Dat is tegenwoordig standaard wij hebben geen toilet boven dan moet er echt teveel verbouwd worden maar zijn al €4000 kwijt aan materiaal voor de douche en toilet en dan hebben we nog alle koopjes. Stucen mocht ik doen pff wat voel je dat in je armen maar het werd goedgekeurd door schoonpa. Gaaf om te doen. Wilde gisteren perse zelf een lamp ophangen en een prof doet er een kwartier over ik een uur maar hij hangt Zo Gaaf om zelf dingen te doen. Lekker bij de houtkachel en een lp op de pick-up de kleine man in de gang Lekker rommelen
Alleen een plafond witten grr ik ben daar echt onhandig in. Jullie hebben wel luxere badkamers als ik wij hebben maar een simpele douche. Hebben weinig ruimte voor grote dingen
Wat een leuk gebabbel is hier gaande!!!. Helaas kreeg de klusjesman zijn vrouw corona, dus die zit nu thuis. Misschien gaan we via videobellen een afspraak maken. Zo rond de 12.000 zij we wel kwijt. Even afwachten wat de klusjesman zegt en anders gaan we gewoon naar sani4all. Al wil ik ook nog naar sanidirect toe. We zijn ook bij een bedrijf geweest, en die vroegen alleen al 12.000 voor monteren en tegelen. Alles weghalen en afvoeren kwam er nog bij... En dan nog de kastjes etc.... Deze hebben we nu in gedachten:
Als ik zo jouw bad zie, hoe maak je het schoon achter het bad? Daar kan je toch niet normaal bij komen?
Wij zijn op dit moment een huis aan het verbouwen en ook de badkamer wordt vernieuwd. Ik schrik inmiddels nergens meer van Onze badkamer is redelijk ruim (ongeveer 2,5m bij 3,6m). Alleen de tegels + tegelzetter kosten al een vermogen. Tegels (40m2): 2800 euro Tegelzetter: 3800 euro Spullen: 10500 Dan nog de stukadoor om de wanden glad te zetten en het nodige koper- en leidingwerk. Hier heb ik geen exacte prijzen van, omdat dit op de grote hoop bij het hele huis is gegaan. We hebben zelf gesloopt en het loodgieterswerk is gratis gedaan door een goede vriend die loodgieter is. Dus totaal zo'n 18.000 euro schat ik, maar dan hebben we dus een hoop bespaard op arbeid vanwege de gratis loodgieter en het slopen. Wij hebben niet bespaard op onze spullen. We hebben dure matzwarte inbouwkranen, een massief eiken meubel en al het sanitair is mat wit. Ook wilde mijn man persé een slimme spiegel met allerlei snufjes. We hebben alles gekocht bij Sanitairwinkel en het bad bij x2o. De tegels komen bij Michel Opreij uit Vianen vandaan (tipperdetip). Op spullen kan je dus zeker nog besparen. Nog 2 weken en dan is ie hier af! Ik kan niet wachten
De vorige bewoners van ons huis hebben ook een vrijstaand bad niet vrijstaand geplaatst (tussen 3 muren in). Vreselijk. Wij zijn nu plannen aan het maken om de badkamer te renoveren/verbouwen en dat bad gaat sowieso vervangen worden.
Wij hebben uiteindelijk alles zelf gedaan. Dat was wel echt een megaklus, want de leidingen enzo moesten ook verlegd worden. Maar zo waren we voor 4500 Euro klaar voor de badkamer en voor het toilet beneden. We hadden geen zin om zo lang te wachten. Daarnaast klussen we heel veel zelf, dus we zijn wel wat gewend, maar dit was best wat werk.
Het is zeker leuk om te doen maar als ik dan de foto's voorbij zie komen valt mijn douche en toilet echt in het niet bij de plaatjes van jullie. Bij ons is alles veel meer basic, kleinere tegels en simpeler maar dit is de max wat we zelf kunnen. Wij hebben een koof gemaakt in het toilet om alle leidingen weg te werken en een mechanische ventilator gemaakt maar dat is wel de max.
Is dicht aan de achterkant, is niet geheel vrijstaand dus, alleen de hoekjes en daar kan ik vanaf de voorkant nét bij maar ligt alleen wat stof dus ff swifferdoekje erover en dat is het.