Raad gevraagd. Aangifte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Alfie1986, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alfie1986

Alfie1986 Niet meer actief

Hey meiden,

Zit weer even op mn undercover account ivm herkenning!
    Nu is het zo dat wij eind 2012 aangifte hebben gedaan tegen een de stiefvader van mij vriend omdat hij mijn vriend bedreigde op zn werk. Hij zei elke x als zijn moeder de kinderen niet mocht zien hij doorreed naar mijn vriend zn werk hem daar opwachtte bij zn auto en hem een flink pak slaag zou geven. Ook zei hij dat ie door zou rijden naar mij en de kinderen, want ik was nie bang voor hem, maar wel voor n pistool! En zou die me ter plekke afschieten! ( hij moet nog steeds komen trouwens..;) ).

Dit waren voor ons hele onzekere weken.. aangifte gedaan, hele dag met mn kids op t buro gezeten omdat ze het thuis niet veilig vonden! Kinderen moesten ondergebracht worden bij specifieke mensen ( lees: die hier niet in het dorp wonen, dus vrienden verder weg die hun niet kennen ). Ik extra fotos gemaakt met de kinderen, want ze zeggen altijd blaffende honden bijten niet, maar goed tegen een geweer kan ik niet op! En dacht dan hebben ze nog mooie fotos met mij.. ( erg he ).

Nu is er nooit iets met die aangifte gedaan! We hebben er tig keer achteraan gebeld, maar ze deden nog niks, konden niks.. bla bla bla.

Intussen heeft mijn vriend zijn stoute schoenen aangetrokken en zijn moeder met dit alles geconfronteerd. Waar hun in godsnaam wel nie mee bezig zijn. Ze deed eerst of haar neus bloeide, maar later kwam de aap uit de mouw. Ze wist dat haar partner dit gedaan had ( naar mn vriend zn werk gekomen en gedreigd ) maar dat ie blufte uit wanhoop! En dat ie veel spijt heeft.. bla bla bla. Ja daar had ie eerder aan moeten denken.

Nu belt de politie de hele week al, want ze kunnen niks met de aangifte omdat ze op het buro de fout gemaakt hebben om de verkeerde plaats delict in te vullen! Nu na ruim 5 maanden moet mijn vriend morgen terug om dit goed te laten zetten, want hij moet tekenen! Inmiddels is alles rustig, wij vonden dit heel belangrijk voor de kinderen. Maar nu denk ik, wat als ze alsnu nog die aangifte doorzetten en die vent met grof geweld uit zn huis rukken! Het is helemaal terecht! Maar ik heb hier 2 kids en weet bij god niet wat het te weeg brengt bij een arrestatie. Zou die ervan schrikken of lokt het juist reactie uit?

Want ik zelf ben alles behalve voor de poes en sta niet voor mezelf in. Laat me heel makkelijk uit de tent lokken.. Maar ik heb wel 2 kids thuis en een vriend die mij nodig hebben..

Nu zei iemand dat mijn vriend er ook een brief bij kan doen bij zn aangifte voor de officier van justitie en dat ze hier weleens rekening mee kunnen houden. Aan de andere kant moeten ze hem aan de hoogste galg hangen.

Wat vinden jullie?

Sorry voor mn lange verhaal. Maar zo als het nu is wil ik het houden voor de kinderen. Rust en lekker genieten!

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik had de aangifte doorgezet, dit is bedreiging met een pistool! jullie zijn allemaal bang geweest, jullie kinderen hebben jullie elders ondergebracht!
    heel jammer dat hij nu smoesjes heeft.... laat ze hem maar uit zn bed halen hoor.

3. Alfie1986

Weet je het pistool is nooit gezien, maar goed hij dreigd wel mee! ( hele grote jongen ) En dan nog eens op mijn vriend zn werk. Jammer dat de politie hier nu pas mee komt, ze hadden hem meteen moeten pakken, niet 5 maanden later!

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Sowieso de aangifte doorzetten. Verder, als er geen bezwaren zijn van jullie kant, je vriend zijn moeder alleen in contact laten komen met jullie kinderen waar jullie bij zijn. Zo'n man als zijn stiefvader wil je nooit meer zien lijkt me.

Heel veel sterkte verder.

5. Alfie1986

Zijn stiefvader mag nooit meer in de buurt van de kindjes komen. En mijn vriend en hij gaan al een langere tijd terug, toen dreigde die mn vriend ook al ( toen die nog thuis woonde ) en kreeg ie met de regelmaat van de klok een flink pak slaag. Zijn moeder valt ook niet goed te praten echt nie dus. Maar voor de kindjes is ze altijd heel goed geweest. Dus mijn vriend heeft haar gezegt of ze komt hier bij ons naar de kids of ze laat ons voor altijd met rust. Ze stemde ermee in om hier de kindjes te zien, ik zelf denk niet dat ze komt!

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Voor mijn gevoel geef je zelf het antwoord al, aangifte door laten gaan.

Bij bedreigingen gaat het vooral om het gevoel wat je daarbij krijgt. Jullie namen de bedreiging serieus waardoor ik ervanuit ga dat jullie dachten dat hij zijn bedreigingen weleens kracht bij kon zetten. Klinkt voor mij dan best heftig.

Daarnaast is het niet de eerste keer, dus het is niet zo dat het een eenmalige actie is geweest.

Hij heeft van alle vorige keren dus niet geleerd.

7. Alfie1986

Ik sta er ook achter, alleen je kent t, je hebt van die beterweters om je heen die je wijsmaken dat dit alleen maar meer uitlokt!

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Het kan inderdaad meer uitlokken. In het geval van een eenmalig iets zou ik dan ook niet zo snel aangifte doen en eerder onder begeleiding in gesprek gaan.

Maar in jou geval is er een geschiedenis en is de kans groot dat er niet veranderd als je niets doet, dus zou ik de aangifte door laten gaan ;).

Succes! Het zal niet makkelijk zijn aangezien het familiegerelateerd is.

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Je kan er ook een melding van maken, ipv een aanklacht.
    Dan doen ze er nu verder niks mee, maar mocht hij het ooit weer in zijn hoofd halen, dan staat daar al een melding en is de aanklacht die jullie dan wel indienen meteen sterker.

Vraag het eens na bij de politie, wat het beste is in jullie geval.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Doorzetten, hij heeft het gedaan. Buiten dat, mocht het ooit nog eens zover komen, dan staan er dingen op papier en kunnen ze veel meer.

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Al zou je de aangifte doorzetten... Zou de dader veroordeeld worden denk je?

Vorig jaar zijn mijn banden lek gestoken en ik ben met de dood bedreigd, ik moest even geld geven anders zouden ze weetikveel wat... Aangifte gedaan.. één keer raden.. niets mee gedaan... Zelf uiteindelijk maar opgelost.

Mijn ex, vader van mijn kinderen is een paar maanden geleden gestoken met een mes, gelukkig kon hij het mes vastpakken, dus het is bij een diepe wond in zijn arm gebleven. Getuigenverklaringen, camerabeelden (midden in de supermarkt) genoeg...
    Er komt geen eens een rechtzaak, of wat dan ook! Het komt er op neer dat in belang van de dader er geen veroordeling komt, want de dader 'toch al zou gaan verhuizen' pardon? exgebruiker die een woning toegewezen zou krijgen...
    En zowel mijn vader als mijn ex is hierna nog meerdere malen (met de dood) bedreigd door deze zelfde lieve man, die ook naar mij en de kinderen regelmatig loopt te loeren.

Ik weet ergens dat ik dit niet zou moeten zeggen, maar zelf oplossen blijkt hier in ieder geval het beste te werken. Het is niet wat ik mijn kinderen mee wil geven, maar hier in Nederland mag blijkbaar alles.. Behalve als je 5km te hard rijdt natuurlijk... :)

12. nono

nono Niet meer actief

Lastig zeg, ik zou wel doorzetten denk ik.

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou de aangifte doorzetten of er op z'n minst een melding van laten vastleggen. Vraag ook na of er een afspraak op lokatie is gemaakt. Dit houd in dat ze extra aandacht geven als je 112 belt omdat hij op de stoep staat bijvoorbeeld.
    Bedenk wel dat de politie niet altijd meteen op een aangifte kan handelen. Iedereen kan namelijk aangifte doen, maar ze zullen eerst een informatiepositie moeten hebben waarbij uit meerdere meldingen en/of bronnen de aangifte wordt bevestigd. 1 bron kan zijn een verklaring van je vriends stiefvader of je vriends moeder of een derde die de bedreiging heeft gezien.
    Goede kans dat ze die stiefvade uitnodigen voor een gesprek op het buro. Of dat wat oplevert....?

Blijf overigens melding maken van alles wat die man doet wat niet kan, dit maakt de informatiepositie tegen hem sterker. Meld evt zaken anoniem (meld misdaad anoniem). Zorg alleen wel dat je altijd de waarheid verteld, eenmleugen kan namelijk afbreuk doen aan de meldingen die wel waar zijn.

Succes verder

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik zou dit juist met de politie zelf overleggen. Misschien kan je iets afspreken dat het open blijft en als er nog eens iets is, je het dan allemaal bij elkaar doorzet? En dit ook zo naar schoonmoeder en stiefvader communiceren. Ik kan me voorstellen dat nu het rustig is, je het ook zo wil houden. Sterkte in elk geval.

Deel Deze Pagina