Ik moet donderdag moksi alesi maken, wat door een surinaamse-hindoestaanse collega van mijn man geproeft gaat worden. Na enige verdieping zie ik dat er heel veel verschillende dingen doorheen gaan. bakkeljauw, zoutvlees enz. Wie heeft het wel eens gegeten, gemaakt? Ik zoek een recept maar op internet kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Ik kan goed koken, ben bang voor geen enkel product. Maar bij dit gerecht heb ik nu even echt geen idee.
Oh, ik ben dol op moksi alesi, maar er zijn zoveel varianten: met vis, vlees, beiden, erwten... Dus als je weet wat voor een variant je wilt maken kan je wat gerichter zoeken. Ik heb zelf geen recept, wel gegeten bij familie. En het wordt vaak gegeten met komkommer op zuur en baka bana. En nu heb ik er zin in!
Poeh ben zelf half Surinaamse en ik vind het al een pittig gerecht om te maken. Kan idd op verschillende manieren, via deze site heb ik wel eens wat gemaakt. En was altijd lekker . Succes! www.surinamcooking.com/masoesa-moksi-alesi/
Heerlijk en leuk om te maken. Ga je het met bonen of erwten maken? Doe je krabbetjes erin (heerlijk) gerookte kip, zoutvlees en natuurlijk kokosmelk? Oh krijg er direct zin in, alleen heb ik 5 dagen geleden besloten vega te worden..zucht! Als je vragen hebt.. Ik maak het geregeld. Love it! Succes
Sorry was niet meer online na dit bericht. Ik ben er momenteel aan bezig. Het wordt iig met zoutvlees en kip en black eyed beans. Heb alle kruiden weten te bemachtigen die ik volgens weer iemand nodig heb. Maar ik ben benieuwd heb geen flauw idee hoe het straks zal moeten smaken haha
Het is gelukt en was heerlijk! Hier en daar nog even iets aanpassen qua kruiding maar voor een eerste keer was het prima!
Wat goed, knap hoor! Ben nu wel benieuwd welk recept je hebt gebruikt, misschien ga ik me er ook een keer aan wagen...