Wij hebben de badkamer laten plaatsen door een kennis van ons. Hij was timmerman, maar werkte samen met een tegelzetter, kitter, loodgieter etc. Samen deden ze regelmatig dat soort klussen. Ideaal.
Zelfs geen schoonmaakster? Valt me wel tegen. Zelfs voor mn keuken geef ik dat er niet aan uit. Badkamer, wc én keuken, dan gaan we praten
Voor 10.000 kun je echt prima een nette badkamer hebben. Wij hebben zeker geen euro meer uitgegeven. Ik heb wel echt een hele speurtocht gehad waar ik tegels en alle spullen voor de beste prijs kon krijgen. Ook hebben we best veel zelf gedaan. Maar goed, daar moet je maar zin in hebben.
Plan een vrijblijvend advies gesprek met je hypotheek adviseur. Die kan je precies uitrekenen wat voor jullie gunstig is. Bel van te voren even met je hypotheekverstrekker wat de boeterente zal zijn, dan kun je meteen laten bereken of het gunstig is om de rente te verlagen. Ben erg nieuwsgierig hoe jullie een betrouwbare klusjesman/bedrijf hebben gevonden. Zoek er ook nog een.. iemand tips voor limburg? Hier ook, badkamer van 2x3, douchecabine,wc,badkamermeubel,radiator,tegelen... zouden tussen de 19 en 21k kwijt zijn. En nee dat waren geen gouden kranen....
Via via hebben wij onze gevonden. Ik kende hem wel van vroeger en had veel positieve verhalen gehoord.
Dat is zeker een optie! Dit jaar zijn we met de tuin bezig.. daar gaat dit jaar het belastinggeld heen. Het is ook minimaal een 2 jaren plan, dus nog niet direct haast ermee, maar moet ook geen jaren meer duren. Scheuren in tegels e.d. Maar zijn zeker van plan om te proberen wat extra aan de kant te zetten voor een badkamer.
Wij hebben ons verder nog niet georiënteerd op wat een lening kost. Vandaar mijn vraag wat beter te doen is, via de hypotheek of een lening. Ik bedoel meer dat we niet 15000 sparen en alles opmaken. Als vervolgens de auto stuk gaat, dan moet daar ook geld voor zijn. Ik vind dat er altijd minimaal €5000 op de spaar rekening moet staan. Qua maandlasten is er zeker nog wel wat ruimte, maar geen honderden euro's. Ik merk gewoon dat het sparen niet opschiet ofzo... we sparen, en dan komen de gemeente belastingen weer.. dan weer de auto die een grote onderhoudsbeurt nodig heeft en nieuwe banden, dan de kat die naar de dierenarts moet onverwachts, dan de wasmachine die besluit stuk te gaan als ik dan moet wachten tot het bedrag bij elkaar is, zijn we 10 jaar verder geloof ik.
Dat is niet weinig hoor Ligt er ook maar net aan hoe groot je badkamer is natuurlijk. Hier alles laten doen toen we ons huis kochten en de badkamer kostte ons tussen de 8 en 10.
wij hebben het 10 jaar geleden gekocht voor 4,65 procent rente. Wij zijn twee maanden geleden bezig geweest met oversluiten en dat was slim. Scheelt ons veel geld. Maar er zitten natuurlijk ook aardig wat kosten aan het oversluiten.
Ja maar hoe lang stond jouw rente nog vast? Onze nog 3 jaar. Incl de kosten van het oversluiten die worden meegefinancierd in je hypotheek, scheelde het me iets van 80 euro per maand. Totaal niet interessant. Als ik over 3 jaar overlsluit bij het aflopen van mn rentevaste periode scheelt het me veel en veel meer, namelijk 350 euro per maand als de rente zo laag blijft. Maar zelfs al wordt de rente weer 3.5% dan ben ik alsnog lager uit omdat we versneld aflossen. Dus voor ons heeft het geen enkele meerwaarde. Rentemiddeling was ook geen optie. Scheelde me welgeteld 80 euro per maand... Maar ook dan heb je een boete die wordt meegefinancierd waardoor mn hypotheek weer hoger wordt.
Je kan zelf vast prima inschatten of het huis de extra lening waard is. Wij zitten met de hypotheek op nog geen 50% van de waarde van de woning, dus ik zou dat wel aandurven en met de huidige rente is dat helemaal niet gek, maar onze badkamer is 8 maanden oud, dus dat hoeft niet Het afsluiten van een extra hypotheek kost behoorlijk wat geld, uit mijn hoofd was dat ongeveer 1.000,-. Als je dat moet betalen voor een lening van 10.000,- zou ik dat wel zonde vinden, 10%. Wij hebben destijds een aantal dingen aangepakt (vloer, keuken, vloerverwarming, muren, open haard) en een hypothecaire lening (bouwdepot) van 25.000 afgesloten. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het relatief duur kan zijn. Als je vanaf nu een spaarpotje ‘badkamer’ aanmaakt en maandelijks 400 euro over maakt, kan je kijken of dat gaat lukken. Dan heb je over 3 jaar ruim 14.000 euro. Als er nog meer spaargeld is gaat dat naar een ander potje. Zo heb ik potjes voor de kinderen, een vaste pot voor een startbedrag nieuwe auto (ik heb een lease auto, maar stel dat ik ergens anders wil gaan werken) en maak ik potjes voor andere doelen. Rest gaat naar een algemeen spaarpotje. Misschien werkt dit ook wel voor jou.
moest nog 9 maanden. Die boete was prima mee te nemen. Scheelt ons ruim 200 euro per maand in vaste lasten en we lossen door verandering van hypotheek veel meer af. Voor ons een win win situatie dus!
Ja dan is het zeker een win win. Voor ons helaas niet. Onze boete was nog best hoog en dat woog niet op tegen de besparing per maand.
Wij hebben ruim een jaar geleden ons huis gekocht en hebben heel veel problemen met de keuken. Apparaten stuk, erg hoog. We wilden toch graag de keuken doen. Wilde het via de hypotheek doen. Maar dan maak je heel veel extra kosten. Advieskosten en afhandelingskosten en evt notariskosten als je geen hogere inschrijving hebt ben je zo € 3.000 verder. Dat vind ik erg veel geld voor een badkamer van 10k. Bovendien betaal je dan de resterende looptijd voor een badkamer die dan wellicht al lang einde levensduur is. Wij hebben gekozen voor een persoonlijke lening die we in 120 maanden aflossen. Geen kosten voor afsluiting en de rente is iets hoger maar dat verdien je ruimschoots terug door de kortere looptijd en ook kan de betaalde rente worden afgetrokken van de belasting.
Dat geldt alleen als je deze pl in box 1 kunt laten vallen en daarvoor moet hij aan bepaalde voorwaarden voldoen, waar TS zo te horen prima aan voldoet. Maar toch: de lening moet alleen zijn voor verbetering aan je huis, moet binnen 30 jaar afgelost zijn en moet een maandelijkse aflossing hebben. Anders valt hij in box 3 met een minder gunstig regime qua aftrekposten.
Idd...en een pl wordt ook nog eens bij het bkr aangemeld. Wil je dan toch nog een x iets met je hypotheek regelen of ander huis kopen dan drukt zo'n lening enorm op wat je kunt financieren.
Maar als je je hypotheek ophoogt drukt dat dat toch net zo goed dit. Je overwaarde wordt dan namelijk kleiner. Als denk ik dat bij ts je misschien de investering van de badkamer gelijk bij de waarde kan optellen. Dat is bij ons wel het geval.
Wij hebben overigens de kosten van het advies gesprek mee kunnen financieren. Alleen de taxatie kosten niet.
Een persoonlijke lening voor een badkamer?! Ik ga bijna hyperventileren Ik ben zwaar ouderwets denk ik