Wie heeft ook een rustig kindje in de buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    #1 Dot, Aug 16, 2011
    Last edited: Aug 16, 2011
    Het is me al eerder opgevallen dat dit (3e) kindje vrij rustig is.
    Eerst werd het toegeschreven aan de termijn maar ook in de vroege termijn was mijn vorige zoon al heel druk.
    Nu ben ik 26 weken zwanger en dit kindje slaapt??? schijnbaar heel veel.
    Voel wel 5 keer per dag wat trapjes maar vind het vrij weinig en zacht.
    De verloskundige zegt dat het aan de termijn ligt en de 20 weken echo was in orde. (kindje was wel wat aan de kleine kant)
    Toch maak ik me vaker zorgen.
    Zou er iets zijn waardoor het kindje wat minder energie heeft ofzo?
    Wie heeft dit ook?

2. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Hier ook hoor, is dan wel mn eerste zwangerschap, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal!
    Maar ook ik voel haar volgens mij vrij weinig... tenminste voor mn gevoel.. zou toch kunnen dat dit normaal is.
    Eigenlijk moet ik het eens bijhouden... ik zal morgenavond de verloskundige eens vragen wat 'normaal' is rond deze tijd.
    Denk dat ik haar op zo'n 6 á 7 momenten op een dag voel, en dan gedurende 10 minuten. 's Avonds in bed langer.
    weet niet of ik je veel geholpen heb, haha! Heb nu zelf ook vragen :p

xxx

3. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ja zeker alle beetjes helpen;)
    Zelfde termijn ook ongeveer.

Soms heb ik al een halve werkdag erop zitten en denk ik:
    "heb ik al iets gevoeld vandaag, volgens mij niet".
    's middags komt het een beetje op gang dan.....;)

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nog weer een stukje verder dan jullie dames, en ook hier een rustige jongen in mijn buik:D Hij is vooral s'nachts actiever dan overdag, ik word er soms gewoon wakker van.... Dus misschien is dat bij jullie ook wel dat de kindjes s'nacht actiever zijn alleen dat jullie er nog niet wakker van worden....

Als ik mijn kleine jongen overdag voel doet ie me ook goed zeer in mijn ribben, dus geniet nog even van de rust:D

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Niet alle kindjes zijn even druk, heb namelijk precies hetzelde!
    Mn eerste was mooi rustig, is een druk kind geworden.
    Mn 2e was heeel druk in mn buik maar een heel rustig kind (1e jaar iig, word steeds drukker nu) en dit kindje is weer heeeel rustig, voelde hem zelfs pas echt rond de 20 weken!! terwijl ik 2e rond 12 weken al voelde...
    Elk kindje is duidelijk anders...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Lisa was heel rustig in mijn buik. Toen ze geboren was had ze heftige reflux, maar ik geloof niet dat dit verband heeft met elkaar. Ze is nu een actieve en gelukkige dreumes :)

7. muppie

muppie Lid

May 12, 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was juist erg druk in mijn buik en na haar geboorte bleek ze ook een enorm druk kindje te zijn! Dit tweede kindje is weer zo druk. Ik wordt er 's nachts wakker van en overdag haalt het mij ook geregeld van mijn werk af :cool:
    Ik was dus wel blij geweest als mijn kindjes iets rustiger zouden zijn!

8. Boncuk

Boncuk Actief lid

May 11, 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    1e zwangerschap ook een hele rustige baby. Heb zelfs om een extra echo gevraagd om te kijken of alles wel in orde was. Dit was gelukkig het geval. Na de geboorte was hij nog steeds rustig.

Nu ben ik bijna 16 weken en de verloskundige vroeg of ik deze baby al voelde, maar dat is ook nog niet het geval. Even afwachten of dit weer een rustige baby zal zijn.

Ik vond het soms wel jammer hoor dat ik hem niet zo goed voelde en zeker ook voor m'n man vond ik het wel een jammer.
    Maar m'n schoonzus had juist een hele drukke baby en dat leek me ook geen pretje. Die was dag en nacht aan het gymnastieken.

Groetjes Boncuk

9. Iefie

Iefie Niet meer actief

Hoi Dot,
    Ik vraag me af of je nu de conclusie kunt trekken dat je een rustig kindje in je buik hebt omdat je het kindje minder voelt in vergelijking met je eerste. Misschien schopt het kindje voornamelijk naar achter, ligt je placenta aan de voorzijde, ben je zelf heel druk en/of is het kindje vooral snachts actief en word je er (nog) niet wakker van. Volgens mij zijn er nog veel meer verklaringen voor dat je je kindje minder vaak / heftig voelt. Ik voelde mijn kindje rond de 25 weken een paar keer per dag zachtjes schoppen. Vanaf 30 weken houdt ze me snachts wakker en nu merk ik dat ze steeds meer een slaapritme gaat krijgen. Dat laatste heeft zeer waarschijnlijk te maken dat ik er meer op let omdat ik nu met verlof ben. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb weliswaar geen referentiekader, maar ik zou me er echt niet ongerust over maken hoor. Als er iets niet goed was had je het zeker gehoord van je verloskundige!

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik hier een drukke baby, placenta ligt ook achter en een dunne buikwand..Dus of de kleine nu echt druk is of dat ik gewoon alles voel, ik weet het niet.. Ben nu 21 weken en mn buik gaat nu al op en neer als ik op de bank lig, manlief voelde de kleine ook al met 20 wkn..
    Ik navraag gedaan bij vk en inderdaad het hangt allemaal af van de placenta, je buikwand/vetlaag en je kindje zelf natuurlijk! De meeste (ook die van mij) gaan gymen als jij rust hebt, bij mij dus standaart tussen 20 en 23u sávonds en in de ochtend even,overdag slaapt het (denk ik).

11. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    Hier ook zwanger van ons derde kindje. Bij de eeste had ik de placenta aan de voorkant liggen en duurde het lang voordat ik hem voelde. Toen ik hem eenmaal voelde was het krachtig en vrij druk in vergelijking met de tweede.

Bij de tweede had ik de placenta aan de achterkant zitten en voelde haar vrij snel. Maar zij was veel rustiger in vergelijking met de eerste.

Nu placenta aan de voorkant en weer een vrij rustig kindje. Voel dit kindje heel soms en vrij zachtjes. Meestal begint het s'avonds als ik in bed lig.

Je moet natuurlijk niet vergeten dat je er nu al 2 hebt rondlopen dus je bent veel drukker. En misschien heb je deze keer ook de placenta aan de voorkant liggen. Dat scheelt heel veel.

12. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Fijn alle reacties die meedenken!
    Het gekke is dat bij de tweede drukke de placenta juist voor lag en meneer er gewoon flink doorheen trapte. ( met 17 weken kon mijn vriend het al voelen).
    Nu juist placenta achterwand en veel minder gevoel. Ik probeer gewoon vertrouwen te hebben, ook na alle verhalen met dezelfde ervaring hier.

13. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik voel ons knulletje ook maar heel weinig. Ik weet wel dat mijn placenta voorligt, maar dit moet nu toch niet veel meer uitmaken? Ik voel hem ook gemiddeld zo'n 4 a 5 keer per dag en dan maar heel eventjes. Ook geeft hij geen harde schopjes ofzo, doet geen zeer. 's Nachts voel ik hem eigenlijk ook nooit (of ik wordt er iig niet wakker van ;))

14. Saartje1

Saartje1 Actief lid

Aug 12, 2009
    199
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een rustige baby in mijn buik zitten. Dit is ook mijn derde zwangerschap. Mijn tweede kan ik me nog goed herinneren, mijn zoontje was al vroeg erg beweeglijk, terwijl hij nu juist een rustige jongen is. Bij dezederde zwangerschap is het te wijten aan de placenta die precies aan de voorzijde ligt, waardoor ik het kindje dus minder goed voel.
    Maar heb er inmiddels 2 echo's opzitten en bij allebei de keren zat ze gewoon rustig te slapen, waarschijnlijk slaapt ze ook gewoon veel haha.

15. Cindell

Cindell Actief lid

Oct 20, 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Eerste zwangerschap hier. En een rustig kindje. Vanaf toen ik hem begon te voelen was het voornamelijk 's morgens en 's avonds. Ochtendgymnastiek :cool:
    Nu hij wat groter is, is hij nog steeds rustig, maar het minste dat hij beweegt, voel ik wel. Ik maak me geen zorgen, zodra ik beweging voel, ben ik content.. En ik ben blij, want onze uk heeft me nog geen pijn gedaan. En volgens mij beginnen de pijnlijke stampen nu.
    Ik geniet van mijn rustig kleintje... ;)

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Erg herkenbaar. Eigenlijk precies hetzelfde hier, alleen een meisje, haha.
    Wel sinds deze week eigenlijk wat meer trapjes en wat harder ook. Buik groeit ook opeens, dus misschien zij ook wel en krijgt ook minder ruimte nu natuurlijk.

Cindell, jouw verhaal klopt ook wel een beetje met de mijne. Ben ook steeds happy als ik haar nu ook overdag goed voel. Was eerst vooral 's avonds en bij het naar bed gaan alleen.

17. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

Nov 13, 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Mijn kindje is ook heel rustig. Al de hele zwangerschap. Soms maakte ik me daar ook zorgen om. Maar zodra ik me veel zorgen ga maken meld ze zich altijd eventjes, haha.

18. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik heb er twee in mijn buik en ze zijn duidelijk verschillend. Het jongetje is erg druk en het meisje juist heel rustig. Mijn oudste dochter was niet uitgesproken rustig of druk, 'normaal' denk ik, als ik het vergelijk met deze twee.

19. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hier ook zwanger van de derde
    No1 was heel rustig ( heeft ook bijna de hele zwangerschap in stuit gezeten misschien maakt dat verschil ) en is nu nog steeds lekker rustig (placenta achter )
    No2 was druk in de buik ( zij lag in hoofdligging ) en is nu nog steeds een klein druktemakertje ( placenta voor )
    No3 is echt enorm druk ( ligt vanaf het begin in hoofdligging ) mijn hele buik schud heen en weer als mini aan het bewegen is ( ik moet eerlijk zeggen dat het nu al een grote baby is ) ( placenta achter )

Dus ik denk dat het echt gewoon door het kindje komt en MIJN gevoel is dat de ligging van je kindje ook invloed heeft op de bewegingen

20. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    De houding zal inderdaad ook verschil maken.
    Ik heb weer twee dagen nu, dat de bewegingen zacht en weinig zijn als ik dit topic terug lees stelt me dat weer even gerust.
    Ook doordat ik nu de ervaring heb dat de baby ook weer drukker wordt na een paar dagen...

Share This Page