vanaf wanneer zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnda, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnda

Linnda Actief lid

4 feb 2009
    212
    0
    0
    hallo

de titel zegt het al
    vanaf wanneer kan jou kindje zitten (zelfstandig)

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt helemaal zelf gaan zitten was vanaf een maand of 10/11. En dan alleen op de knietjes. Sinds een paar weken ook zelf op de kont gaan zitten, vanaf 11,5 maand denk ik.

3. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hier meisje van bijna 1 en die zit goed stabiel maar gaat nog niet zelf zitten hoor.
    Weet dat mama komt als ze geluid maakt ;)
    Ze begint nu vanuit zit naar voren te kukelen met haar knietje tot ligstand. En vanuit kruip houdt ze haar knietje opzij, denk het begin van draaien tot zit?? Vind ik al heel knap van haar!

Hier dus niet zo'n hele snelle op dat gebied.

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het zelfstandig gaan zitten en blijven zitten had mijn zoontje met 7 maanden helemaal onder de knie.

5. natjes

natjes Niet meer actief

Hier ook met 7 maanden

6. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

6 en halve maand.. maar het ging toen nog wel een beetje met moeite.. met 7 maanden kon ze in een vloeiende beweging gaan zitten.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zelf gaan zitten kan ze nog niet maar met 6 maand kon Emma goed blijven zitten alleen

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Tussen de 6 en 7 maanden.

9. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Met 5 maanden ging Timo tijgeren en een paar weken later vanuit het tijgeren zelf zitten, hij zat wel best voorover gebukt, waardoor hij niet omviel, hij heeft zichzelf aangeleerd om vanuit die houding rechtop te zitten, dat was met 6 maanden ongeveer (maar hij is wel erg snel hoor, hij liep met 10 maanden :)).

10. Maia

Maia Niet meer actief

hier gaat ze niet uit zichzelf zitten en wiebelt als ik haar neerzet dus ik kan zeggen dat mijn meisje het nog niet doet :D

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Goed rechtop zitten met 6 maanden, superstabiel.
    Gaan zitten nog niet maar zit er wel aan te komen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter zat goed stevig zelfstandig met 4 maanden.
    Zelf gaan zitten doet ze nu een paar maanden. Dacht volgens mij vanaf dat ze 8 maanden was (weet het niet zeker meer)

13. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hier echt goed met 9 maanden maar dan ook zelfstandig gaan zitten

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje van bijna 8 maanden kan ook nog steeds niet stabiel zitten.
    Hij kan wel recht opzitten zonder steun, maar als hij maar even wordt afgeleid valt hij vaak gemakkelijk weer om hoor.
    Dus ik verwacht ook dat met 9 maanden hij echt stabiel kan zitten.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia ging met 7 maanden zelf zitten, viel de eerste 3 dagen steeds om en toen kon ze het.

16. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Met 4,5 bleef hij zitten met steun op zijn handjes, maar nog niet zelfstandig. Nu is hij 7 maanden en zit hij heel erg stevig, hij kan ook zijn evenwicht goed bewaren of eventueel weer terug duwen als hij om dreigt te vallen. Zelf gaan zitten lukt nog niet, maar hij tijgert nu wel en trekt zich al op aan de box en in zijn bedje. Dus het zelf zitten zal wel niet lang meer duren.

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Even wat tegenwicht bieden voor al die snelle kindjes:
    Nu met 9 maanden kan hij redelijk stabiel zitten, kan een klein beetje corrigeren maar als er iets leuks is opzij valt hij wel om.
    Zelf gaan zitten zit er echt voorlopig nog niet in, kan ook nog niet tijgeren, laat staan kruipen of optrekken.
    (kan wel goed brabbelen en is heel snel met zijn handjes, dus niet helemaal een slome :))

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    zitten sinds 3 weken ongeveer en zelf zitten nu een week een latertje dus, maar ik merk wel dat alles nu ineens wel heel snel gaat. Ze kan nu ook met gemak een uur zelf zitten en als ze tijgert dan zit ze binnen een paar seconden in een keurige zithouding. Ook gaat ze nu ineens optrekken en staan. Alle komt nu ineens tegelijk;)

Ach ja...zo doet ieder kindje het op zijn of haar eigen tempo!

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.842
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo.. met 11 maanden kon ze ongeveer zelf gaan zitten. Maar ze was behalve met het stabiel zitten, ook niet zo'n snelle. Ze rolde pas met 9,5 maand. Ze vond buikligging verschrikkelijk, daarom ging het allemaal niet zo snel, behalve zitten: Dat vond ze super leuk ;) en zo kon ze lekker spelen , zonder te hoeven liggen.

--> waarschijnlijk is ze daarom ook een billenschuiver geworden, omdat ze dus het stabiel zitten al vroeg doorhad en het rollen pas erg laat...

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.186
    113
    met 11 maanden kon hij blijven zitten, met 12,5 maand pas zelf gaan zitten.

Deel Deze Pagina