Badpak of bikini

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 20 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik ben toe aan nieuwe badmode. Eigenlijk kies ik altijd voor een bikini, behalve een simpel badpak voor het aquasporten en banenzwemmen ( wat nu al een eeuwigheid geleden is door corona)
    Ik zie nu af en toe wel hele mooie badpakken als ik aan het kijken ben, maar ergens heeft het bij mij nog geen goed imago :$ geen idee waarom.
    Dus wat hebben jullie, bikini of badpak en waarom?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Beide. En die wissel ik af. Ik heb ook ook nog tankini’s. Die draag ik eigenlijk het meeste.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Beide, de afgelopen 4 jaar is het badpak echt terug gekomen uit het suffe imago en hebben ze zoveel leuke modellen en variaties erbij die hip en mooi zijn. Ik draag vaak een bikini in de zon buiten (maar ook af en toe een badpak maar niet te veel dagen achter elkaar in de zon) en naar het zwembad altijd een badpak.

4. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook beide in de kast liggen.
    Heb echt hele leuke badpakken liggen.
    Ik neem ook altijd alles mee op vakantie en wissel af tijdens de vakantie.
    Nou heb ik ook bij een lingeriezaak gewerkt dus heb je altijd eerste keus met collectie dan verzamel je nog wel eens wat ;)

Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Tankini. Makkelijker om naar de wc te gaan.
    Geen problemen met een badpak.

Bikini daar doe ik de mensheid geen plezier mee. Als je denkt dat je melkflessen witte benen hebt dan heb je mijn buik nog niet gezien:roflmao:
    Kan ik ze wel mooi verblinden van de oneffenheden:roflmao:

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik draag altijd een bikini. Ik heb echt heel veel keuze, van die mix and match setjes die je onderling kan combineren en dus veel combi's kan maken.
    Ik ben 44 en heb een slank figuur, dus kan ook nog prima.
    Maar ik vind dat je moet dragen waar je je goed in voelt.
    Ook als iemand voller is, vind ik dat een bikini mooi kan staan.
    Ik voel mezelf dan weer niet fijn in een badpak, geen idee waarom.

NiVa0230, Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Badpak. Ik heb nog nooit een bikini gehad:oops:
    En dat ga ik nu zeker niet meer aanschaffen. Mijn buik is sinds mijn zwangerschappen veranderd in een maanlandschap. Dat houd ik liever bedekt;)

En ik heb gewoon 1 badpak, dat ook zelden de kast uit komt. Alleen als de mussen dood van het dak vallen om met de kleintjes naar het strandje hier vlakbij te gaan.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    #8 Nic1976, 20 mei 2021
    Laatst bewerkt: 20 mei 2021
    Badpak en dat komt mede doordat ik een maatje meer heb maar ook omdat ik er niet aan moet denken het water in te moeten en dan mijn buik te moeten laten wennen aan water ... zoooooonnnn hekel aan zwemmen en dat wennen aan het water is er een van :D

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel plat gezegd, ligt er een beetje aan hoe je uit je zwangerschappen komt en waar je je zelf het prettigst in voelt!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Badpak. Ik houd van zwemmen. En als er één ding is waarvoor bikini's niet gemaakt zijn, is het wel zwemmen. Het gaat al mis als ik het water in duik. En als ik dan heel suf via het trappetje het water in gaan, verlies ik ergens halverwege het eerste baantje alsnog minimaal 1 onderdeel.

Imago is ook alleen maar wat mensen elkaar wijsmaken. Ik heb nooit gesnapt waarom een badpak ineens suf en oudbollig werd gevonden. Nee, héél voorzichtig via een trappetje het water in en dan met zo min mogelijk beweging heel krampachtig proberen je hoofd boven water te houden, dat ziet er stoer uit! :rolleyes::D

Volgens mij gaat het er dus niet alleen om wat je mooi vindt staan en lekker vindt zitten, maar ook om wat je van plan bent te gaan doen. Vooral aan de kant liggen bruinen en af en toe een stukje door het water lopen om af te koelen? Dan is een bikini een prima keuze.
    Wil je duiken, zwemmen, met kinderen stoeien, van de glijbaan en door de wildwaterbaan? Badpak, zonder twijfel!

Enige voordeel van bikini over badpak is wat mij betreft dat je makkelijker naar de wc gaat als je nog onderweg bent en je nog kleren aan hebt over je badkleding. Maar eenmaal bij het zwembad, maakt het niet uit. Badpak van onderen even opzij houden en je ding doen.

Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb 2 badpakken, maar de volgende aankoop wordt weer een tankini, dat vind ik fijner. Ik heb nog wel een tankini liggen van tussen mijn zwangerschappen in, die weg kan, omdat mijn borsten daar uitpuilen. Bikini’s van voor mijn zwangerschappen heb ik al weggedaan, want die waren nog kleiner :roflmao::roflmao::roflmao: (mijn borsten zijn bij beide kinderen flink gegroeid).
    Maar, ik heb een navelbreuk en ik voel me niet prettig met blote buik, ik ben wel van mening dat je vooral moet dragen wat je prettig vindt.
    Wat ik ook koop, ik heb bh maten nodig en geen confectiematen, want anders passen mijn borsten er niet in.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Tankin draag ik het liefste.
    Zoals hierboven ergens gezegd, veel makkelijker om naar toilet te gaan .
    Ik heb wel een badpak voor thuis in het zwembad.

13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik snap dat wel heel goed als ik kijk naar de modelletjes van een jaar of 10 tot 5 terug en de modelletjes die er nu zijn.

Edit. Ik duik met bikini net zo makkelijk het zwembad in en ben nog nooit een onderdeel verloren, zelfs geen strapless tops met een zoon die nogal wild kan spelen in het water en ook niet met baantjes trekken.

14. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113

Haha. :roflmao:Ik heb dus altijd een bikini gedragen en daar echt geen last van. Duik zo het water in en heb nog steeds mijn bikini aan. :thumup:

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben niet zo modegevoelig, geloof ik. Heb al die jaren gewoon een badpak gedragen. Net als de jaren ervoor en de jaren erna.

Mamafiets en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bikini. Na mijn zwangerschappen wel badpak gehad, maar ik vind ze toch wel suf.

Leuke badpakken gepast maat die zitten niet goed.

Waar kopen jullie badpakken dan? Ik kan ook geen leuke vinden.

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het bij suf idd gaat over de modellen die jij zegt . Een speedi van begin 2000 is gewoon suf.

Ik ben ook nog nooit een onderdeel verloren van een bikini :D.
    Maar mss is dat iets dat vooral mensen die geen bikini dragen denken?

18. LeentjeWolkje

LeentjeWolkje Actief lid

22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Weet je dat ik JAREN lang heb zitten sukkelen met het aan/uitdoen van een nat, kleverig badpak... tot iemand me op deze lifehack wees? Inderdaad, gewoon alles aanhouden en het stukje stop aan je kruis wegschuiven!

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien moet ik nog eens op voor de verlengde instructie dan :roflmao: Ik heb aan wedstrijdzwemmen gedaan. Dus het is bij mij echt een startduik. Dat lukt me met bikini echt niet. Nou ja, het duiken lukt wel. Maar daarna :roflmao::roflmao::roflmao: Gelukkig kan ik ook de hoekduik om de boel weer te verzamelen.
    Het is ook niet iets wat je uitgebreid in een openbaar zwembad gaat oefenen, als het de eerste 2 keer mis is gegaan, hahaha.

Ik kan trouwens ook het borstcrawl keerpunt niet maken met bikini. En bij het verlaten van een snelle glijbaan ben ik ook wel eens een onderdeel verloren. Dat was dus 1 vakantie, waarin ik halverwege alsnog een badpak heb gekocht. Paar jaar later nieuwe poging. Nope. Niks voor mij.

Athina vindt dit leuk.
  20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Believe me, I tried. Maar het is denk ik vooral ook een verschil in zwemstijl. Ik vrees dat ik nog steeds als een 10-jarige door het zwembad stuiter. Het is voor mij nog niet zo heel lang geleden dat een badmeester tegen me zei dat ik niet mag rennen in het zwembad :oops::D

Maar goed, ik zie een badpak dan ook eerder als sportief in plaats van suf. Ik ben niet zo modegevoelig en wat de huidige trend is kan mij nooit zoveel schelen. Vind het altijd een beetje vreemd dat mensen een ander laten bepalen wat ze wel / niet kunnen dragen. Dat idee van 'slanke vrouwen horen een bikini te dragen en dikke vrouwen een badpak', is er bij mij nooit echt in gegaan. Trek gewoon lekker aan wat je zelf fijn vindt. Waar voel jij je prettig bij? Dus wat vind je zelf mooi, lekker zitten en passen bij de activiteit die je gaat doen. Als je vooral een bruine buik wilt en niet heel fanatiek bent in het water: lekker een bikini aandoen als je dat mooi vind. Houd je meer van sportief zwemmen en van stoeien, is een badpak prima, als je je daar prettiger in voelt.

Dat gedoe dat sommige mensen menen subtiel of minder subtiel opmerkingen te moeten maken over wat een ander draagt: dat is pas suf en oudbollig.

NiVa0230, Indiana, Kolibrie2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina