Er is iets kostbaars wat ik wil versturen, aan een koper via MP. Heb begrepen dat er dan word betaald aan de postbode, voordat hij het pakket afgeeft. Die er dan weer voor zorgt dat het bedrag binnen 10 dagen weer op je rekening staat. Klopt dit? En is dit echt heel veilig? De rembourskosten zijn ook voor de koper. Hoe pak ik dit het beste aan? Ben hier totaal niet bekend mee..
Hmnee, ik zou er ook niet voor kiezen.. Onder rembours verzenden is duur en als de koper dan tegen de postbode zegt dat hij het toch niet hoeft, heb jij de kosten van die dure zending al gemaakt.. Verder zou ik PostNL, door alles wat er fout gaat daar, ook niet zo snel de verantwoordelijkheid geven om ervoor te zorgen dat een groot geldbedrag goed bij mij terechtkomt..
Nou ik vind het fijn dat jullie dus blijkbaar hetzelfde erover denken als ik.. Ik denk dat ik toch maar bij het besluit blijf van eerst betalen.. of inderdaad ophalen.. ik neem het risico niet.. (hij zou wel de verzendkosten/rembourskosten vooruit betalen, maar alsnog) Ik vertrouw het niet.
Rembours, is dus de postbode betalen aan de deur... Dus dan was het op zich logisch eerst alleen de verzendkosten over te maken. Alleen het hele "gedoe" zit me niet lekker.. kom het gewoon ophalen. Ja toch? Ik bedoel snap het vanaf de andere kant ook wel.. Die persoon wil ook zekerheid.. alleen niet op deze manier.
Als hij de verzend- en rembourskosten eerst aan jou overmaakt, zou ik het geen probleem vinden. Ik heb ooit iets onder rembours verzonden en dat ging prima.
Als de koper graag rembours wil, zou ik dat wel ok vinden. Zie niet in waarom niet. Is natuurlijk duurder, maar als de koper die kosten brtaald, prima toch? Ik laat dingen ook altijd per aangetekende pakketpost verzenden ipv gewone post, zodat ik een traceercode heb en extra zekerheid. Kost 8,95 meen ik, maar dat heb ik er na eerdere slechte ervaringen met niet aangetekend of brievenbus post wel voor over. Afhankelijk van de waarde van het artikel natuurlijk
dat is dus een beetje mijn angst, dat het niet veilig aankomt, of ineens "verdwijnt".. Straks denkt die persoon dat ik het nooit verstuurd heb, er met zijn geld vandoor wil Terwijl er tegelijkertijd ook de angst bestaat dat hij niet betaald oid. Ik vind het maar niks..