Kun je hier iets tegen doen? Onze laptop is stuk gegaan. Naar de mediamarkt gegaan en ingeleverd met bon vanwege garantie. Die heeft het doorgestuurd naar de leverancier. Die zegt na onderzoek dat de laptop stuk is gegaan door waterschade dus geen recht op garantie. Of betalen of ongerepareerd terug. Maar we weten 100% zeker dat er geen koffie, water of wt voor vocht dan ook overheen is gevallen. Maar ja hoe moe tje dit nu weer bewijzen? Het is echt zo dat er nooit iets op is gevallen want hij wordt alleen zakelijk gebruikt (wel prive laptop) en drinken nooit icm laptop omdat we al eens bij vrienden hebben gezien wat er dan kan gebeuren☎ . Iemand ooit zoiets meegemaakt?
Juridisch loket even bellen over de stappen die je kan ondernemen, denk dat je zoiezo recht hebt op een second opinion bij een ander bedrijf ofzo?
Ik denk dat je er weinig aan kan doen. Ik weet dat er in telefoons iets schijnt te zitten wat verkleurt bij vocht en zo doende ze dan zeker weten dat het waterschade is. Geen idee of dat ook bij laptops is.
kijk eens de uitzendingen van kassa terug.. zo doen ze dit ook bij heel veel mobiele telefoons.. afkeuren vanwege verkleuring van de strip terwijl 9 vd 10 niet eens echt waterschade hebben na grondige check, maar keuren hem puur en alleen af op de verkleurde strip
Maken ze geen foto's voor het dossier? Ik heb zelf bij een telecombedrijf gewerkt en soms werden er foto's opgevraagd.
Ik heb dat met een telefoon gehad. Ze beweerde waterschade, en een zogenaamd ander bedrijf ook. Terwijl er zeker weten niks geen dubbel op was gekomen. Ik heb het toen maar gelaten, wist echt niet hoe ik dit hard moest maken.
onafhankelijk bedrijf naar laten kijken en rapport opmaken. En anders opgeven via je inboedelverzekering onder het mom waterschade als er echt waterschade blijkt te zijn.. waterschade kan overigens al komen ( de stripjes verkleuren) van damp/stoom door bijv een hete douche. Wat was er precies kapot aan de laptop?
Moederbord en toetsenbord stond er in. Probleem van de laptop was dat ie ineens uitging en niet meer aan wilde. Maar zijn er bedrijven die vrijblijvend kijken naar je laptop en wat er mis mee is? Voor een second opinion dus.
Gaat de laptop vaak mee naar buiten en dan weer mee naar binnen? Dan ontstaat er een soort condensvorming, maar een laptop is bedoeld om mee te kunnen reizen dus hij moet daar, mits gedragen in een gedegen tas, tegen kunnen. Veel telfoonleveranciers proberen er zo ook af te komen, maar een telefoon moet er ook tegen kunnen en op die grond kan je dat gooien.
je zult vast een klein deel onderzoekskosten moeten betalen, maar die zou je eventueel later kunnen verhalen op de mediamarkt garantie als blijkt dat er niks scheelt.. Ja, maar HOE bewijs je of het nu condensvorming is van de laptop in de douche laten, onderweg meenemen, etc... of van wat drinken of iets dergelijks... dat valt niet te bewijzen en hun denken volgens mij gewoon ''waterschade = waterschade'' Ik zou het op de inboedelverzekering gooien onder het mom ''waterschade'' want dat is ook wat de mediamarkt aantoont, dus je liegt in mijn ogen niet . Makkelijk opgelost toch?
Dat wel inderdaad napoleon. Dat zou dan nog kunnen eventueel. Maar zoals je zegt daar is ie toch voor bedoeld? Pff ben bang dat het gewoon einde verhaal wordt. Wat betreft de tip van de inboedelverzekering weet ik niet of deze gedekt wordt. Zou het dan indd mogen? Dat ook maar eens uitzoeken.
Je hebt ''schade door eigen schuld'' in vele pakketten.. Hier is dat wel gedekt en krijg ik gewoon 100% vergoed.. niet eens de dagwaarde maar het volledig aankoopbedrag.
Ik had dit ook! Exact hetzelfde bij dezelfde winkel nu heb ik een Sony vaoi ofzo en die hebben ook nog eigen garantie een jaar. Hun gebeld zij hebben hier een doos afgeleverd volgende dag werd hij opgehaald 2 dagen later kreeg ik hem gemaakt en schoongemaakt met allemaal nieuwe software extra weer terug! Hier bleek het toch geen waterschade te zijn(wist ik al want was geen druppel opgekomen) maar harde schijf te zijn gecrashd. Kosten 0.0 euro! Zou hier eens naar kijken of uitzoeken. Veel merken hebben dit namelijk als service!
inderdaad.. je kan ook het merk zelf bellen.. mediamarkt is de winkel waar je hem hebt gekocht maar hoeft niet perse altijd via mediamarkt te gaan.. Ik heb bijv een imac van apple.. ook gekocht bij mediamarkt, maar toen hij stuk was kon ik ook gewoon apple bellen voor service, buiten mediamarkt om
laptops/telefoons.. waterschade.. schei toch uit Hier was het met een telefoon... waterschade.. nooit met water in aanraking gekomen.. toen het verhaal dat het dan kwam door zweten... was ook water.. dus pech
Ik weet dat er in mijn iPhone een stikker zit er daar aan kunnen ze zien dat het waterschade is. Volgens mijn zit dit in alle telefoon, laptops enz enz Kijk of die sticker nog intact is.
deze, wij ook gedaan comp tot 2x toe opgestuurd wat hun heel veel geld heeft gekost daarna een nieuwe aangeboden gekregen.