op wat de mensen in huis hebben en hun voorkeuren.
    Over het algemeen gebruik ik 2 microvezel doekjes en een spons, antikal voor de kranen (indien gewenst).

Met een schuursponsje krijg je wel veel beter de kalkaanslag eraf is mijn ervaring.

Verder doe ik alles met een vochtige microvezel en daarna droog ik beter op met een droge, dus dan krijg je een heerlijk glimmend effect haha
    Doe ik met alles, dus ook toilet, keuken etc.

En je kan toch gewoon je wensen doorgeven, ik had iemand die niet wilde dat ik schoonmaakmiddel gebruikte, prima geen probleem.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik gebruik ook altijd schuursponsjes en Cif.(als er geen natuursteen in de buurt is, daar wil Cif nog wel eens sporen op nalaten)
    Als je dat niet wilt kun je het gewoon zeggen volgens mij, maar de kans bestaat wel dat het dan misschien niet zo grondig schoon wordt als je voor ogen hebt. ;) Heb het ook wel eens met alleen schoonmaakmiddel en doekjes ofzo gedaan, maar moet zeggen dat het dan niet zo schoon wordt...

Op je bordjes en glazen maakt het toch ook geen krassen? :)

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    en ik gebruik t ook altijd hihi

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, vooral voor de kalkaanslag in combi met antikal.

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Voor de tegels gebruik ik ook een schuursponsje, maar niet op de kranen en het bad. Daar krast het wel heel erg op.

Je hebt ook sanitair schuursponsjes. Die zijn zachter. Die hebben een witte schuur kant.

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik gebruik ook een schuurspons voor de vloer en het bad en de douchekabine... heb geen krasje erop zitten... kan prima hoor... maar als je het niet wilt hebben kan je dat toch zeggen en spullen in huis halen waarmee ze schoonmaakt....

Deel Deze Pagina