Badkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Blerg... het water druipt langs de muur naar beneden... we zijn het zat!

We hebben dit huis nu zo'n anderhalf jaar en we zagen af en toe wel wat vochtdoorslag in de slaapkamer van een van mijn dochters. Maar de laatste tijd is het telkens wat met die badkamer... we zijn het dus zat!

Het begon eerst met dat de vorige eigenaar blijkbaar zijn lader voor de electrische tandenborstel had ingebouwd. Toen hij ging verhuizen heeft hij deze gewoon afgeknipt! Dus er steekt al een poosje 2 stroomdraden uit de muur waar dus ook gewoon nog stroom opstaat we hebben het wel een beetje kunnen afdoppen. Vervolgens was er iets met de spoelbak van het toilet, uiteraard ook ingebouwd, helaas konden we de console er niet afkrijgen. Bleek hij die te hebben vastgelijmd... dus die losmaken en er moest een nieuwe op...
    Vervolgens hadden we lekkage in de keukenhoek. Verzekering erbij. ZOu komen door slecht kitwerk en ook de tegels zaten niet overal even jofel. Heb ik alles opnieuw gekit. Dat bleek niet het probleem te zijn... Uiteindelijk bleek het probleem de schuurdaken van andere huizen te zijn die aan ons huis vastzit.

Nou de muur in mijn dochtertjes kamer slaat dus al ene poosje door, waarschijnlijk niet goed gevoegd.
    Daarnaast is er naast het bad een afvoergoot die steeds overstroomt als je het bad leeg laat lopen en hadden we meerdere malen verstopping in de keuken. Blijkt dit te komen doordat hij de afvoerbuizen onder de grond opnieuw heeft opgehangen maar niet met de juiste hellingshoek.

3 week geleden brak de draaiknop van de stop van het bad af, uiteraard met het water nog in het bad... dus moesten we die hele constructie loshalen om de stop eruit te krijgen...

en nu van het weekend begint het te regenen in de keuken... oh my! plafond is helemaal geel geworden. Mijn vader even gekeken, maar de hele afvoergoot is niet afgekit of afgewerkt. Wie weet hoe lang er dus al water in het plafond loopt...

Nou ja, wij willen nu dus een andere badkamer (was ook niet onze smaak maar het was wel ok genoeg). Daar komt bij, mijn man kan niet eens douchen want hier moet gedouched worden in het bad, maar door ene verhoogde vloer en verlaagd plafond past hij er niet eens onder. Ik pas er rechtopstaand precies onder (176) dus hij gaat altijd zitten in bad... En er is alleen afzuiging en geen raam dus willen we ook een raam laten plaatsen.

We zitten alleen met een aantal vragen:

1. zijn hier zaken bij die vallen onder verborgen gebreken? Zo ja, hoe pak je dat dan aan?

2. Hoe financier je een badkamer zonder spaargeld?

En uiteraard zou ik wel wat ideetjes op willen doen, dus hoe ziet jullie badkamer eruit? (foto zou leuk zijn :D)

het is maar een kleine ruimte waar wel bad, douche, wastafel en toilet in moet.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Verborgen gebreken.. Dat weet ik niet. Verkopers hebben een meldplicht maar jullie hebben een onderzoekplicht!

Financieren zonder spaargeld, geen idee! Ik zou gewoon beginnen en dan komt het wel goed. Wij zijn onlangs gewoon begonnen aan de keuken ondanks dat we te weinig budget hadden, maar ineens door wat meevallers hebben we nu ruim het dubbele :)

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Volgens mij kan je verborgen gebreken melden tot 1 jaar na aankoop..
    weet het niet helemaal meer zeker.. het is alweer even geleden dat wij ons huis kochten..

Financieren uhm.. lening denk ik?
    Wij hadden de keuken in de hypotheek meegenomen (bouwdepot) maarja dat was dus al voor we in het huis gingen geregeld..

4. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Over je vragen weet ik niks te vertellen maar wel hierbij 2 foto's van onze badkamer.

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij hadden ons huis verkocht die mensen hadden met 30graden op de garag dak staan vegen dus gaten erin maar wij konden ervoor op draaien deels aangezien hun t op verborgen gebreken legden terwijl t huis gekeurd is voor de verkoop door hun

6. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij hebben de schade van een lekkend dakkapel (ook slechte constructie) verhaald op onze inboedel- en opstalverzekering.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jem, hey geweldig, die van ons is dus ook zo klein... 210x210 ongeveer...

8. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ik weet niet wat de afmetingen hier zijn.. De douche is volgens mijn 90 x 100 dan daarnaast dus een klein hoekje waar de wasmand normaal staat, dan de wc en daarnaast dus het bad. het is wel een groot bad hoor. 190x90 dus onze badkamer zal wel iets groter zijn dan die van jullie gok ik zo. Maar je kan zo wel ideeen opdoen he!

Deel Deze Pagina