Nurofen bruis!!!???

Discussion in 'Gezondheid' started by Ingeping, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi,
    Had even een vraagje. Zelf gebruik ik altijd Nurofen bruis tegen hoofdpijn of andere pijn. Nu ken ik nergens echt vinden of ik het wel mag gebruiken. Alleen de tekst overleg met je huisarts. Maar ben toch even benieuwd of hier dames zijn die hier ervaring mee hebben en misschien atwoord hebben op de vraag of je het dus mag gebruiken als je zwanger bent. Paracetamol is qua hoeveel heid van kracht hetzelfde, maar dat zal ik wel mis hebben......ben benieuwd!!

2. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Ik gebruik ook altijd nurofen..maar dan de gewone tabletten.
    Volgens mij mag je tijdens je zwangerschap alleen paracetemol gebruiken.

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    De werkzame stof in nurofen is ibuprofen. Dat lijkt me voor zowel de tabletten als de bruis gelden dus ik zou het niet doen.
    Overstappen op paracetamol lijkt me veiliger :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Ibuprofen mag idd niet tijdens je zwangerschap (baal ik erg van op dit moment met een bijholteontsteking). Ik zou het dus maar bij paracetamol houden.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik zou het ook maar niet slikken!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Klopt, dit mag niet. Paracetamol wel inderdaad.

7. samkids

samkids Niet meer actief

Ibuprofen passeert de placenta. Teratogenese: Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap het risico van miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis vergroot. In dierproeven is een verhoogd pre- en post-implantatie verlies, embryo-foetale letaliteit en een verhoogde incidentie van malformaties gezien. Farmacologisch effect: Bij gebruik tijdens het derde trimester zijn farmacologische effecten zoals weeënremming en bij de foetus voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, bloedstollingsstoornis met als gevolg bloeding, nierfunctiestoornissen of nierinsufficiëntie met oligohydramnie, pulmonale hypertensie en insufficiëntie van de tricuspidalisklep mogelijk. Advies: Tijdens de eerste twee trimesters uitsluitend gebruiken op stricte indicatie in een zo laag mogelijke dosering en zo kort mogelijk. Gebruik is gecontra-indiceerd tijdens het derde trimester. Overige: Het gebruik van een prostaglandinesynthetaseremmer kan de vruchtbaarheid nadelig beïnvloeden.

Share This Page