badpak, broekje of bikini?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    wat kopen jullie?
    ik neig, zoals ieder jaar, weer naar een badpakje.
    Ik vind alleen een broekje altijd zo kaal en een bikini zie ik het nut nooit zo van in, aangezien peuters nog geen borsten hebben. :p
    Maar een badpakje lijkt me best warm zo aan het strand...

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Badpakjes blijven tenminste goed zitten. Wij hebben er een voor zwemles, geeft ook meer houvast dan een bikini (als je ze moet vastgrijpen in het water). Voor het strand is bedekt juist wel goed, liefst met korte mouwtjes en uv coating etc.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Anders gewoon een zwemluier en een uv-pakje? Luchtig, maar toch beschermd tegen zonlicht.

De HEMA heeft een broekje en een shirtje. Ik vind de kleur verschrikkelijk (blauw met witte strepen voor het shirt, oranje korte broek), maar ze zijn dan goed beschermd tegen de straling. Insmeren en klaar. Daar gaat het mij dan meer om. Bovendien vind ik hem sowieso altijd wel om op te vreten; het is mijn eigen knulletje.

Ze zullen vast wel leukere printjes hebben - die van ons heeft hem maar 4x aangehad verleden zomer, dus deze voldeed voor dat geld.

Lekker dik insmeren en gaan :D

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Beide, badpak voor zwemles en bikini voor op de camping. Met topje ja, want alleen een zwembroek bij meisjes vind ik niks, ook al is er niets te bedekken toch vind ik het fijner om dat wel te doen zeg maar.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik doe zwembroeken. Soms met een uv shirtje, en bij minder weer zonder.

Mijn dochter kan anders zo lastig zelf naar de wc met zo'n nat badpak. Zwembroekje is dan makkelijker.

Voor zwemles koop ik wel een badpak.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ligt ook beetje aan de leeftind en aan het model topje.
    Ik vind van die driehoekjes altijd een beetje vreemd...
    Maar ze heeft wel een bikini met bikini-top.
    Meer a la die topjes die je ook onder je kleding draagt zegmaar.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Bikini want ze moet altijd tig keer plassen en dan kan ze het tenminste zelf. Zwemles daarom ook met bikini gedaan.

Alleen als baby/ dreumes een badpak omdat dan de zwemluier bleef zitten.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ook. Bij Next zag ik wel bikinibroekjes met hempjes erbij, soort tankini dus, die vond ik ook wel leuk.

(En ik vind van die driehoektopjes bij kleine kindjes zoooooo vreselijk ordinair! Ja, dit is mijn mening :D dus kom maar op...)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tankini. Alleen een broekje vind ik toch niet netjes, en een badpak is onhandig als ze moet plassen.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Hier ook tankini's!
    Ziet er (vind ik) leuk uit (niet te ordi) en handig als ze naar de wc moeten! :D

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Beide!
    Zwempakje voor in het zwembad en bikinibroekje voor in het badje in de achtertuin. Bikinitopje wilde ze vorige zomer niet aan, zat niet lekker :)
    Van de zo er op het strand zien we wel, ik neig ook wel naar zo'n UV shirtje en dan broekje eronder, is inderdaad handiger met naar de wc gaan.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ja, zag die bij next ook, ga ik ook voor denk ik!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een zwempak gekocht voor zwemles (bikini met driehoekjes vind ik vreselijk bij die heel jonge kinderen!) en op het strand hebben ze een uv pak aan.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou eerder voor zo'n uv pakje aangaan.
    En ik was zelf een kind die vreselijk snel verbrandde dus ik had een broekje aan en een oud shirt waar ik ook het water in mee mocht.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook een tankini voor dochter ;)

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Oh ben ik dan de enige die gewoon alleen broekje doet? Vind dat bij die kleintjes zo schattig! Maar anders badpak of tankini

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij kiezen altijd voor bikini omdat een badpak zo kleeft aan je hele lijf en daarom eigenlijk automatisch dat de meiden hier ook geen badpak aankrijgen

In het begin tot een jaar 3 alleen broekje en daarna ook het topje
    Maar wel een breed topje en niet van die drie hoekjes net om de tepels heen ofzo :p want dat vind ik weer echt geen gezicht

Waarom, geen idee eigenlijk het kan nog prima met alleen broekje maar toch is er iets in mij dat vind dat een topje er vanaf 3/4 jaar gewoon bij hoort,gek genoeg ziet het er dan meer " af" uit

Deze draagt mijn dochter van 5,5

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee hoor, hier ook losse broekjes. Maar ik vind zo'n tankini ook leuk, zwempakjes trouwens ook en zo'n uvsetje ook leuk. Die hele pakjes vind ik niet leuk, zo slobberig vaak.

Ze heeft nog nooit een bovenstukje gehad, maar die tankini's van next zijn wel leuk. Ze vindt een nat zwembroekje ook vervelend, dus als ze even uit het water blijft, krijgt ze een droge aan. Ik heb dus altijd 3 broekjes bij me.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Zwembroekje als ze nog klein zijn, daarna zwempak , is handiger voor zwemles. Op vakantie eem bikini, sinds mijn dochtertje 5 is wil ze zelf graag een bikini aan (idd geen driehoekjes), van mij mag ze ook echt nog wel zonder.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier tot nu toe altijd een badpak gehad. Maar twijfel om voor deze zomer een broekje (met eventueel tankini topje) te kopen ivm zindelijk zijn en een badpak zo moeilijk plassen is.

Bikini's vind ik echt ontzettend ordinair bij kleine kindjes.

Deel Deze Pagina