slijmprop en toucheren....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eefje, Sep 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefje

Eefje Actief lid

Jan 5, 2006
    193
    1
    0
    Hallo,

Vandaag ben ik voor controle bij de VK geweest en ze twijfelde of die kleine wel echt met het hoofd naar beneden ligt.
    Ze heeft me inwendig onderzocht en zei dat het toch het hoofd was beneden en dat het goed diep zat. Mooi! Hij/zij heeft dus gewoon een mooi rond kontje...hihi...
    Nu vraag ik me af wat dat toucheren met de slijmprop doet, want ze heeft door mijn baarmoedermond heen moeten gaan om het hoofdje te voelen toch?
    Niet dat het heel belangrijk is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig...

Groetjes,
    Eefje

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hoi Eefje !

Dat is inderdaad een goede vraag ... ik weet het niet, maar denk dat het wellicht toch iets zal doen met de slijmprop. Maar sommige vrouwen verliezen hem al eerder in de zwangerschap en dan maakt het lichaam weer een nieuwe aan ... Misschien moet je het even vragen aan de VK op het forum.

Wel fijn om zeker te weten dat de kleine met het hoofdje naar beneden ligt ! Zei ze verder niets, over hoe lang het misschien zou duren nog ? Of kon ze daar nog niets over zeggen ?

Groetjes,
    Nikki F

3. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat is idd wel een goede vraag.... misschien heeft ze zo de bevalling al een beetje op weg geholpen! Dat zou mooi zijn he!

Je zou het idd even na kunnen vragen.

4. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo,

Toevallig heb ik dit 2 weken geleden gevraagd aan de verloskundige. Wou weten of ze kon voelen of de slijmprop er nog zat. Mijn verloskundige gaf aan dat ze dat niet kon voelen.
    Groetjes Karin

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ben vanochtend mijn slijmprop verloren (tenminste dat denk ik, geen idee hoe zoiets eruit moet zien)
    Afgelopen woensdag ben ik ook getoucheerd door de VK..
    Kan best een verband tussen zitten.

Ook bij mij wilden ze weten of het hoofdje er goed voor lag..
    En het was goed!

Ik moet nog 2 dagen tot de uitgerekende dag.. dus ik weet niet of het nu komt van afgelopen woensdag, of dat de bevalling zich binnenkort aandient..
    Ik ga er niet meer vanuit dat er weer een nieuwe prop gaat groeien, maar goed ik ben geen echte kenner van het menselijk lichaam.. wie zal het zeggen!

Groetjes Kalush

6. Eefje

Eefje Actief lid

Jan 5, 2006
    193
    1
    0
    Bedankt voor de antwoorden.
    We zullen het wel zien...Oh, wat is het toch spannend!!
    Enne...Kalush, ik duim voor je dat je snel 'mem' bent!

Groetjes,
    Eefje

Share This Page