M'n dochter zit al een hele tijd op zwemles, alles gaat goed.. Behalve door het gat duiken. Ze durft wel en wil ook wel, maar ze zegt dat ze met een kopsprong niet diep genoeg komt. Ik ben zelf geen held in het water, vandaar dat ik dit niet weet.. Is er misschien een simpel truucje om iets dieper in het water te komen middels een kopsprong? Ze doet 8vd10x haar kin wel goed op haar borst, maar ook dan komt ze niet heel diep. Misschien is het maar een simpel iets wat ik haar kan uitleggen zodat ze dat kan proberen voordat ik een privélesje (a 55,-) hiervoor moet aanvragen.
geen ervaring, maar dit moet de badjuf/meester toch ook gewoon weten dan of daar iets voor is? Daar heb je lijkt mij niet meteen een privéles voor nodig?
Chloe had hier ook veel moeite mee, wij mochten gewoon kostenloos met een zwemjuf/meester gaan oefenen 2 keer in de week, net zolang totdat ze het kon!
Komt ze normaal met de kopsprong wel diep genoeg? Kan zijn dat ze onder water te veel op het gat gaat letten en zo niet genoeg de kin op de borst houdt. Veel kinderen springen wel met de kin op de borst maar onder water houden ze het hoofd weer meer omhoog om te kijken waar ze heen gaan. Wat je haar ook kunt laten proberen is vertellen om haar oren tussen haar armen te houden (kun je droog oefenen). Met het duiken moeten ze eigenlijk zo lang mogelijk met gestrekte armen naar beneden duiken, dus de vingers/handen naar de bodem richten. Wanneer ze de oren dan tussen de armen houden kunnen ze het hoofd eigenlijk niet optillen. Ik weet niet of ik het zo goed uitgelegd krijg (typen heeft beperkingen).
Ik kwam ook nooit diep genoeg met duiken. Lang over mijn B gedaan totdat ze zoiets hadden van; dit gaat m niet worden. Ik heb mijn A en C diploma. Tegenwoordig kan ik nog steeds niet duiken. Enerzijds kom ik niet diep genoeg, anderzijds kan ik ook niet lang genoeg mijn adem inhouden. Helaas geen tips voor je maar soms lukt het gewoon niet . hopelijk bij jouw dochter wel
Hier doen ze nooit een kopsprong maar juist een potlood. Hier komt T wel diep genoeg. Als hij al een kikkertje springt (net zoals kopspong met benen wijdt) dan komt hij ook niet ver genoeg
Dit. Ze moeten dit met zwemles gewoon oefenen. Even voor de zekerheid, ze heeft geen kurken meer? Want dan wordt het natuurlijk nog moeilijker
Hier hebben we veel geoefend door in het ondiepe een stukje onder water te zwemmen en dan onder mijn benen door. Dan ging ik steeds iets verder weg staan en moest hij steeds iets verder onder water zwemmen. Dit hebben we een aantal keren geoefend en toen lukte het hem veel beter om door het gat heen te zwemmen.
Hier had onze zoon daar ook moeite mee en ml is een paar keer met hem gaan oefenen en jaja het is hem gelukt! Hij durfde hier niet zo goed omdat ie t eng vond,misschien dus toch zelf wat extra aandacht eraan geven met ml ofzo? Dan hebben ze misschien net ff wat meer vertrouwen als een badjuf/meester,hier heeft t wel geholpen,succes!
Hier kwam mijn dochter op de helft van de zwemles erbij in de groep. Iedereen kon duiken alleen zij nog niet. Hier kan je ook vrijzwemmen in de avond soms en dan zijn de juffen ook aanwezig. Dus juf het doek opgehangen en leerde haar duiken, een voet op de rand met je tenen over de rigel andere been daar achter en bij het duiken je hoofd naar beneden, laten vallen/springen en je achterste been omhoog gooien. Dit heeft de juf een paar keer geprobeerd en dus ook haar ben omhoog gegooid. In aug. Is ze begonnen met zwemmen en vd week haar diploma gehaald. Nu gaat ze door voor b en dook in een keer door het doek en kwam 3 meter verder pas boven! (Mijn dochter is 6 en zwemt 2x een half uur)
Ze is net 6. Mijn dochter is ietsjes jonger en gaat over een paar maanden afzwemmen, misschien is de dochter van ts ook net zo ver, behalve dan door het gat zwemmen.
Ik had er zelf ook veel moeite mee. Wij gingen iedere zondag zwemmen en uiteindelijk heeft mijn vader het mij geleerd. Na heeeeeeeel veel geduld van mijn ouders kant. Wel in combi met zwemlessen trouwens hoor. In lang onderwater en door het gat zwemmen had ik geen moeite mee. Succes
Ik denk dat dit de oplossing is, ik weet nog van toen ik zelf zwemles kreeg (lang, lang geleden ) dat ik ook dat probleem had. Je moet eerst een stuk gewoon naar beneden zwemmen voor je opkijkt en zoekt naar het gat, anders krijg je inderdaad niet voldoende diepte.
Ik heb vroeger zwemles gegeven, bij sommige kinderen duurt het langer voor het kwartje valt Als het een verhoogde rand is dan zou je kunnen zeggen dat de vingers als eerste het water moeten raken en de voeten mogen pas als laatste weggaan van de kant. Klinkt heel vanzelfsprekend, maar de meeste kinderen waarbij het niet lukt maken een soort van "sprongetje" waardoor het duiken niet goed gaat. Eigenlijk is "laten vallen in de juiste volgorde" wat er moet gebeuren om de diepte in te gaan, afzetten van de kant om verder te komen komt daarna pas. En de benen weer recht maken als je het water in gaat, benen krom houden remt meteen weer af. Wat er ook genoemd werd hierboven is 1 been omhoog doen, dat kan ook helpen, als het been wat blijft staan dan maar het laatste is wat vertrekt. Dit werkt ook makkelijker om het door te krijgen als de rand gelijk is aan het wateroppervlak. Met het been omhoog doen kan geholpen worden in het begin, alleen als er ook angst speelt moet je wel opletten om het niet te forceren/dwingen hiermee. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo
Ok, rare benaming omdat ze niet springen (nog). Maar goed wat hier dus hielp is over een arm heen te duiken. (En de voeten vasthouden,maar dat is vast niet pedagogisch verantwoord ) Maar verder is het toch een kwestie van de zwemjuf/meester om ze hierin te begeleiden hoor. Zij moeten toch zien waar het verkeerd gaat en daarop inspelen? In principe moet je voldoende diep kunnen komen, belangrijk is wel dat ze hun hoofd niet omhoog doen want dan ben je snel weer boven.