Badkleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mii1989, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaij Haaj !!

Ik ben nog maar 8weekiez zwanger maar ben al aan het groeien..
    dus zit al wat te kijken en te kijken en het is strax zomer..
    hou erg van zwemmen laatste 2 jaar niet meer te zwemmen geweest omdat ik redelijk overgewicht heb .. maar dit jaar wil ik erg graag zwemmen .. strakke bolle buik .. en stiekem toch een klein exusje! hihi.. maar ja ik zit helemaal onder de trepen benen armen enz. en buik ...
    nu weet ik helemaal net wat voor badkleding lekker zit en waar ik me prettig in zal voelen kan ik me niet echt voorstellen dat ik prettg ga vinden sorry voor het gezeik .. heeft iemand tips ook ervaring met zwanger maar met overgewicht>>>???

2. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    En vanaf wann kochten jullie positiekleding want ik pas nu al nix alle broeken los..!! en als ik nu al kleding ga kopen kanik het wel een tijd aan of ... moet ik dan volgende maand weer want zag dt het wel duur is..

3. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Hier geen overgewicht maar toch wel enkele tips:

- positiekleding gewoon in je eigen maat kopen, ik zou zeggen vooral geen maat groter.

- ik vind zelf een zwempak prettig terwijl ik normaal bikini's draag. De reden: Mijn borsten groeien wel enorm (normaal c, nu al wel d en ik weet dat dit nog wel meer wordt van vorige zwangerschap) dus dan heb je geen problemen mee dat het bovenstukje niet past. In een zwempak is dit meestal geen probleem.

Succes!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    prenatal heeft vrij basic - zwarte badpakken met normale hals.

Verder qua kleren: Koop gewoon 1 of 2 broeken nu - dan kun je even vooruit. Soms kun je er een hele zwangerschap mee toe en soms groei je er uit, dat hangt gewoon van de broek af.

Verder zou je eens op marktplaats kunnen kijken. Net als babykleding, is positiekleding nooit erg veel/lang gedragen, dus dat is vaak nog prima voor een 2e ronde en dat scheelt enorm.

Ik heb zelf al een hele 'zomergarderobe' gekocht op marktplaats, in 1 pakket. Met rokjes, shirtjes, hemdjes, 3/4 broeken, korte broeken en 2 bolerootjes en wat buikbanden. 170 euro, maar dan wel 32 stuks kleding en in 1x klaar.

--> ik draag bij deze zwangerschap trouwens vanaf m'n 6e week al positiebroeken, omdat m'n buik gewoon dikker is door m'n darmen. Ik heb geen zin om met een pijnlijke buik te lopen als het niet nodig is. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker als je nog een broek (van de vorige zwangerschap) hebt liggen.

5. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Hallo..

Hier ook zwanger met een maatje meer en de wil om te zwemmen...
    Ik heb een tankini gekocht die wat langer is....bij de C&A hebben ze vrij betaalbare...
    Ik vind een zwempak niet zo mooi staan en een tankini zit lekker los om je heen en valt mooi om je buik...

Success

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had ook een tankini van de prenatal vorig jaar. nadeel was wel dat ie eerst in het water omhoog dreef omdat mijn buik blijkbaar nog niet groot genoeg was, zo stom!

dus koop er eentje die je met touwtjes aan de onderkant ietwat strakker kan trekken.

en ik heb maat 48 en was vorig jaar zomer hoogzwanger. doordat ik naar voren droeg zag ik er veel slanker uit, dat was wel leuk :D

7. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    hier wel overgewicht ik draag liever een badpak in de zwangerschap want dat vind ik lekkerde zitten ik zelf heb nu 1 positie broek want veel broeken zitten nu te strak ik zelf haal de kleding bij bonprix of miss etam en over het algemeen kan je de hele zwangerschap doen met je positie kleding

8. Hier een badpak niet echt overgewicht
    alleen bikini zit niet lekker had laatst 1 aan en doet gewoon wat zeer bij buik en was ook niet te klein gewoon het randje van het broekje doet dan zeer heeb ik nu ook met ondergoed moet naadloos ondergoed of die hele hoge zwangerschapsonderbroeken anders zit het eht niet lekekr

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb een zwangerschapsbadpak van de wehkamp.

Ik heb van mijn vorige zwangerschap heeeeel erg straie, dus ik draag nooit meer bikini's...

10. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Hoi!

Bij Prenatal hebben ze van alles. bikini's, badpakken en tankini's in alle maten. Ik heb zelf een tankini gekocht, omdat ik normaal gesproken wel een bikini draag en het niet prettig vind om bijvoorbeeld naar het toilet te gaan met een badbak. Een tankini is dan even wat gemakkelijker. Succes met je jacht naar badkleding!

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij wonen in een Z-Europees land en dus zijn de dagen al mooi en heb ik ook al in bikini in de tuin gezeten! met 20 weken 'moest' ik een positie-bikini (ben van mezelf vrij slank gebouwd) Er was niets in mijn maat maar heb 'm een maatje groter gekocht en dat zit nu prima. In de zomer ben ik hoog zwanger en ik denk dat hij dan prima zit! Ook twee van m'n oude bikini's kan ik nu nog aan (strax niet meer vrees ik, vooral van boven)

Ik hou niet van badpaken en jammer genoeg hebben ze vooral badpakken en tankini's, maar ik heb er een gevonden bij premaman (die zit alleen niet in NL maar wel in belgie...)

Ik zou even kijken op de volgende site voor ook andere positiekleding:

Positie-Outlet

succes en fijne zwangerschap!

12. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben bijna 7 weken en begin ook al een buikje te krijgen.
    Ik werk als zweminstructeur dus heb elke dag badkleding aan. Wij moeten met de lessen een badpak aan. Ik weet van collega's die zwanger waren dat ze gewoon een badpak van speedo hadden in hun normale maat. Die rekt gewoon mee de hele zwangerschap.
    Alleen wel even op 2 dingen letten:
    - neem niet de endurance (staat op badpak geborduurd) deze rekt bijna niet.
    - neem niet te hoog uitgesnede badpakken.
    Voordeel is dat ze bij elke sportwinkel te koop zijn en altijd mooie pasvorm hebben.

Ik ben voor de zomer nog op zoek naar een tankini. Heb wel wat gezien op internet maar alles is een beetje zwart-wit. Ik wil graag iets gekleurds. Iemand nog tips?

13. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    wat fijn dat ik dit nu ff lees. moet ook nog op zoek naar een bikini ofzo .

14. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Geen overgewicht maar wel beginnende strepen.. Boven benen en zijkant van mijn buik.. En ik vond het geen prettig idee om iedereen mijn blote buik te laten zien.. Vindt dat iets voor mij en mijn partner.. (Misschien klinkt het stom, normaal loop ik altijd in bikini's, maar nu voelt het niet fijn.) Dus, bij de Wehkamp een hele leuke tankini gekocht (van de C&A) die je aan de zijkanten kan stellen. En hij zit heerlijk!

En mijn eerste positiebroek heb ik gekocht rond de 16 weken. Ik heb er nu nog maar twee en één rok. Ook bij de C&A. Ideaal! Niet te duur en ze zitten prima. Je hebt ze tenslotte maar even aan. Succes met zoeken!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

maar hebben je collega's het gered met één (niet endurance) badpak? Ik lig zo'n 5 tot 7 uur in de week in het water en mijn tankini vorig jaar, die ik met 5 maanden ben gaan dragen, die was toen m'n verlof begon, echt hélemaal weg. Die begon echt te verpulveren...
    Vandaar dat ik nu dus een endurance badpak heb, in een maat groter. Want ik wil dit keer wel graag dat hij het wat langer volhoud, want m'n buik groeit een stuk sneller...
    Gelukkig wel 2 weken eerder verlof in het zwembad ;) scheelt toch weer 2 weken voor m'n badpak hihi..

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb vorig jaar een badpak bij de H&M gekocht. Ik was er alleen niet helemaal tevreden mee, want bij borsten waren iets te groot ervoor, hij had een nogal diep decollete... Ze hebben dit seizoen een betere: H&M Shop Online Misschien dat ik die ga kopen.
    Normaal draag ik ook al badpakken, met mijn maat 44 vind ik dat het prettigst.

17. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Beetje late reactie. Ik draag nu nog gewoon mijn endurance, die rekt wel een eind mee, maar niet genoeg. Mijn collega's deden dit ook tot de 5e maand ongeveer en kochten toen een normale speedo, dus dan was het nog 3 maandjes ongeveer, dat overleeft hij wel :p Nike is trouwens ook een aanrader hoorde ik van de week, alleen die zie je lang niet overal.
    Lekker zeg 2 weken eerder verlof. Volgens mij gaat dit bij mij niet op, maar moet mijn verlof nog indienen, hou het iig wel op 6 weken voor de uitgerekende datum

Deel Deze Pagina