Meiden, even een vraag aan jullie. Mijn eerste 2 zw-schappen ben ik bevallen in het ziekenhuis (medische redenen). Beide zwangerschappen was ik nog niet uitgerekend en zijn voor de 37e week gebeud. Deze bevallingen heb ik op de natuurlijke manier gedaan. Bij mijn 3e zwangerschap ben ik bevallen via een (noodzakelijke) keizersnede ivm wegvallen hartslag baby controle. Ik was toen 38 weken. Aangezien ik lichamelijk niet helemaal in orde ben (al vanaf jonge leeftijd) is mijn "lenigheid" dus ook niet hoe het hoort te zijn. Nu kon ik dus 9 jaar geleden wel lichamelijk/normaal bevallen (met moeite), maar ik heb geen idee hoe dat nu gaat werken. Ben ik nog wel "zo lenig" als 9 jaar geleden? etc etc. Nu is de kans dus groot dat ik deze keer weer beval via een (geplande) keizersnede. Ik heb dit met 12 weken al een keer aangekaart bij de gyn., maar deze wou eerst de 20 weken even afwachten (of alles goed gaat). Nu ben ik dus bijna 25 weken en wil het morgen op controle aankaarten hoe zij de bevalling zien. Lichamelijk ben ik de vorige keer razendsnel hersteld (wou na 1 dag alweer na huis, uiteindelijk mocht ik na 2,5 dag weg), dus een keizersnede zou ik niet erg vinden. Wanneer hebben jullie de bevallingswijze aangekaart bij de gyn? Als het dus onzeker was hoe je zou gaan bevallen. Is 25 weken te vroeg ??
hi astrid, om duidelijkheid te creeren vind ik dat je zo vroeg mogelijk (end as volgens jouw gyn vanaf 20 weken) moet gaan bespreken als een soort geboorteplan, jij hebt tijd om na te denken en jezelf gerust te stellen met idee dat je plan de campagne hebt en je gyn om met andere collega;s te delen en in je dossier vast te leggen (vraag hem dat ook te doen) zodat zijn collega;s niet ineens andere ideeen er op na kunnen houden. ws wilde hij je 20 weken echo afwachten. gezien je al eerder keizersnee hebt gehad heb je kans dat je weer "mag" omdat een litteken een zwakke plek in de buikwand is... veel succes!!!!
Ja ik wil het zelf ook graag zo snel mogelijk weten. Ik heb na de 20 weken echo ook al controle gehad met 22 weken, maar toen zei hij er niks over (ook zelf niet ter sprake gebracht ). Heb het idee dat dit (voorlopig) alleen nog in mijn hoofd rondspookt
in jou situatie zou ik het ook gewoon bespreken. Daar zijn ze voor en het houdt jou bezig dus gewoon aankaarten morgen!
ik zou het ook gewoon aankaarten morgen, al is het maar om bij jou vast de spanning weg te nemen... daar zijn ze voor en je bent nooit te vroeg om voor jezelf met de vk vast een plan op te stellen!!
mijn vriendin heef het met 28 weken aangekaart en met de afspraak van 32 weken hebben ze alles op papier gezet enz. Zij krijgt ook een geplande kzs