Kraamhulp doet niks???

Discussion in 'Kraamtijd' started by moesje83, Aug 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen donderdag bevalen van ons 2e kindje wij moesten toen nog 2 dagen in het zh blijven ivm infectiegevaar door langdurig gebroken vliezen.
    Toen ik zaterdag thuis kwam was er een kraamhulp een hele lieve en goeie maar helaas was zondag haar laatste dag.

We zouden maandag tussen 8 en 9 een nieuwe krijgen, maar om half 9 ging de telefoon dat het tussen half 1 en 1 werd omdat het zo druk was en ze s ochtends naar een ander gezin moest.
    Nou ok daar kan ik me iets bij voorstellen, maar toen ze eenmaal kwam om kwart voor 1 heeft ze eerst 1,5 uur gezeten om kennis te maken nou prima dat leek me dan wel logisch maar vervolgens heeft ze de badkamer gedaan ging ze weer zitten koffie drinken. En om 15 uur zei ze nou dan ga ik maar eens. Ik dacht echt:( wat nu, ik was zo overdonderd dat hoe stom ook ik niks heb gezegd. Maar nu komt ze dus zo weer, ik ben benieuwd hoe het dan gaat ik ga er iniedergeval wat van zeggen, als ze dan nog zo is hoeft ze morgen niet meer te komen laat dan maar zitten hoor.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt, ondanks dat ik mij heel goed voel had ik mijn kraamtijd toch anders voorgesteld.
    Iemand enige ervaring met negatieve kraam en of dat op te lossen is.

Groetjes Marloes

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Persoonlijk zou ik vandaag even aankijken.Je hoort wel vaker dat de eerste dag niet zo verloopt zoals zou moeten(ok geen excuus,maar zij moet ook haar draai vinden)
    Als het vandaag weer niet zo loopt zoals je wilt zien gewoon even gaan bellen of overleggen met haar wat je van haar verwacht.

Succes.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zelf geen ervaring, maar ik werk als planner bij een kraamzorgorganisatie.

Als je niet tevreden met over je kraamhulp gewoon even bellen. Aangeven waar je tegenaan loopt, en dan sturen ze bijv. een ander heen. Geen enkel probleem. Wij hebben 100x liever dat een klant het aangeeft zodat we er iets aan kunnen doen (en kunnen voorkomen dat andere gezinnen dezelfde problemen krijgen) dan een ontevreden klant die niet weer terug komt.

4. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Ok dank je , ik zal vandaag eens even kijken en anders bel ik erover op

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd en anders echt bellen het is wel jouw kraamtijd!!!!!!!!!!!!!!
    geniet ervan

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd voor jezelf op komen hoor!

Wij hadden precies zo één.... maar ik had het niet door! We hadden haar drie dagen, en daarna kregen we een ander. Het allerergste was nog wel dat ik aangaf dat ik onze dochter wel erg geel vondt. Nee dat was niet zo zei ze. Toen de nieuwe kraamhulp kwam heeft die met spoed de VK gebelt want ze zag veelste geel volgens haar! Met spoed naar het ziekenhuis gemoeten, ze zat op de grens voor hersenbeschadegingen... Echt wat een slechte kraamhulp! :(
    Lekker voor jezelf opkomen en zorgen dat je een ander krijgt, want met een rot gevoel terug kijken op je kraamtijd is niet leuk!

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Wij waren ook niet tevreden over onze kraamhulp (en dat is zacht uitgedrukt;)). Ik heb gebeld en we kregen een andere, zonder problemen. En een fantastische kraamhulp er voor terug gekregen!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou ook bellen, zeker als het vandaag ook weer zo slecht gaat.

Ons kraamhulp was gewoon goed. Die deed echt vanalles, meer dan op het officiele lijstje stond. Zo fijn!

9. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    En hoe was het vandaag?

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, ben ook benieuwd hoe het vandaag is gegaan.

Dat ze om 15.00 uur naar huis ging vind ik overigens niet zo gek. Ze heeft 's morgens natuurlijk al bij een ander gezin gewerkt en als ze daar vroeg begonnen is, is haar dag misschien om 15.00 uur wel ten einde.

Maar als ze vandaag ook niet is bevallen dan gewoon met haar bespreken of het kraamzorgbureau bellen.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij ons is dit niet gebruikelijk. Bij zomerdrukte is het idd mogelijk dat een KV 2 gezinnen per dag moet doen, maar een gezin krijgt dan nog steeds 4 uur zorg per dag en we proberen in ieder geval de eerste 4 dagen volledige zorg te geven. Plus het feit dat ze de eerste 1,5 uur heeft zitten koffiedrinken..

Ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan vandaag.

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik vind om 15 uur naar huis gaan ook wel wat aan de vroege kant, maar weet niet wat haar afspraak met het kantoor was en wat haar werktijden zijn.

Maar ze heeft je dus zo te lezen ook niet onderzocht?
    Bij ons was dat toch eigenlijk elke dag vaste prik, de onderkant en baarmoeder even voelen en bekijken, want dat is toch best belangrijk volgens de kraamhulpen die ik had dan.

Hoe was het vandaag?

13. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had juist een super kraamhulp die ik moest verplichten om even te gaan zitten om een bakkie koffie te doen.
    We hadden maar 2 dagen kraamhulp omdat ik een weekje in het ziekenhuis heb moeten blijven met onze zoon.

Ze heeft me alles zo goed,snel en zorgvuldig uitgelegt en geleerd en dan ook nog even snel tussendoor een beetje de vaat doen terwijl ik zei dat ze dat echt niet hoefde te doen.

Ik hoop dat ik bij een volgende weer zo'n goede krijg!

In jou geval; TS zou ik gewoon bellen als ze vandaag weer opnieuw zo gehandelt heeft en om een ander vragen!

14. Que

Que Niet meer actief

Meid ik heb dit ook gehad. Please bel op dat je een ander wilt!!!!! Ik heb het 4 dagen aangekeken. Was een kut kraamtijd heb ik gehad. Bel op echt doe het. Dit moet de mooiste tijd van je leven zijn. Je moet kunnen rusten en genieten en niet je druk hoeven maken. Please bel op en vraag om een ander!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    zon kraamhulp had ik ook... kletsen, koffieleuten en ff de badkamer (2 m2) doen.. verder deed ze nix.. en ze vond het zoo gezellig.. op gegeven moment vroeg ik haar om iets te doen.. (stofzuigen, dweilen,was, beddegoed had manlief allemaal al gedaan).. nee zegt ze.. dat behoort niet tot mijn takenpakket.
    heb der naar huis gestuurd en buro laten weten dat ik verder afzag van kraamhulp.
    voor deze heb ik aangegeven dat ze niet mag komen.. ik wil een fijne tijd ipv het gevoel te hebben dat ik haar moet entertainen en daar ook nog voor moet betalen.

16. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gelukkig heb ik mn schoonmoeder! :)

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou zeker voor een andere bellen, het is je vriendin niet. tuurlijk moet ze even wennen, maar daar ben je toch geen 1,5 uur voor nodig? Je betaald er ook nog zelf een deel voor,dus je mag zeker wat van haar verwachten als alleen de badkamer.

Wij hadden zo'n lieve en fijne kraamhulp. ze was erg behulpzaam en zorgde dat alles aan kant was.

18. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ben benieuwd hoe het is gegaan

19. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    sorry voor de late reactie maar druk druk druk hahaha, maar we hebben uiteindelijk toch gebeld en het kraamburo was het compleet met ons eens ze vonden dit echt schandalig en het was absoluut niet de bedoeling, en we hebben vanaf dinsdag middag een andere gehad en ze was super, alsnog een super kraamweek gehad dankzij haar. Helaas was vandaag haar laatste dag.

20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,419
    443
    83
    Limburg
    Hier ook een kraamhulp waarbij we beiden de eerste dag zoiets hadden van wat is dit dan. Ze bleef 3 dagen. We hadden zoiets als het morgen weer zo is dan bellen we maar de 2e dag ging heel wat beter en de 3e dag nog beter. Eerste dag deed ze praktisch niks en de andere 2 dagen wel wat meer maar ook niet veel meer dan noodzakelijk was. Daarna kregen we een andere en toen merkte we het verschil. Die heeft de laatste dag nog het hele huis gepoetst zodat het er weer even tegenaan kon en alle was bijgewerkt en die was ook veel vriendelijker. De eerste heeft de kraamtijd niet verpest maar wel goed dat we die niet de 2e helft van de kraamtijd kregen of de hele periode hebben gehad, want dan was het denk ik wel echt een domper geweest.

Share This Page