Badkamer: zelfde tegels vloer en wanden?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Even om jullie mening vragen! Onze badkamer wordt eindelijk verbouwd (Joehoee!!;)). Dat betekent dus ook dat ik tegels moet uitzoeken. Nu is dit op kosten van de huurbaas, dus ik kan het niet te gel maken. Ik heb mooie licht grijze vloertegels gezien, maar vind het wat betreft wandtegels lastiger. Nu was mijn idee om dezelfde tegels die op de vloer komen, ook op de wanden te doen en om boel te breken een mooi mozaïek sierrandje te doen. Het plafond blijft wit, en ik wilde er graag een witte badkamermeubel bij. Volgens mijn huurbaas (een oudere man) is dit absoluut niet mooi, en zal alles op je af komen. Hij laat me wel vrij in mijn keuze dus ik mag uiteindelijk doen wat ik zelf mooi vind, maar ik begin nu wel te twijfelen.

Wat denken jullie? Is het een goed idee om dezelfde tegels op zowel de vloer of de wanden te doen? Of juist niet?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Kan je niet één muur dezelfde tegels doen als op de vloer, en dan de rest een bv witte tegel? Dan heb je wel een mooie doorloop maar is het niet helemaal grijs...

3. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Uhm lastig! Ik denk als je een grote badkamer hebt nog wel mooi is grijze tegels op de wand, maar als je niet zo'n grote badkamer hebt zou ik niet voor grijs op de muur gaan.

Wij hebben zelf ook grijze tegels op de vloer en gebroken wit op de muren.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou op de wanden en de vloer niet dezelfde tegels doen. Dit word inderdaad niet mooi. Wat je wel zou kunnen doen is dezelfde kleur maar de muur een tint lichter. Of een ander formaat tegel. Dan 'breekt' het toch een beetje.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier heb ik nog helemaal niet aan gedacht, maar dit is wel een goed idee! Dankjewel.. Ga ik nog even over nadenken!

@ de rest: het is inderdaad een kleine badkamer. Ik ben echt een leek op dit gebied, en in de bouwmarkten zag ik door de bomen het bos niet meer met al die verschillende tegels.

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn man verkoopt regelmatig vloertegels als wandtegels. De hele badkamer in dezelfde kleur, maar ook zoals Jolanda1988 voorstelde.
    Succes met kiezen!

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben wel op de vloer en muren dezelfde tegels, grote grijze. Maar we hebben op het bad en het muurtje langs de douche mozaïek tegeltjes om het wat te breken. Wij hebben wel een vrij grote badkamer met douche en bad. Ik vind het heel erg mooi

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Wij hebben een kleine badkamer en op de vloer grijze tegels en op de muur wit. Maten van de tegels zijn 60x40.
    Ik vind het zelf erg mooi geworden.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben een antracietkleurige vloertegel. En dan 30x60. Op de wand een glanzend witte tegel ook 30x60. Onze badkamer is ook niet heel groot, maar dit maakt het een mooi geheel. We hebben er een grijs hoogglans hangend meubel bij (Ikea).

10. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Wij hebben een muur met dezelfde tegels als op de grond en dat ziet er heel mooi uit de andere tegels hebben een hele andere kleur wat een mooi contrast geeft. Succes met je keuze

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou ook niet voor hetzelfde gaan, als je in dezelfde kleuren wil blijven ; misschien de vloertegel net een tegel groter?

of anders dezelfde maat tegel maar de wand 1 of 2 tinten lichter
    of de vloer in mat en de wand in glans

Ik denk dat als je alles hetzelfde doet het inderdaad teveel op je af komt

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Het wordt waarschijnlijk zoals hier al aangegeven. Op 1 klein muurtje worden de vloertegels gedaan en op de andere 2 witte tegels. Ik hoop dat het mooi wordt, slechter dan deze beschimmelde badkamer met vieze vooroorlogse tegels kan het niet worden in ieder geval. Kan niet wachten totdat ik eindelijk een lekkere frisse badkamer heb die er ook daadwerkelijk schoon uit ziet wanneer het schoongemaakt is;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben de achterkant van het zwevend toilet in de badkamer dezelfde tegels als de vloer gegeven (alleen dan in een ander formaat), die zijn grijs en op de muur hebben we witte tegels.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij hebben ook net de badkamer gedaan.
    Wij hebben alles wit behalve de vloer, die is grijs.
    Heb een tijdje geleden ook een topic geopend hierover, neem daar eens een kijkje. Staan ook foto's.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
  16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oeh nee.. Dat is inderdaad niet erg mooi.
    De tegels die ik heb uitgekozen zijn wel wat groter en vierkanter, maar ik heb wel een vrij kleine badkamer. Maar goed, hele badkamer met dezelfde tegels gaat het dus sowieso niet meer worden.

Deel Deze Pagina