Hallo, Mijn ex en ik zijn nu een paar maanden uit elkaar, scheiding is ingediend, alleen ex werkt niet mee, nu is het zo dat wij een auto hebben die op mijn naam staat. Tot op de dag van vandaag heb ik aangegeven laten we hem op jou naam zetten, omdat ik gewoon geen 70 euro per maand kan en wil missen voor iets dat ik niet heb (hij heeft de auto en sleutels dus) maar ben het zoooo beu, aangezien er juridisch ook nog niets geregeld kan worden vraag ik me af of iemand een idee heeft? Mijn vriendin zei gewoon aangifte doen, in feite is de auto van jou en je kan hem goed gebruiken nu, maar ik denk niet dat dat zin heeft..
Auto staat op jou naam, en is dus ook van jou. Alleen ligt t er verder denk ik ook aan hoe jullie getrouwd zijn.
Dit dus, dus je auto ophalen. En wil hij hem behouden dan laat hij hem overschrijven op zijn naam en haalt hij hem dan weer bij je op.
Ja dat is inderdaad wel een optie, juridisch loket zei echter dat de politie hier niets mee kan omdat we in gemeenschap van goedere getrouwd zijn, ook al zijn is de scheiding al ingediend, mijn advocaat zou morgen bellen, ben benieuwd
Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd hoort dit idd in de te verdelen boedel en pleegt hij feitelijk geen diefstal. Misschien kun je hem formeel aanschrijven voor de kosten en dit door je advocaat in de boedelscheiding als vordering mee laten nemen?
Bedankt Juul, ja we hebben voorgesteld dat hij de auto krijgt en hij mij daarvoor de helft van de waarde geeft, geen reactie, maar baal gewoon enorm dat ik nu voor iets betaal waar hij profijt van heeft, hij betaald ook geen alimentatie of wat dan ook.. Grr, morgen maar met mijn advocaat overleggen.
Als hij over de snelweg rijdt en de camera van de RDW spot hem krijgt de kentekenhouder de bekeuring. Auto is ook niet verzekerd op dat moment. Als er ene boete of iets binnenkomt mag jij gaan bewijzen dat jij er niet in reed op dat moment. Is dus niet handig.
heb jij de papieren? zoja, dan zorgen dat je een nieuwe sleutel krijgt (sleutel zogenaamd kwijt? kan dat?) en dan zo snel mogelijk verkopen
ik weet niet wat voor auto het is maar bij ons is een keer de autosleutel gestolen en toen hebben we bij de auto dealer de sleutel laten blokkeren.
Je kunt idd vaak bij de dealer wel n sleutel bij bestellen. Schorsen zou ik niet doen, want als je ( je ex) dan idd gepakt wordt kun jij ervoor op draaien, denk ook niet dat je daar op zit te wachten.
Feitelijk is hij akkoord gegaan met jouw voorstel door in die auto te blijven rijden. Ik zou hem een rekening sturen met een bepaald bedrag en zeggen dat hij dan en dan moet komen opdagen om de auto over te laten zetten. Ik zou ook de verzekering niet meer betalen en hem vertellen waar hij het geld naartoe over kan maken.
Eerst dacht ik ook schorsen goed idee maar net zoals bij schorsen heeft de kentekenhouder een probleem als de auto onverzekerd rond rijdt. Wat een rot situatie zeg. Kan toch niet zo zijn dat hier niks aan te doen is?
Bedankt allemaal, ik ga denk ik de dealer even bellen vandaag, hij heeft het pasje van het rdw, het is niet zo dat ik de auto niet kan gebruiken, ik kom hem genoeg tegemoet dus het is wel even leuk geweest zo..
Klopt, en daar ben ik dus zo bang voor, hij is echt iemand die dat zou doen, om te pesten, jammer dat de politie hier niets mee kan (ook wel logisch) maar denk dat hij dan wel even val zijn stuk zou zijn
Oke, kom er net via de politie achter dat hij de auto op zijn naam geeft gezet, fijn, nu de helft van de waarde nog!