Ik zou het bad skippen en voor de dubbele wastafel gaan. Je wilt toch voor jezelf zoveel mogelijk comfort? Ik zou niet nu al reken houden met evt verkoop, mensen zetten er dan toch wel zelf in wat ze willen.
Wij gaan ook binnenkort de badkamer verbouwen en hebben ook gekozen om het bad te op te offeren voor een dubbele wastafel en een inloopdouche. Onze douchecabine is nu echt heel krap en mijn 2 zoons worden steeds groter. Met beugels en lenzen en scheerbeurten en tijdrovende puberkapsels lijkt 2 wasbakken me wel echt heel fijn! De verwachting met deze huizenmarkt is wel dat ze nog lang thuis blijven wonen. Wij blijven zeker nog wel 10 jaar hier wonen, mogelijk langer. Vwb douche in bad: mijn schoonouders blijven regelmatig slapen en voor hen is dat minder veilig… en wie weet voor mezelf over een paar jaar ook Bad was al 3 jaar ofzo niet meer gebruikt. We hebben over 10 jaar zo’n dikke overwaarde op dit huis dat we echt het verschil van dat bad niet gaan missen.
Jullie reacties hebben mijn man overtuigd dank! We gaan voor een ruime douche, dubbele wastafel en extra groot meubel om spullen op te bergen.
In deze fase komen we nu net en idd en nog even en ze moeten zich ook allebei scheren. Had ik nog niet eens over nagedacht.
In ons vorige huis hebben we bij de verbouwing van de badkamer het bad eruit gehaald en gekozen voor een douche met zitje. In ons huidige huis maakte het qua ruimte niet uit en hebben we het bad erin laten zitten. Dochter gaat er een paar keer per jaar in, maar verder gebruiken we het nooit eigenlijk. Zou wel heel graag dubbele wastafel hebben, maar daar is bij ons geen plek voor helaas.
Maar er komt tegelijk mss ook een fase aan waarbij er echt niemand anders in de badkamer mag. Onze dubbele lavabo word eigenlijk nooit samen gebruikt
Ruimte en een dubbele wastafel zijn zoveel meer waard dan een bad. Zeker als je kinderen groter worden. Ooit vonden wij een ligbad ook heel belangrijk. En eerlijk. Zwangere ik heeft er heel veel in gelegen. Maar de afgelopen jaren is het vaker gebruikt als verzamelplaats voor de vuile handdoeken dan als bad. En als ik nu opnieuw mocht inrichten dan zou ik die ruimte ook heel anders willen benutten.
Oh bij ons juist wel. Dan staan de heren zich naast elkaar te scheren. Als er gedouched wordt door de puber gaat de deur wel echt op slot
Ik zou geen bad meer nemen. Liever een ruime douche. Met kleine kinderen is het niet erg om geen bad te hebben. Die van ons ging in een dichte wasmand Voor andere hoef je het al helemaal niet te doen. Misschien is het hun smaak niet of vinden ze het waterverbruik dan niet te verantwoorden en willen ze liever een douche. Doen wat voor jullie prettig is
Hier gaan 3 van de 4 wel wekelijks in bad, en de 4de iedere 14 dagen Dus bad zou hier niet weggaan. Maar als niemand ‘m gebruikt, hop weg ermee, dan is het gewoon zonde van je ruimte.
Geen bad. In jullie geval hebben jullie meer plezier van een ruime inloopdouche. Hier wordt t bad dagelijks gebruikt, maar als de kinderen er niet meer in gaan dan willen wij ook wel een grote inloopdouche en dubbele wastafels ipv de kleine douche nu
Ik zou een bad enorm missen, maar in jullie situatie zou ik kiezen voor geen bad en een ruimere douche.
Ja bij ons doen ze verzorging op dezelfde moment als douchen en klaarmaken. Deuren gaan niet op slot maar we weten dat ze het niet graag hebben , dus blijven we buiten. Dus 2de lavabo is volledig onnodig bij ons. Maar wij hebben een grote badkamer. Dus 2 lavabos, bad, douche, toilet, kasten het past allemaal, dus het is ook allemaal terug te vinden. Maar ik vind het geen grote must.
Ik zou echt een bad willen, maar ik zit er zelf 1 a 2x per week in. Is er echt geen mogelijkheid dubbele wastafel en toch een bad?
misschien dat ik niet perse een dubbele wastafel nodig heb maar wel de kastruimte die eronder en/of erboven hangt dus voor de balans is een tweede wastafel wel mooi. De oudste heeft een eigen wastafel op zijn kamer dus dat scheelt al iets.
Lastig. Ik ga zelf echt vaak in bad en heb ook nog kleine kinderen. Dus ik wil echt graag een bad en het is wel iets waar ik op let bij huizen kijken. Maar als de ruimte beperkt is zou ik kiezen voor dubbele wastafel en grotere douche.
Het kan, maar dan moet alles zo blijven staan als het nu staat en dan zal ik nog meer in moeten leveren op de kastruimte. Ik dacht nog even aan een plank/meubel die over het bad hangt, op de plek van je voeten. Dan voelt het misschien wat ruimer en ontstaat er ruimte voor planken of een hoge kast. Een beetje zoiets Maar dan zou bij ons het toilet meteen rechts van het bad zitten en tegenover het wastafelmeubel de douche.
Wij gaan de badkamer verbouwen. Het bad gaat er uit en er komt een heel ruime inloopdouche voor terug. We hebben nu een dubbele wastafel en na de verbouwing weer. Mijn man en ik zijn regelmatig tegelijkertijd in de badkamer bezig en de kinderen poetsen ook op tegelijkertijd hun tanden.