Als ik bij Esmee kom als ze wakker is heeft ze het lakentje over haar gezicht heen getrokken. Wat kan ik hier aan doen, ik zat zelf te denken om een denkentje in een overtrekje te doen..
Toen Sem zo oud was heb ik hem maar in een slaapzak gedaan, want hoe ik ook het lakentje opdekte, elke morgen vond ik Sem onder zijn lakentje. Ik had zo sleep en daar klom hij uit ook kon hij toen al omrollen op zijn buik! Dus ik heb hem toen in een slaapzak gedaan en daar slaapt hij nu nog in, alleen een maatje groter nu dan
Esmee slaapt ook wel in een slaapzak vastgestopt onder de matras. Daarover een dubbelgeklapt dekentje en een lakentje.
mmmmmm ja dan word het moeilijk Ik weet niet of het werkt een lakentje in een deken te doen, ik heb hier geen ervaring in. Maar misschien is het proberen wel de moeite waard! Nu gebruik ik al helemaal geen lakantjes of een dekentje voor Sem, dit omdat hij een helm opheeft, dus dat is veel te warm voor hem! In zijn kamer is het nu zo rond de 20 graden en dan met een slaapzakje aan en die helm op, dan heeft hij het warm zat. Doe jij die laken over haar heen omdat ze het dan koud heeft, of wil jij dat ze blijf liggen op haar rug?
mijn sem draaide toen al op zijn buik, of gewoon op zijn zij! Ik weet dat het best toen irritant was, maar ja ik kon hem moeilijk vastbinden Lekker hoor dat ze nog op haar ruggetje ligt, ik zou het zo kort mogelijk opdekken en in de lengte van het lakentje over de breedte van het bedje opmaken. Maar ik denk dat je dat al gedaan hebt succes
ik heb rond die leeftijd bij prenatal een deken gekocht en een soort van dekbedhoes. De deken is ledikant formaat, gewoon wit, en speciaal om ene een dekbedhoesje te doen. Het voorkomt stuwing en is absoluut veilig (geen dekbed!) De hoezen heb ik van Playgrow mss dat ze ook anderen hebben maar daar past die deken mooi in. Je kan het bedje zo kort opmaken als nodig is.
Gewoon ff wat lager opmaken...Teun doet dit ook..laken over zijn gezicht trekken en kieke boe spelen Wij hebben het nu zo opgemaakt: slaapzak, met de onderkant vast onder het matras we hebben de grootste maat gelijk genomen, daarover een lakentje zover omhoog totdat het op het midden van zijn bortskas komt en dan het dekentje net iets lager...zo kan hij toch nog het lakentje pakken maar niet meer over zijn gezicht trekken...aan de onderkant lekker goed strak onder het matras gestopt....dit gata prima zo suc6